• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon RIM voor of na banden montage / balancering

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
All,

Binnenkort kan ik de levering van mijn nieuwe velgen (Matzwart) tegemoet zien, het plan daarbij is om voorafgaande aan montage de velgen te behandelen met Gyeon RIM.

Gezien ik de nieuwe velgen "fresh" zonder banden geleverd krijg, vraag ik me af of ik met de RIM hiermee al aan de slag kan of ik daarmee pas moet beginnen als de banden gemonteerd zijn en de velgen gebalanceerd. Dit met name dat ik me bedacht dat als ik dat nu doe het latere te plaatsen balanceer lood wellicht niet zal hechten nadat er een coating op is aangebracht?

Any advice is welkom !
 
Laatst bewerkt:
De loodjes zullen wel blijven plakken, maar als de bandenboer/monteur ze wil plakken, dan moet er zeker niet eerst met hun spul ontvet worden!

Mijn persoonlijke mening; Banden op de velgen laten zetten. Vervolgens de wielen behandelen met Rim en de banden in meerdere lagen Tire zetten. ;)

Zo word je coating niet onverhoopts aangetast en is het makkelijker werken met de velgen.
 
But hey... Your choice! :)

Ik heb ooit voor hetzelfde gestaan, masr toen voor een klant. Ik heb toen 16 uur aan zijn Porsche velgen staan harken (letterlijk), gepolijst en in de Rim gezet.

Het advies wat ik toen samenvatte; Even opletten bij monteren (beschadigingen aan/door de coating) en dat er niet met iets smerigs ontvet word. (pH-tolerantie van Rim is goed, maar sterke ontvetter is voor niets aangenaam)

Uiteindelijk zijn de banden met grote zorg gemonteerd en zijn de loodjes zonder bijzonderheden geplakt. (Schoon = schoon)

Mocht je aan de gang gaan, haal er ook wat goede make-up pads bij voor de lastigere delen en zet ze in 2 lagen. Rim werkt als een malle zo goed, dus 2 lagen is alleen nmmaar beter voor de standtijd. :)
 
Lood roest niet :yum:p

Haha true! Maar toch waren ze helemaal bruin en goor (als enigste van mijn velg). Ook reageerde de Non-Ferro mega op dat plaklood.
Sinds ik de rim ook op het plaklood heb zitten blijven ze helemaal netjes.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ga na het monteren van de winterbanden ook velgen in gyeon rim zetten en heb zwaar zitten twijfelen ivm het lood, maar nu ga ik het toch gewoon na de bandenmontage aanbrengen.