• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Acqua Drying towel af?

Muskito

Detailing guru
5 mrt 2013
313
150
Ik heb het forum afgezocht maar kon zo snel niets vinden. Vandaar mijn vraag.

Ik heb de Monello Acqua drying towel nu zo'n jaartje in gebruik.
Tot op heden ging het perfect. Nam veel water op en voor een hele auto hoefde ik hem maar
1x uit te wringen.

Vanmorgen even het Italiaanse stof van de auto gewassen en wat mij opviel was dat nadat
ik het dak had afgenomen met de towel dat hij al zeikenat was en ik hem al meerdere keren uit
kon wringen. Vervolgens ben ik verder gegaan en zag ik dat hij niets meer opnam en dat
hij waterstrepen op de auto achter liep. Dit is mij in het jaar nog nooit voor gekomen.

Wij hebben geen ander wasmiddel en de pads/doeken zijn niet anders gewassen als anders.
De vraag dus nu, is deze doek dan gewoon af? Ik heb de auto vervolgens droog gemaakt
met een andere Monello Acqua Drying towel die een keer zo oud is maar het geen probleem
vond om de hoeveelheid water te verwerken.
 
Hij lijkt me dan gewoon op dat moment verzadigd, als je 'm uit kan wringen zit er gewoon al heel veel water in.

Bij thuiskomst een nachtje in azijn, daarna in de wasmachine met een microfiber wasmiddel (Nanolex, Gyeon of wat dan ook) en dan op een lage temperatuur kort in de droger.
 
Hij lijkt me dan gewoon op dat moment verzadigd, als je 'm uit kan wringen zit er gewoon al heel veel water in.

Bij thuiskomst een nachtje in azijn, daarna in de wasmachine met een microfiber wasmiddel (Nanolex, Gyeon of wat dan ook) en dan op een lage temperatuur kort in de droger.
Tip: Gooi er nog een paar drogerballen bij! Dat doe ik sinds kort ook.
Dan worden de doeken uitgeklopt tijdens het drogen.
Ik vond ze hierna zachter en meer water opnemen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en DonButtie