• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Glass Polish?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.705
193
26
Zwolle
Goedemorgen allemaal!

Ik moet volgende week een voorruit reinigen. Ik heb hier Turtle wax clearvue op aagebracht. En deze moet er helemaal af.

Nu adviseerde Carclean een glass polish van Nanolex.

Maar, nu is deze best prijzig in verhouding met andere merken.

Heeft iemand van jullie deze al eens gebruikt? Of ervaring met een andere goede glass polish?

Groeten,
Roy
 
Ik ken alleen die van nanolex en die werkt uiterst prettig. Ik heb het zowel handmatig als machinaal met de flexipads glass polishing pad gebruikt. Het werkt snel, en het is makkelijk af te nemen. Ik neem naderhand meestal af met een beetje demiwater om het residu weg te nemen en de raamrubbers weer schoon te maken als ik die per ongeluk geraakt hebt. Ik weet niet hoe duur andere polijstmiddelen zijn, maar als ik zie hoe weinig je nodig hebt dan zal het zich niet veel ontlopen als je kijkt naar de kosten per gebruik.
 
ik heb mn ruiten gedaan met spiderpad en Scholl S3
geen idee of het iets gedaan heeft maar denk ik wel hoor
die 2 bogen van de ruitenwissers waren wel weg daarna.
want ging toen regenen en was van plan Soft99 glaco aan te brengen maar daarvoor moet het 12 uur droog zijn
ook geweldig product trouwens
 
Ik gebruik meestal de autoglym glass polish, die doet goed z'n werk al is het niet het meest prettige spul en verbruikt best veel heb ik het idee.

Een polijstmiddel als scholl S3/s17 of monello veloce/mezzo zou toch ook prima moeten werken om clear vue weg te halen?

Ik zou voor één ruit niet speciaal een glass polish aanschaffen denk ik..
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik gebruik meestal de autoglym glass polish, die doet goed z'n werk al is het niet het meest prettige spul en verbruikt best veel heb ik het idee.

Een polijstmiddel als scholl S3/s17 of monello veloce/mezzo zou toch ook prima moeten werken om clear vue weg te halen?

Ik zou voor één ruit niet speciaal een glass polish aanschaffen denk ik..

Daar zit ik ook aan te denken... Zou Proffesional Polish, of anders Monello Finale niet goed genoeg zijn?
Daarna Gyeon Prep, en als laatste nog even een glasreiniger.
Dan zal het toch wel weg zijn?
 
Dat durf ik niet te zeggen, professional polish is enkel een chemische cleaner en finale heeft een hele lichte korrel. Geen idee of dat voldoende is voor clearvue, dat zou je echt moeten proberen en kijken of het resultaat naar tevredenheid is.

Ik zou voor de zekerheid iets met meer bite nemen, maar als je dat niet voorhanden hebt is het een beetje aan jou of je het 'risico' wilt nemen dat het niet lukt met wat je hebt en je dus de klus niet kan afmaken of dat je toch in de buidel tast en een glass polish koopt met de zekerheid dat je de ruit helemaal schoon krijgt.
 
Ik denk dat een cleaner al voldoende is om dat weg te halen. :) Meestal pak ik met de finishing polish ook gewoon de ramen mee en dat werkt prima.

Glas is knetterhard, dus met zoiets lichts beschadig je ook niets. ;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en RoyR
De nanolex is wel by far de beste glas polish.

Correctie op glas krijgen is heul erg moeilijk... maar als het ergens mee kan is het de nanolex.

Puur voor het reinigen zijn er wel meer wegen naar Rome
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb vanalles gebruikt. Prof polish doet niks op ramen. Evenmin finale en mezzo. S3 kreeg ik het kalk iets mee weg. Nanolex was byfar het middel met de meeste 'bite'. Je gebruikt veel minder van de spul dan gewone polijst middelen. Je kan er beste poos mee vooruit.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ben wel benieuwd wat het probleem met de Turtle wax clearvue is geweest.
Is dat niet gewoon een cleaner?
 
@RoyR
Heb je prof polish in huis? Zo ja, dan probeer je het gewoon? Lukt het niet, dan kan je altijd nog voor de Nanolex gaan.
Dat zou inderdaad kunnen. Echter staat deze auto niet bij mij voor de deur. Maar 10 a 15km verderop ;)

Tis niet onze eigen auto, maar van een familielid.
 
Nou, dan laat je diegene naar jou toe komen en dan probeer je het eerst met pp. Lukt het niet om de Clearvue te verwijderen, dan bied je aan om over een paar dagen daar langs te gaan met een flesje Nanolex polish voor een tweede poging:p
Zou kunnen. Echter doe ik t liever in 1x goed ;). Ik wil eigenlijk die auto ook nog ffkes wassen. Om te kijken hoe de Waxaddict Quartz zich houdt, na 2x wasstraat. :(
 
Ik reinig de ramen gewoon met een gewoon polijstmiddel op de rotary nadat ik van @Bikkel had gehoord waarom.

Zo kun je strakker langs de randen polijsten. Met een dual action stuiter je steeds tegen de zijkanten aan.