• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buff & Shine Orange Mf Cutting Pad & Black Mf Finishing Pad

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.530
223
41
Gouda
Zijn er ook verslaafden die deze pads gebruiken of hebben gebruikt. Ik ben zeer tevreden over de Monello pads maar wil eigenlijk eens kijken of dit wat is.
 
Ik denk dat die deze bedoelt.
https://www.carclean.com/nl/product/Buff_and_Shine/Orange_Microfiber_Cutting_Pad_5_5__103719#reviews

Nou ben ik wel tevreden over het resultaat van de MF cutting pads. Alleen deze heeft een erg dikke foam laag ertussen wat een beetje ten koste voor de goede "bite". Ik heb goede ervaring met de MF cutting pads an Meguair's. Die foam laag is ook vele malen dunner waardoor het contact met de lak directer is.

Ik heb soortgelijke MF pads als die van Buff & Shine met zo'n dikke foam laag maar die hadden lang niet het effect als die van Meguiar's bv.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Zijn er ook verslaafden die deze pads gebruiken of hebben gebruikt. Ik ben zeer tevreden over de Monello pads maar wil eigenlijk eens kijken of dit wat is.
Ik heb em in 2 maten liggen (komen uit CG fabriek denk ik want die voeren een soortgelijke pad).
Op mijn 21 wordt ie snel te warm en ik denk dat je dat ook nog met een BF15 zal hebben.
Op mijn Duetto is het best een prettige aanvulling op mijn collectie daar de pad wel cutting power heeft maar niet zo hard (makkelijk in holle delen van een paneel) is als een Spiderpad welke nog steeds dan mijn voorkeur zou hebben. Ze bestaan ook in 4" en op mijn DAP gebruikte ik em regelmatig.
Mf finishing pad heb ik ook alleen gebruik ik die niet (on sale..).
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@Istnogferarie
Tot op heden nog nooit met mf pads gewerkt, dus daar kan ik niets over zeggen.
Een vergelijk tussen mf pads en foam pads, is dat niet als 'appels met peren' vergelijken?
Of bedoel je de Low-Pro pads van Buff&Shine? Dat zijn ook foam pads, net als de Monello's die jij hebt.

Het is geen daadwerkelijk vergelijk. Werk erg veel met Monello Foam Pads en de Foamed Wool pads. Die laatste vindt ik helemaal niks vandaar dat ik naar microvezel pads kijk.
 
@Ric325i Ik wil dan ook de 4" op de DAP500 met kleine bp en de 5,5" op mijn DAP900 PLUS gebruiken. Geen 21 of 15 uitslag ;)

@m@rio De low-pro heb ik maar ben ik ook niet echt tevreden over. Hou kennelijk niet van een open cel structuur. :(
 
Welke gradaties/kleuren heb je? Wat vind je er niet prettig aan dan? Ik ben wel benieuwd naar deze pads, hoe ze in verhouding staan tot Lake Country of Rupes pads.
Het zou mij niet verbazen als die Low pro pads uit dezelfde fabriek komen als Lake country pads...
 
@Istnogferarie - Ik heb de MF pads van Flexipads liggen, maar ik kan niet overweg met MF-pads. Wst een geneuzel om ze eerst met polijstmiddel in te smeren, opnieuw een paar dotjes polijstmiddel en dan polijsten. Alles slingert in de rondte en alles word snel heet zonder bijzondere correctie.

(Rupes 21 - DAP)

Kan je dus weinig vertellen behalve dit. :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@m@rio de pads zijn na uitspoelen en droog draaien nog zeiknat, zijn ontzettend hard en zijn te stevig waardoor je ze niet kunt buigen of vouwen tijdens reiniging en moeilijk aanpassen aan de contouren van de panelen. Dit zijn mijn bevindingen en waarschijnlijk zijn er genoeg die er blij mee zijn, maar ik heb beschikking over perslucht en alles behalve een padwasher.
 
@Istnogferarie - Ik heb de MF pads van Flexipads liggen, maar ik kan niet overweg met MF-pads. Wst een geneuzel om ze eerst met polijstmiddel in te smeren, opnieuw een paar dotjes polijstmiddel en dan polijsten. Alles slingert in de rondte en alles word snel heet zonder bijzondere correctie.

(Rupes 21 - DAP)

Kan je dus weinig vertellen behalve dit. :)

Volgens mij werkt met perslucht mf makkelijker en heb ik maar een 12 en 8 mm uitslag ;)
 
Ik heb de rode , orange , bijna allemaal finishing pad van B&F wat een kwaliteit pads ook heb ik de kleinste versies Foam + MF pads , en eerlijk gezegd vind ik de MF pads niet leuk om mee te werken ... Dus geef mij maar de foam versies

Hen altijd goed geweest met mijn monello / lake country pads en zijn nog steeds bruikbaar

Maar eenmaal gesnoven aan een B&F of Scholl ....Ben je verslaafd
 
Ik heb veel geëxperimenteerd met MF pads en mijn ongezouten mening is:

Dat cutting pads best een leuk resultaat kan geven, maar kost veel tijd en veel product.

En de mf finishing pads zijn allemaal kudt! Gewoon lekker op foam finishen, dat werkt 10x mooier.