• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads

Waar ik mij dan wel nog beetje zorgen over maak is dat ik als beginneling geen perfecte finish zou verkrijgen met de S30. Een binnenlocatie heb ik ondertussen wel, maar dan zou het moeten gebeuren in de eerste week van september,

Wanneer je met de S3 corrigeert en deze mooi doorwerkt, dan heb je al een behoorlijke finish. Sterker nog, op veel lakken kom ik alleen met S3 al tot een knap resultaat. :D Op hardere lakken zal het corrigeren meer moeite/zorgen kosten dan dat je jezelf druk moet maken om finishen. Dat is koekie-eitje. :p
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Wanneer je met de S3 corrigeert en deze mooi doorwerkt, dan heb je al een behoorlijke finish. Sterker nog, op veel lakken kom ik alleen met S3 al tot een knap resultaat. :D Op hardere lakken zal het corrigeren meer moeite/zorgen kosten dan dat je jezelf druk moet maken om finishen. Dat is koekie-eitje. :p
Uit mijn standpunt als beginner is mijn lak redelijk deftig en egaal. Ik heb wat steenslag op de neus en dan vooral het dak wat swirls. De zijdeuren zijn in orde. Nu ja met de FARO is het straks mss een volledig ander standpunt ;) Ik wil het vooral niet "slechter" maken dan het nu is. Ik wil vooral niet achterblijven met een waas of hologrammen die uitkomen ook al is dit moeilijk met een DA.
 
Bmw is sowieso heel erg van de vouwen, helemaal vanaf de F modellen. Zelfs op een F10 doe ik deed ik de helft met de kleinere pads, iets wat ik vooral ook niet had verwacht!

Voor de rest komt het allemaal wel goed, pas alleen een beetje uit op de hoeken met polijsten, helemaal met de grovere stappen.

Ik heb 2x in m'n leven schade aangericht met polijsten, en 1x daarvan was op een bumper van een F20. Ging met een spider pad over de rand heen, en ging toen door de verf heen.

Een hoop van geleerd, maar het is altijd beter van iemand anders zijnfouten te leren ;)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Bmw is sowieso heel erg van de vouwen, helemaal vanaf de F modellen. Zelfs op een F10 doe ik deed ik de helft met de kleinere pads, iets wat ik vooral ook niet had verwacht!

Voor de rest komt het allemaal wel goed, pas alleen een beetje uit op de hoeken met polijsten, helemaal met de grovere stappen.

Ik heb 2x in m'n leven schade aangericht met polijsten, en 1x daarvan was op een bumper van een F20. Ging met een spider pad over de rand heen, en ging toen door de verf heen.

Een hoop van geleerd, maar het is altijd beter van iemand anders zijnfouten te leren ;)

Oef dat is natuurlijk wel eventjes in je haar wrijven dan o_O ik hoop dit niet te hoeven meemaken. Maar goede tip! Vooral de hoeken van het uiteinde van de motorkap zijn scherp. Je hebt eigenlijk de motorkap en dan nog een lip apart die over de lichten heen gaat. Ik zal nog eens goed nadenken over hoeveel extra kleinere pads ik dan zou bijbestellen. Als ik het zo hoor ga ik daar meer aan hebben dan de normale 145mm.
 
Ik heb 2x in m'n leven schade aangericht met polijsten, en 1x daarvan was op een bumper van een F20. Ging met een spider pad over de rand heen, en ging toen door de verf heen.

Een hoop van geleerd, maar het is altijd beter van iemand anders zijnfouten te leren ;)
En @Zluytr , wat was de andere keer? (Zodat wij hier van een ander zijn fouten kunnen leren) ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Blade
Ok les 2: :joy:

Altijd kunstof afplakken bij roterend polijsten!

Ik heb een keer een kunstof antenne (Vin) geraakt met een rotary... en die smolt behoorlijk snel o_O

Gelukkig op kunnen lossen door een nieuwe Vin te kopen.