• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde witte vlekken op deur.

pascalhaegens

Detailing addict
Tester of Bling
1 sep 2016
37
58
32
Hallo mede detailers,

Ik heb last van vreemde witten vlekken aan de binnenkant van mijn deur.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Natural Look (vlekken blijven enkele uren weg)
APC 1:10 + Melamine sponsje. (Vlekken blijven enkele dagen weg)

Zou het helpen om de APC 1:4 of zelfs puur te proberen? Of heeft iemand dit vaker gezien?

IMG_20170609_073000.jpg
 
Als goed reinigen hier niets aan doet of een dressing ook niet, dan lijkt het mij dat het kunststof zelf iets ''mankeert'' :p

* Dit is ook de deur waar je misschien je arm op laat rusten tijdens het rijden?
* APC + melamine haalt het tijdelijk weg, dus misschien ''schuur'' je alleen oppervlakkig wat weg en komt dit na verloop van tijd weer terug door warmte.

Al geprobeerd met iets wat ontvet? (Of was je APC de +D versie van PB's?)
 
Dit lijkt wel de plek waar je de deur vastpakt om open te maken. Zoals Q. al zegt, goed ontvetten (desnoods met Prep) en vervolgens dressing goed laten intrekken.... Misschien een iets stevigere dressing dan natural look? Volgens mij heeft PB zeker een paar andere maar je kunt ook kijken naar Gyeon Preserve.
 
Bedankt voor de reacties, APC was inderdaad de +D variant van PB's. Ik dacht eerst ook dat dit het deel van de deur kon zijn waar ik mijn arm laat rusten. Alleen is het deel daar veels te hoog voor. Vastpakken om de deur open te duwen zou inderdaad wel kunnen.

Als ik tijd heb zal ik het eens proberen met een sterke verhouding APC+D en hierna een andere dressing. 303 Aerospace protectant een goed alternatief? Deze heb ik nog staan.
 
APC+D en inderdaad een sterkere verhouding. Ik heb 1:1 vaker gebruikt in het interieur, dus dat zou moeten kunnen.
Probeer ook eens een borstel ofso. (Paardenhaarborstel bijv)

303 is een prima dressing.
 
Vorige week de deur schoongemaakt met APC-D 1:1 icm een borstel. Hierna de deur voorzien van 303.

De vlek bleef een aantal dagen weg maar is weer terug. Vandaag langs de dealer geweest om te bekijken wat voor producten hun gebruiken en of dit eventueel de witte vlekken kan verklaren. De poetser heeft met hun allesreiniger de vlek weggehaald. Nu afwachten of deze weg blijft.

Helaas begon deze ook voordat ik met mijn ogen kon knipperen met een oude doek over mijn lak te wrijven. En begon hij enkele krasjes te wetsanden.... Dat word weer een polijstbeurtje.
 
Als ze dat hadden gedaan had hij meer dan 1 collega nodig gehad om zijn HD terug te vinden op een plek waar de zon niet schijnt. :)
 
Als ze dat hadden gedaan had hij meer dan 1 collega nodig gehad om zijn HD terug te vinden op een plek waar de zon niet schijnt. :)

Zou je hem dan verstoppen in de kantine?! Stouterd... :p

Wel vaag, man! Ik keek nog eens naar de foto en het enige wat mij te binnen schiet is dat het kunststof zelf is blootgesteld aan warmte en/of rek en krimp. Of iets met weekmakers ofso.

Just a shot in the dark. :D
 
Kunststof is vaak al niet heel UV bestendig
Als er een product opkomt dat de UV bestendigheid aantast heb je ellende
Dit lijkt op iets zoals restjes van zonnebrandcreme of lotion

Met APC in sterke verhouding moet je oppassen, lost ook weekmakers op

Of er is iets geweest dat er op heeft liggen rammelen
Want slag of drukkracht geeft ook dit soort verkleuringen
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het is beetje vloeken in de kerk, maar amonia geprobeerd?
Soms wil dat wel eens helpen, lijkt nl wel vettig.

Ik had ze laatst ook, maar dat kwam van het stucwerk. Dat zal het bij jou niet zijn.
 
Vraagje over de Natural Look: heb je die één keer aangebracht, of ook geprobeerd of een herhaling na enkele uren een langduriger resultaat oplevert?
 
je kan proberen het iets te verhitten en dan kijken oppervlak weer bijkleurt, als dat niet werkt en ook de dressing niet is bumperspray de enige oplossing.
 
Bij nader inzien ... Kinderhandjes ? in combinatie met lotion of zinkzalf ??

Zoals gezegd, APC is niet de beste optie en verwarmen mijns inziens ook niet
Ik gebruik liever geen aanpak die onomkeerbaar is.
Verwarmen doet iets met de structuur (verharden of verslappen)
Verharden wil je niet en verslappen is vergelijkbaar met het effect van een dressing.
 
Bij nader inzien ... Kinderhandjes ? in combinatie met lotion of zinkzalf ??

Zoals gezegd, APC is niet de beste optie en verwarmen mijns inziens ook niet
Ik gebruik liever geen aanpak die onomkeerbaar is.
Verwarmen doet iets met de structuur (verharden of verslappen)
Verharden wil je niet en verslappen is vergelijkbaar met het effect van een dressing.

Ik ben het niet echt met je eens, als je een oppervlakte verwarmt en er niet op gaat drukken kan het zijn dat vuil of energie die in oppervlakte is opgeslagen vrijkomt en het plastic zichzelf herstelt waardoor eventueel de de witte vlekken verdwijnen. Als je plastic verwarmt ( natuurlijk niet zo erg dat het gaat smelten ) maar vervolgens gewoon laat afkoelen dan heeft dit geen enkel effect op de structuur van het materiaal. De structuur van het plastic gaat pas veranderen als je zo heet gaat maken en gaat vervormen of bijna smelt.
 
Ieder heeft recht op een eigen mening.

Kunststof als deze (waarbij mallen gebruikt worden) laat zich grofweg indelen in twee soorten
De thermoharders worden hard van hitte, thermoplasten worden juist zacht

10 op 1 dat dit thermohardend is, daarbij zijn de weekmakers essentieel voor het uiterlijk en de levensduur
En weekmakers kunnen in het algemeen slecht tegen warmte, ze vervliegen of vervallen
In de mal is dat niet erg, als het uittreedt doet het dat naar de buitenlaag
Maar juist de buitenlaag is hier aangetast.

De voorbeelden waarbij het zwart opnieuw zwart wordt na verwarmen zijn vaak ABS met een vlieslaag
Daarmee is verwarmen mogelijk maar ook geen standaard oplossing.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Bedankt voor al jullie reacties.

De vlek is weer terug. Warm maken zie ik persoonlijk niet zo zitten. Stucwerk, kinderhandjes en of lotion / andere zalf kan niet het geval zijn.

Op dit moment lijkt mij de beste optie om iedere keer dat de vlekken terug komen het weer opnieuw weg te halen met APC. Het lijkt er namelijk op dat de vlekken steeds in een ander patroon verschijnen. Er gebeurd dus wel iets door het schoonmaken.