• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Dit idee heb ik juist niet. :p Maar goed, ik lees ook alleen nog maar dit forum en zie eigenlijk nooit dat iemand eerst een sealant smeert en vervolgens nog een wax. :p
Dan moet je toch iets beter lezen Q, want toch menigeen deed / doet dit indien de combi een juiste is.
Ik heb nl de diverse sealants met net zoveel waxjes voorbij zien komen in een gestapelde versie !
 
In het begin van mijn detailtocht gebruikte ik nog wel eens een Sealent icm een wax en dat was niet per se een foute keuze maar tegenwoordig heb ik wat dat betreft een andere visie op dat gebied en zal ikzelf me beperken tot 1 type lsp.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en tembaco
Dan moet je toch iets beter lezen Q, want toch menigeen deed / doet dit indien de combi een juiste is.
Ik heb nl de diverse sealants met net zoveel waxjes voorbij zien komen in een gestapelde versie !

Ik ben nu 2 jaar actief op dit Forum, maar denk dat ik op mijn handen kan tellen hoevaak ik in die tijd de combi van sealant-wax voorbij heb zien komen. :) Ik ken van die verhalen ook alleen maar de combi EX-P en Natty's. ;)
 
Ik ben gewoon benieuwd naar waarom sommigen deze combo gebruiken. Dus gewoon sealant en wax. Maakt niet uit welke produkten. De eigenschappen van beide spreken zich elkaar mss tegen maar waarom wordt het dan toch gedaan? Ik ben nog beginner en sta dus al versteld van wat Collinite in mijn geval al doet. Maar ik sluit niet uit dat ik voor de winterperiode de sealant+wax methode eens uitprobeer.
 
Een Sealent heeft doorgaans een goede standtijd en een wax niet altijd vandaar dat sommigen een Sealent als basis nemen met een (show) wax als toplaag.
Tegenwoordig zijn er in de markt verschillende (hybride) waxen welke al een flinke standtijd kunnen hebben door bv toegevoegde polymeren of zelfs Sio2.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Een Sealent heeft doorgaans een goede standtijd en een wax niet altijd vandaar dat sommigen een Sealent als basis nemen met een (show) wax als toplaag.
Tegenwoordig zijn er in de markt verschillende (hybride) waxen welke al een flinke standtijd kunnen hebben door bv toegevoegde polymeren of zelfs Sio2.

Collinite is een hybride wax Toch? Correct? Of ben ik hier volledig verkeerd?
 
@M3fan ,weet ik niet zeker en staat ook niet in de beschrijving maar gezien de goede standtijd zou het mij niet verbazen. Moraal van het verhaal is dat het beregoede waxen zijn ,zeker voor het geld.
 
Ik heb ineens dat de Colli 845 zo vreselijk dun is, net als water/melk. Karnemelk is haast nog stroperiger dan de Colli.o_O
Een klein beetje op je pad doen lukt amper, doordat het zo dun uit de fles komt.

Jullie zelfde ervaring?? Of is de mijne misschien niet meer helemaal ok?
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Zo hoort 845 te zijn voor verwerking op de lak. Dat 845 dun is komt door de warmere temperaturen, dus niks aan de hand

Tip: doe een doseerdop op de fles van 845 zodat je de hoeveelheid wax kan doseren op je pad. Bijv een dop van de flessen Poorboy's.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Marcel1973
Ik heb ineens dat de Colli 845 zo vreselijk dun is, net als water/melk. Karnemelk is haast nog stroperiger dan de Colli.o_O
Een klein beetje op je pad doen lukt amper, doordat het zo dun uit de fles komt.

Jullie zelfde ervaring?? Of is de mijne misschien niet meer helemaal ok?
Bij mij heeft het dezelfde structuur. Best ook nog eens goed schudden dat alles mooi gemengd is.
 
Mijn 845 was laatst ook als water. Kwam gewoon door de warmte.
Gewoon goed schudden. Dan is de werking gewoon het zelfde.
En anders zet je hem een nacht op een koele plek
 
A.s. zaterdag of zondag de Collinite 845 op de Grande Punto smeren. Hij is nu inderdaad erg vloeibaar momenteel. Je hebt dan al snel iets te veel op de pad zitten. En veel heb je echt niet nodig met de 845