Welkom bij de club indeed, en je kan niet genoeg Belgen hebben hier
Je rijdt met een Beemer, das wat minder, maja, niemand is perfect he
Alle gekheid op een stokje, net zoals jij ben ik een jaar of twee geleden me ook wat meer gaan verdiepen in het detailen van mijn wagen. Ik heb toen den DAP900 met Monello producten aangeschaft. Geen seconde spijt van gehad. De Rupes zag er ook lekker uit maar financieel scheelt het toch. Het moet gezegd, de Monello lijn is super, maar aangezien mijn Audi en de Porsche van mijn schoonouders beide knetterharde lak hebben, heb ik toch de Scholl S3 en een spiderpad in huis gehaald. Het ging een stuk sneller vooruit. Finishen doe ik nog steeds met Monello.
Veel plezier in de wereld van het detailen gewenst!
Staar je niet blind op een Rupes 15.
Het is zeker een mooie machine, maar uit mijn ervaring niet de machine als je er maar 1 aanschaft.
Zeker op jouw auto ga je het niet alleen met een 15 redden. Er zitten verschrikkelijk veel vouwen, bollingen en lijnen in de nieuwere generaties bmw, en je zal merken dat je door de 15mm uitslag en de grotere pads niet lekker al het plaatwerk kan pakken.
Zelfs op een F10 doe ik 45% met de Rupes mini. Gewoon om die reden. En dan heb ik het nog niet eens over bumpers en dergelijk.
Dus ik zal zeker goed nadenken hoeveel je een machine wil gebruiken. En als dat alleen voor je BMW is heb je aan een DAP900 meer dan zat. Vooral omdat je bij de DAP ook nog eens de steunplaat kan wisselen.
Mensen praten hier over meer correctie maar dat valt ook wel mee hoor!
Een Range Rover is een betere auto dan een VW Polo. Maar als je een auto alleen nodig heb om je zoontje naar zijn school dat gelegen is aan een smalle straat te brengen... is een Polo misschien meer op z'n plek.
Het materiaal van de bumpers zal bij een DA geen problemen opleveren.
Wel als je roterend werkt. Een rotary genereert meer warmte, wat bij verkeerd gebruik schade kan opleveren op kunstof delen.
Als je met een beetje gezond verstand zal je met een DA echt geen schade aanrichten op bumpers. Enige waar je wel op moet letten is de "randjes" daar niet te grof overheen gaat kan je wel eens door de lak heen fietsen. (Is mij ook wel eens gebeurd)