• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaners, productervaringen

Welke cleaner heeft je voorkeur?

  • Surf City Garage - Beyond Clay Paint Polish

    Stemmen: 0 0,0%
  • Autoglym - High Definition Cleanser

    Stemmen: 0 0,0%
  • Autoglym - Super Resin Polish

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Je kunt er voor kiezen om je nieuw aan te brengen waxlaag over de vorige waxlaag te zetten.
Ik heb diverse topics door zitten lezen hoe je de oude waxlaag goed stript. Van extra shampoo, apc tot kleien alles heb ik voorbij zien komen.

Het beste effect schijnt een cleaner te hebben. Ik heb ervaring met PB Professional Polish en ben daar tevreden over.
Waarom dan dit topic?
Alternatieven, welk cleaner-product kun je nog meer gebruiken om je waxlaag te strippen en hoe bevalt het?

Je ervaringen lees ik graag in de comments. Net als producten die niet in het lijstje staan.

Topic is alleen bedoeld voor cleaners. De eigenlijke polijstpasta's (finale / S40 etc) of all-in-one's laten we deze keer buiten beschouwing.
 
Hmm, die was er ook nog idd. Had in de webshop cleaners geselecteerd en daar stond ie niet tussen...:innocent:
En nu zijn de keuze opties op in de poll...o_O
 
Alternatieven, welk cleaner-product kun je nog meer gebruiken om je waxlaag te strippen en hoe bevalt het?
Naja.. Alles wat een paint cleaner bevat. :D

Topic is alleen bedoeld voor cleaners. De eigenlijke polijstpasta's (finale / S40 etc) of all-in-one's laten we deze keer buiten beschouwing.
In je lijst staan flink wat producten met meer dan 1 doel. :p
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
@Marcel1973 , Autofinesse tough prep paint preparator staat er niet bij en dat is niet de goedkoopste maar wel erg fijn spul bovendien een mooie optie als je een cleaner wil welke GEEN glaze olien achterlaat.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Thnx @Ric325i, Staat als nr vier in lijstje
Dan had ik niet goed gekeken...
Wat ik wel vind van cleaners is dat je net zo goed een rondje Rupes wit of bv Scholl S40 kan doen=evenveel werk.
Rejuvinate ,lime prime zijn ook goede producten alleen laten deze glaze olien achter.
Mitchel&King Pure =ook erg goed maar laat wel glaze olien achter
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Same here! Pure cleaner zoals Pro Polish voor verschillende toepassingen, maar mocht ik oude wax willen verwijderen, doe ik gewoon een rondje met de DAP + fijn polijstmiddel. (Net zo makkelijk en snel, 100% zeker dat de oude wax weg is en wat meer hoogglans zónder glaze-oliën)

;)

Edit - En dan kan je dus ook de lak voorbereiden op een sealant of silica-producten.
 
Het onderstaande geeft geen antwoord, maar het geeft wel inzicht om te begrijpen wat de producten kunnen doen.
Een wax is in het algemeen vettig en vet kan je afbreken, verdelen, de hechting verminderen of een combinatie van deze

Alcoholen hebben de eigenschap dat ze veel vetten afbreken / omzetten in een andere stof
Ontvetters verdelen vetten in kleine bolletjes, door de oppervlaktespanning te beïnvloeden wordt de hechting anders

Een andere eigenschap van een natuurlijke wax is dat die "bederft" / oxideert en daardoor mindere (gewenste) werking heeft
Op een oudere wax hecht een nieuwe wax ook niet zo lekker
In een oudere wax hoopt ook vuil op, om dat weg te krijgen is een combinatie van bovenstaande eigenschappen het meest effectief
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Poorboys Pro polish is echt top spul, één van de weinige producten waarvan ik blij ben een liter te hebben staan, zo veelzijdig!

Auto finesse rejuvenate werkt erg prettig op mijn Nissan, lime prime absoluut niet, maar gebruik die voor het super gladde resultaat wel graag op andere auto's!

Verder doe ik ook net zo lief een rondje met een finishing polish als ik toch de machine uit de kast haal.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973