• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verplicht nummertje

Welkom bij de club indeed, en je kan niet genoeg Belgen hebben hier :p
Je rijdt met een Beemer, das wat minder, maja, niemand is perfect he :D

Alle gekheid op een stokje, net zoals jij ben ik een jaar of twee geleden me ook wat meer gaan verdiepen in het detailen van mijn wagen. Ik heb toen den DAP900 met Monello producten aangeschaft. Geen seconde spijt van gehad. De Rupes zag er ook lekker uit maar financieel scheelt het toch. Het moet gezegd, de Monello lijn is super, maar aangezien mijn Audi en de Porsche van mijn schoonouders beide knetterharde lak hebben, heb ik toch de Scholl S3 en een spiderpad in huis gehaald. Het ging een stuk sneller vooruit. Finishen doe ik nog steeds met Monello.

Veel plezier in de wereld van het detailen gewenst!
 
Welkom bij de club indeed, en je kan niet genoeg Belgen hebben hier :p
Je rijdt met een Beemer, das wat minder, maja, niemand is perfect he :D

Alle gekheid op een stokje, net zoals jij ben ik een jaar of twee geleden me ook wat meer gaan verdiepen in het detailen van mijn wagen. Ik heb toen den DAP900 met Monello producten aangeschaft. Geen seconde spijt van gehad. De Rupes zag er ook lekker uit maar financieel scheelt het toch. Het moet gezegd, de Monello lijn is super, maar aangezien mijn Audi en de Porsche van mijn schoonouders beide knetterharde lak hebben, heb ik toch de Scholl S3 en een spiderpad in huis gehaald. Het ging een stuk sneller vooruit. Finishen doe ik nog steeds met Monello.

Veel plezier in de wereld van het detailen gewenst!

Hey inderdaad, hier mogen gerust wat meer Belgen actief zijn!
Mijn vriend ga je ook niet worden, want ja Audi.. :D:p

Super, bedankt voor de info over de Dap900. Ik had al begrepen dat dit de meer prijsbewuste keuze is. Je hoort mij niet zeggen dat de Monello lijn minder is dan de Scholl produkten. Het is gewoon beiden uitproberen en kijken wat voor jezelf het beste werkt. Wel interessant dat je beide produkten gebruikt en dus finished met Monello. Hou ik in gedachten! Ben er nog niet uit wanneer de Dap er zal komen. Voorlopig eerst maar eens rustig beginnen met de zaken die ik al heb. Daar gaan we al een héél stuk ver mee geraken.
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
Ik finish op de een reeks van de madam met de S30 van Scholl met zeer mooi resultaat. Ge moet gewoon een eigen mix van producten vinden, waar je zelf een goed gevoel bij hebt...
 
Als jouw lak nog in deftige staat is kom je met jouw beginnende collectie (t is te zeggen, ik heb de foto's gezien, het is al een serieuze bedoening :O ) al heel ver. Nadeel van deze hobby echter: elk bijkomend krasje - hoe klein ook - merk je op, en wil je weg en dan is en machientje wel handig. Maar zoals je gezegd: alles op z'n tijd ^^
 
@Nick: dat geeft mij alweer wat meer vertrouwen dat het te doen is op een lak van een BMW :) Het zal vooral ervaren worden als ik het machinale eens aandurf of er klaar voor ben..

@Wouter: De lak is zeker nog in deftige staat. Alleen de motorkap hier en daar wat steenslag. En een grote plek steenslag vanvoor op het dak maar niet zo dat het direct opvalt. En dat is mijn bedoeling voor de moment. Redelijk ver komen en proberen met de produkten die ik nu al heb.
 
Staar je niet blind op een Rupes 15.

Het is zeker een mooie machine, maar uit mijn ervaring niet de machine als je er maar 1 aanschaft.

Zeker op jouw auto ga je het niet alleen met een 15 redden. Er zitten verschrikkelijk veel vouwen, bollingen en lijnen in de nieuwere generaties bmw, en je zal merken dat je door de 15mm uitslag en de grotere pads niet lekker al het plaatwerk kan pakken.

Zelfs op een F10 doe ik 45% met de Rupes mini. Gewoon om die reden. En dan heb ik het nog niet eens over bumpers en dergelijk.

Dus ik zal zeker goed nadenken hoeveel je een machine wil gebruiken. En als dat alleen voor je BMW is heb je aan een DAP900 meer dan zat. Vooral omdat je bij de DAP ook nog eens de steunplaat kan wisselen.

Mensen praten hier over meer correctie maar dat valt ook wel mee hoor!

Een Range Rover is een betere auto dan een VW Polo. Maar als je een auto alleen nodig heb om je zoontje naar zijn school dat gelegen is aan een smalle straat te brengen... is een Polo misschien meer op z'n plek.
 
Staar je niet blind op een Rupes 15.

Het is zeker een mooie machine, maar uit mijn ervaring niet de machine als je er maar 1 aanschaft.

Zeker op jouw auto ga je het niet alleen met een 15 redden. Er zitten verschrikkelijk veel vouwen, bollingen en lijnen in de nieuwere generaties bmw, en je zal merken dat je door de 15mm uitslag en de grotere pads niet lekker al het plaatwerk kan pakken.

Zelfs op een F10 doe ik 45% met de Rupes mini. Gewoon om die reden. En dan heb ik het nog niet eens over bumpers en dergelijk.

Dus ik zal zeker goed nadenken hoeveel je een machine wil gebruiken. En als dat alleen voor je BMW is heb je aan een DAP900 meer dan zat. Vooral omdat je bij de DAP ook nog eens de steunplaat kan wisselen.

Mensen praten hier over meer correctie maar dat valt ook wel mee hoor!

Een Range Rover is een betere auto dan een VW Polo. Maar als je een auto alleen nodig heb om je zoontje naar zijn school dat gelegen is aan een smalle straat te brengen... is een Polo misschien meer op z'n plek.

Kijk ondanks de 'bladblazer' discussie, krijg ik hier toch weeral zéér mooi advies!! Bedankt daarvoor!!
Als ik een machine zou aanschaffen zou het inderdaad dan wel een DAP 900 worden. De backingplate zoals je zegt is de grootste reden daarvoor. De machine zou inderdaad enkel voor mijn wagen zijn en die van mijn vrouw. Maar das een VW en zéér waarschijnlijk ook een harde lak. (niet zeker natuurlijk).
Je hebt zeker een groot punt dat de huidige BMW's niet makkelijk zijn. De motorkap zit inderdaad vouwen in. En de voor-en achterbumper heb ik ook eens goed bekeken en voorlopig zie ik daar nog geen beginnen aan. Alleen al ook 'het materiaal' van de bumpers lijkt mij een uitdaging.

Super voor het advies. Thx. Ik heb nog veel denkwerk en veel te leren. :)
 
Het materiaal van de bumpers zal bij een DA geen problemen opleveren.

Wel als je roterend werkt. Een rotary genereert meer warmte, wat bij verkeerd gebruik schade kan opleveren op kunstof delen.

Als je met een beetje gezond verstand zal je met een DA echt geen schade aanrichten op bumpers. Enige waar je wel op moet letten is de "randjes" daar niet te grof overheen gaat kan je wel eens door de lak heen fietsen. (Is mij ook wel eens gebeurd)
 
En lijnen creëren die je niet meer weg krijgt? Want dat krijg je als je over tape heen polijst. Dat is de zelfde reden waarom je nooit een 50/50 moet maken.

Gewoon uitkijken en vlak voor de randjes stoppen is voldoende.
 
Het materiaal van de bumpers zal bij een DA geen problemen opleveren.

Wel als je roterend werkt. Een rotary genereert meer warmte, wat bij verkeerd gebruik schade kan opleveren op kunstof delen.

Als je met een beetje gezond verstand zal je met een DA echt geen schade aanrichten op bumpers. Enige waar je wel op moet letten is de "randjes" daar niet te grof overheen gaat kan je wel eens door de lak heen fietsen. (Is mij ook wel eens gebeurd)

Het enige wat ik mij afvraag is als je met de DA zelf met een een kleinere backingplate en kleiner pads je overal wel goed aan kan? De voorbumper lijkt mij een hel op die manier. Vooral het stuk bovenaan de nummerplaat, de nieren en de motorkap bijvoorbeeld..
 
Dat blijft moeilijk!

Ik heb zelf een iBrid, maar dat is logische wijs te veel voor de meeste.

Kan ook gewoon met een hand pad natuurlijk.