• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tips & trics over foamen

Nou gisteren mijn Lancia ook binnen gekregen.
Moet zeggen dat het er wel degelijk uit ziet .

Ik had nog geen tijd gehad om hem uit te proberen (zal aankomend weekend denk ik worden).

Alleen je hebt dus een draaiknop boven op (lees dat je deze zo goed als dicht moet zetten).
Maar aan de voorkant kan je hem ook draaien, maar wat regel je dan?

De breedte van de straal of zo?

Edit:
Oh ja, ik had wel het aantal bar (130) opgegeven bij mijn bestelling, alleen vraag me dan af of je dan kan zien of ze wat aangepast hebben (of dat het wellicht niet nodig was).

Tevens heb ik een BMW 5 serie (Touring) en hoop dat ik dus rond kom met 1 fles.
Maar ik zal het laten weten als ik het heb geprobeerd.

(Wel mooi om te zien dat ik in een oud topic reageer en dat er gelijk weer wat actie in zit :p )

Hier ook een 5 touring, gaat net om helemaal te foamen
 
Mijn Lancia is ook toegekomen vandaag. De knop boven kan ik nauwelijks draaien?? De voorkant dan weer wel. Zie je mooi de spuitmond open en dicht gaan. Zal ook voor dit weekend zijn om te testen. Wel leuk om ineens 5l artico foam ter beschikking te hebben ;)
 
Afgelopen weekend ook voor het eerst de Lancia in combinatie met Monello Artico en Nilfisk 150.1 gedaan (aangegeven bij aankoop bij CC). Verhouding 1:10, helemaal op de - en hardheid is 8,9 -> nog aan de waterige kant, maar kon de auto goed inschuimen (5 serie touring). Volgende keer op 1:4 of 1: 5 proberen.
 
Vandaag de Lancia foamgun uitgetest. Monello artico verhouding 1:10 zoals het geleverd was. Mooi scheerschuim. Super tevreden van het resultaat. Wel nog eventjes wennen aan het rondlopen rond de wagen. Had de fles volledig vol gedaan en kwam net toe. Dus iets sneller werken.
 
Auto finesse snowfoam 1:10. Ik had de indruk dat het net een tikkeltje dikker schuim was dan de Monello. Kan een gedacht zijn. Ofwel zat er net iets meer produkt in mijn fles.

20170728_155647.jpg
 
Mooi scheerschuim. Super tevreden van het resultaat. Wel nog eventjes wennen aan het rondlopen rond de wagen. Had de fles volledig vol gedaan en kwam net toe. Dus iets sneller werken.

Als je echt scheerschuim hebt, wat in mijn ogen te dik is, dan kan je ook de stelschroef wat meer naar de + draaien. Dan wordt het schuim wat minder dik en wordt de fles niet zo snel leeggezogen, dus dan kan je wat rustiger werken.
 
Als je echt scheerschuim hebt, wat in mijn ogen te dik is, dan kan je ook de stelschroef wat meer naar de + draaien. Dan wordt het schuim wat minder dik en wordt de fles niet zo snel leeggezogen, dus dan kan je wat rustiger werken.
Goeie tip! Volgende keer proberen. Ik was best tevreden over de structuur van het schuim.