• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare plekken op de lak

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Dag iedereen

Gisteren kwam ik bij de auto en zag ik dit rare goedje op verschillende plaatsen op mijn verf zitten (zie foto's). Een van de plekken was aangevroren door de nachtvorst. Het lijkt wel speeksel of iets van een ei. het plakt en is erg slijmerig. Ik zou toch graag eens weten wat dit is voor ik het van de lak haal.

IMG_20171203_124035635_HDR[1].jpg IMG_20171203_124042968[1].jpg IMG_20171203_124053724[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto’s kan je ook gewoon bij het forum uploaden

Lijkt mij iets wat in water oplosbaar moet zijn
Ik zou er handwarm water overheen gieten
Op de vlakke delen kan je er eerst een doek op leggen
Kijk of het zacht wordt en je het zo weg kan halen

EDIT, voor de latere lezer; woord heet vervangen door handwarm zie reactie cordoba
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt idd op speeksel/gelatine ofzo, idd zoals hierboven beschreven warm/heet water overgieten kijken of je dan voorzichtig kunt weghalen met een doekje.

*Als je tekst hebt geschreven, daaaronder staat links plaats reactie rechts daarnaast staat upload bestand, dan kun je foto’s toevoegen
 
Laatst bewerkt:
bedankt allemaal! ik heb zojuist het speeksel-achtige goedje eraf gekregen met heet water en een goede microvezeldoek, want het plakte toch iets meer aan de verf dan ik dacht. ik hoop dat het geen vlekken permanent in de lak heeft achtergelaten, maar dat zal ik eens grondig bekijken als ik eens tijd heb om de auto te wassen.
 
Ik zie dat ik te laat ben met mijn reactie, maar voor toekomstige gevallen: geen water warmer dan 40-45 graden gebruiken als je niet weet wat het is. Bij een temperatuur van rond de 45 graden wordt namelijk zetmeel omgezet in een andere stof die zeer lastig te verwijderen is, en dan veel boenen vraagt (en dus krassen oplevert). Dat is ook precies de reden dat bijvoorbeeld grote vaatwasmachines voorspoelen met water van rond de 40 graden: dan kan alles wat zetmeel bevat (o.a. aardappels, rijst) makkelijk verwijderd worden en volgen daarna pas de stappen met hogere temperaturen.
 
Laatst bewerkt: