• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepolijste velgen behandelen

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.764
193
57
Ik heb een vraag.
Mijn velgen zijn gepolijst en hebben geen blanke lak laag.
Ik heb ze van de winter geheel behandeld met een polijst middel om ze weer knap te laten glimmen.
Nu heb ik ze daarna behandelt met Wheel Sealant https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Wheel_Sealant_235ml_PB_WS_100734

Maar nu wil ik ze eerdaags gaan behandelen met Gyeon Q2 Rim.
Met wat kan ik ze voorbereiden op deze behandeling en wat kan ik het best gebruiken om ze polijsten?

MSC-20151010-61.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Hey Hallo,

Er zijn een heleboel topics te vinden over jouw vraag.

Maar, in het kort; Je hebt de velgen al eens gepolijst. Dat kun je nu opnieuw doen om ze zo strak mogelijk te maken. Daarna ontvet je de boel en breng je meerdere lagen Gyeon - Rim aan.

That's it, eigenlijk.


Greetz
 
Klopt heb je gelijk in maar heel veel topics zijn de foto's weg.
En door de bomen zie je af en toe het bos niet meer.
Lees ook in de ene dat je niet met Non Ferro mag schoonmaken en in andere weer wel???

Wil gewoon weten wat je nodig hebt om deze smetteloos te laten glimmen met mijn polijstmiddel en lappenschijf blijven er toch krassen op de velg zitten. En binnenzijde is gespoten dus dat moet ook netjes blijven.
 
Ik heb geen nieuw inzicht m.b.t. je vraag maar wilde wel ff zeggen dat ik je wielen supermooi vind!
 
Kan je niet voorzichtig met de hand finishen met een fijner polijstmiddel om een krasloze finish te krijgen?

En inderdaad, super mooie wielen. Compliment!
 
Ja misschien een ander polijst middel gebruiken maar welke?, maar ga dit pas doen als de zomer voorbij is en de auto weer in de stalling gaat dan in alle rust de velgen doen. Maar een goede voorbereiding is het halve werk;)
 
Zijn de overgebleven krassen niet simpelweg te diep? Dan zou het betekenen dat je het materiaal zou moeten gaan polijsten/schuren tot het weer vlak is en dan polijsten tot hoogglans. Ik neem aan dat als het ongelakte velgen zijn, dat je met schuurpapier, steeds fijner en fijner, de velg zo glimmend hebt gekregen en zou je nu middels polijsten dat laatste beetje hoogglans erin kunnen brengen.

Ikzelf gebruik een Finishing Cone om velgen mee te polijsten. Er zijn ook Cutting Cones, maar deze zouden te grof zijn voor de gemiddeld dunne blanke lak op een velg. Recent hebt ik de redelijk complexe velgen (lees; veel randjes/kiertjes/etc) gepolijst. Deze hadden echter wel blanke lak en dit polijst je dan. In jouw geval zou je dit kunnen proberen i.c.m. een polijstmiddel uit de Monello-lijn of de Scholl-lijn.

Beide hebben polijstmiddelen die een afbrekende korrel bevatten en dus naarmate je de korrel bewerkt, zal hij kleiner worden of uiteen vallen in meerdere kleinere korrels en dus werk je dan al aan een finish. Hierna zou je nog een fijner polijstmiddel kunnen pakken om de laatste finishing touch te geven.

Van GROF naar LICHT;

Monello; Veloce --> Mezzo --> Finale
Scholl; S3 --> S30

(Bij scholl kan je nóg fijner, bijv. S40, maar bovenstaande is de basis)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Dank je voro de tips, ga er zeker wat mee doen, krassen zijn denk ik niet erg diep. Ze zijn bij aankoop geheel gepolijst dor professioneel bedrijf. Maar wil ze beschermen met de Gyeon Rim maar hiervoor wel in optimale toestand brengen.
 
De vraag heeft twee delen polijsten en beschermen.
voor mij is polijsten van grof naar fijn maakt niet uit welk merk meeste merken hebben er een paar. Gewoon voor ieder een beetje verschillend
Maar beschermen ik ben zelf bezig mijn wintervelgen te polijsten en niet af te lakken. Nu hoor ik vaak dat Gyeon Q2 Rim een goed middel is maar beschermd dit ook ongelakt aluminum in de winter? Of hoe kan ik de beschermlaag verbeteren moet ik voorbehandelen?
 
@Geforce - Gyeon Rim is een coating. Dit zal jouw velgen inderdaad goed beschermen. Ongelakte velgen, en dus direct het materiaal, zal zeer zeker tevreden zijn met een beschermende laag in de vorm van een coating.

Wanneer je ongelakte velgen in de blanke lak zet, dan zal deze niet goed kunnen hechten en na verloop van tijd zal deze blanke laklaag ergens dunner worden en kan er oxidatie ontstaan op je materiaal. Wanneer je een coating aanbrengt, zal deze misschien ook niet optimaal hechten, maar tegen de tijd dat de coating ''op'' is, zet je nieuw bescherming op en zal oxidatie nog niet volgas hebben kunnen ontstaan. (Uiteraard opletten bij eventuele schades en dergelijke, maar dat moet je bij afgelakte velgen ook.

Voorbereiding zal aankomen op het strak maken van de velg en zeer goed ontvetten om de hechting zo goed mogelijk te helpen.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik heb ondertussen alleen mijn voorvelgen gedaan en met Monello gepolijst tot een goed resultaat.
Hierna de boel ontvet en daarna toch de velgen in de Gyeon Trim Coat gezet.
Ik ben nu een aantal weken verder en rij niet heel veel met de auto maar heb de velgen al een aantal maal schoongemaakt en in inderdaad het werkt goed en vuil loopt er zo vanaf.

Van de winter als de auto geheel niet gebruikt word gaan alle velgen opnieuw gedaan worden maar dan met de Gyeon Rim.
 
Omdat het mooi weer was vandaag toch maar de achterwielen eraf gehaald en geheel gepolijst. Eerst met Monello Mezzo en hierna met polish van de Aldi voor rvs en toen velgen in de Gyeon Trim gezet.
De gyeon rim heb ik nog niet.
Maar dit lijkt ook goed te werken.

Bestand%2027-05-16%2012%2056%2007.jpe
Bestand%2027-05-16%2012%2056%2027.jpe
 
Is hier al verdere info ivm coating op gepolijste velgen (dus zonder blanke lak !)
Ben namelijk bezig om onze OEM 20" BMW set te polijsten , zit nu nog maar in de schuur fase ...
Schuren tot grit 2000 & dan polijsten met 3 types pasta/polijstschijf.
Dus dat kost wel veel tijd , en een duurzame bescherming is wat ik zoek ;)
Gyeon Rim , of Nanolex Si3d of sonax kit of ...?

Mvg

Kevin