• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw interieur / Leder - Alca combi vraagje

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
Hi,

Ik mag volgende week m'n nieuwe auto gaan ophalen en zeker ook op het gebied van het interieur blijf ik dit wederom netjes bijhouden.

Nu komt de auto met Lederlook Artico icm delen in Microvezel Dinamica, zoals men dit bij Mercedes in dit geval benoemd.

De Lederlook Artico prima, ik zal deze behandelen met de Gliptone Cleaner en Conditioner. In mijn vorige auto (Scirocco) gebruikte ik deze producten ook al, voornamelijk in warme periodes.

Echter voor het Microvezel Dinamica ga ik ervan uit dat we het hier over Alcantara hebben. Naar ik nu heb gezien en ingelezen is de beste en veiligste manier voor het schoonmaken / onderhouden een lauw warme theedoek / katoennen doek te gebruiken, en daarmee licht deppend schoon te maken.

Zit ik hiermee nog steeds op de juiste wijze van onderhouden?
 
De naam lederlook zegt al genoeg. Het is een nepleer waardoor het geen zin heeft hier Gliptone op te gebruiken.
Ik zou dit eerder gaan behandelen zoals je al benoemd voor de alcantara.
 
De naam lederlook zegt al genoeg. Het is een nepleer waardoor het geen zin heeft hier Gliptone op te gebruiken.
Ik zou dit eerder gaan behandelen zoals je al benoemd voor de alcantara.

Correct, maar vaak zijn niet alle delen nepleer, zoals bv de wangen in de voorstoelen. Ik zal het eens aankijken.

Donders! Valt mij nu pas op dat je niet @tembaco bent. Die avatar! :p

Ik had idd blijkbaar zelfde avatar, niet opgemerkt gewijzigd
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en tembaco
Dat Artico is nepleder. Daar zou ik geen Gliptone voor gebruiken.
Bij een meubel website vond ik: Alcantara is normaal te reinigen met water en alkalivrije zeep

Er zijn ook andere schoonmaakproducten, gericht op alcantara, maar als bovenstaande werkt, zou ik niet gaan proberen met andere producten.
 
Ik heb ook alcantara, als ik het ooit moet behandelen dan ga ik voor Swissvax.
Alleen is dit merk helaas niet te koop bij CC.
 
Ik heb ook een leder alcantara combinatie. Gewoon stofzuigen en als het wat vies wordt deppen met een lauwe vochtige handdoek. Vooral niet wrijven! dan gaat het pluizen. Als je echt erge vlekken er in hebt zitten kan ik net als @Pietaah de reiniger van swissvax aanraden. Ook op nep leder kan de Gliptone set gebruikt worden, wel goed het alcantara dan afplakken.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Ik heb ook een leder alcantara combinatie. Gewoon stofzuigen en als het wat vies wordt deppen met een lauwe vochtige handdoek. Vooral niet wrijven! dan gaat het pluizen. Als je echt erge vlekken er in hebt zitten kan ik net als @Pietaah de reiniger van swissvax aanraden. Ook op nep leder kan de Gliptone set gebruikt worden, wel goed het alcantara dan afplakken.

Thanks. Aangaande het stofzuigen, hoe doe jij dit op deze delen? Ik zag een onlangs een tip -> je vinger iets voorbij eindstuk stofzuigerdeel houden zodat je met het mondstuk niet het alcantara raakt.

Regulier eens schoonmaken / deppend idd duidelijk. Met reinigers ga ik vooralsnog niet aan de slag.

Om met gliptone op de lederen delen aan de slag te gaan, hoe kun je dan het beste het Alcantara afdekken / afplakken (?)
 
Thanks. Aangaande het stofzuigen, hoe doe jij dit op deze delen? Ik zag een onlangs een tip -> je vinger iets voorbij eindstuk stofzuigerdeel houden zodat je met het mondstuk niet het alcantara raakt.

Regulier eens schoonmaken / deppend idd duidelijk. Met reinigers ga ik vooralsnog niet aan de slag.

Om met gliptone op de lederen delen aan de slag te gaan, hoe kun je dan het beste het Alcantara afdekken / afplakken (?)

Nooit over het alcantara met je mondstuk van de stofzuiger "wrijven". Dan heb je kans om het alcantara te beschadigen. Je vingers voorbij het mondstuk houden is een goede techniek. Je kan ook altijd eerst met een zacht borsteltje fijn over en alcantara gaan om het vuil wat losser te zetten zodat je alles opzuigt.

Gewoon met krantenpapier afdekken. Op de randen hou je met 1 hand het krantenpapier zachtjes naar beneden en met de andere hand schrobben. Of je legt iets langwerpig op het krantenpapier zodat dit blijft liggen.

Voorzichtig en met geduld werken is het belangrijkste ;).
 
Alcantara is kwetsbaar, maar ook weer niet zo kwetsbaar dat je het niet kan stofzuigen hoor... Ik stofzuig het gewoon op de normale manier, met een smal mondstuk. Heb wel het mondstuk goed geschuurd, zodat er geen scherpe delen aan zitten. Uiteraard niet volle bak overheen raggen, maar met beleid kan er weinig mis gaan.