• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat vinden jullie goede MF doeken?

Dan ben ik wel benieuwd welke doeken van Action dit zijn. Heb er zelf ook een aantal voor vieze klussen als onder de motorkap, maar vind er geen vergelijkbaar met de goede doeken als die van Monello, Poorboys of Dodo.
 
De linkse met het gele stiksel.
Die zijn inderdaad fijn van de Action, maar zeker niet te vergelijken met de Monello doeken.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrEoJf8ZDcm7533hDt-NL5whNSChOFdEzvhR_uEcs8vzY4y0eLOOQsVZhy
 
Het spijt me wel, maar behalve dat er een gekleurde rand om heen zit en er op de verpakking 'doek' staat is het in geen enkel opzicht te vergelijken met een kwaliteits microvezeldoek.. :s Ik mis dan toch de vergelijking!?
 
sj0ertum;311764 zei:
De linkse met het gele stiksel.http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrEoJf8ZDcm7533hDt-NL5whNSChOFdEzvhR_uEcs8vzY4y0eLOOQsVZhy
Die bedoel ik dus niet, zal wel een keertje een foto van de doekjes maken.
Overigens gebruik ik de doekjes niet voor het afnemen van vocht, daar gebruik ik de Senza voor, maar voor het afnemen van polijstresidu vind ik deze Action doekjes zeer goed te gebruiken.
Voor het afnemen van wax, gebruik ik de groene Monello doeken.
 
Ben benieuwd welke doek dit dat is? Voor het afnemen gebruik je cheap-ass doeken maar voor het afnemen van wax wel kwaliteit? Wat is de reden hiervoor?
 
De groene Monello is iets zachter en groter.
Dat is de reden, niets meer en/of minder.

Wanneer ik deze groene doeken ga gebruiken voor het afnemen van polijstresidu, vind ik het simpelweg
te duur. Ik gebruik meerdere doekjes per paneel, en de afmeting van de nero's vind ik daar perfect voor.
De MF doekjes van de Action hebben nu eenmaal dezelfde afmeting als de nero's, en daarom gebruik ik deze voor
het afnemen van polijstresidu.

Voor het afnemen van de wax heb ik genoeg aan 2-3 doeken per auto.
Het is niet dat ik voor het afnemen van de wax de goedkopere doekjes niet vertrouw!!
De Bianco en Verde zijn gewoon fijne doeken, laat dat duidelijk zijn, maar voor het afnemen
van polijstresidu gebruik ik veel doeken, en dan vind ik deze gewoon de meerprijs niet waard.

Ik vind dat er een tendens is dat alles wat goedkoop(er) per definitie slecht zou zijn, en dat bestrijd ik!
De Monello doeken gebruik ik tot volle tevredenheid, maar ook deze zijn naar mijn mening overpriced.
Nu zal ik wel commentaar krijgen over deze opmerking, maar dat maakt me niet zo heel veel uit.

Het zijn en blijven gewoon MF doeken....
De ene wat dikker dan de andere, maar ik kan met alle wil van de wereld geen verschil ontdekken tussen de
doeken die ik gebruik van de Action en de nero's (ja, ik heb ook 6 nero's)

Die met die gele rand is weer een ander verhaal, al is deze net zo zwaar als de groene Monello doeken!
Die Action doek gebruik ik alleen voor de deurposten e.d.
 
Om eens een andere weg in te slaan, de Dodo Juice Fantastic fur lijkt me ook wel een fijne doek.
Vooral om de beschrijving die er bij staat.

Speciaal voor deze doek is de onderbuik van de Dodo geplukt. :)

Moet deze ook maar eens aan mijn verzameling toevoegen om te proberen.
 
Ik geloof daar niet in, dan zullen ze veel Dodo's moeten plukken neem ik aan. :-"
 
@ Tiemen: zelf heb ik ook wel wat Action doeken gebruikt, maar ik merk toch degelijk verschil tussen die doeken en de Monello/Poorboys World/Dodo Juice doeken. De merk doeken zijn inderdaad duurder, maar niet per se overpriced wat mij betreft. Dat iets wat duurder is ook beter zou zijn gaat niet op in alle gevallen. Wel ervaar ik dat de merkdoeken meer opnamecapaciteit hebben dan de doeken van Action.

@ rallimart: de Fantastic Fur van Dodo zijn fijne heerlijk zachte doeken! Maar volgens mij meer bedoeld voor het "oppoetsen" nadat de wax is afgenomen. Ze nemen namelijk niet zo veel op.
 
De action doeken zijn nooit van dezelfde kwaliteit of compositie, ze zijn ook niet meervoudig gesplitst zoals bij de Monello doeken wel het geval is.

Ze blijven ook langer zacht en verliezen minder snel hun kwaliteit.

En dan hebben we het nog niet gehad of de randafwerking, de weefdichtheid, de lengte van de vezel en het gewicht van de vezel.

Maar ieder moet natuurlijk gebruiken wat de persoonlijke voorkeur heeft. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb heel wat merken geprobeerd (omdat het kan) maar de Monello en DoDo zijn toch wel favoriet als het om vezel gaat
De Poorboys van het begin van mijn aankopen waren toen ook prima, maar je merkt dat de ontwikkeling voort gaat

Overigens zijn de meeste auto's zo snel als de bestuurder bedoelt, anders zou niet goed zijn ;)
 
Hier ook al veel merken gehad maar favoriet zijn:
Monello Bordi
Boa (van een niet nader te noemen merk)
Waxaddict edgeless doeken.
 
Heb de PBW Deluxe Mega Towels gehad, vond dit heel fijne doeken. Prima afwerking en de prijs was toen ook ok. Nu zie ik dat deze 8,99€ het stuk kosten, ik heb ze jaren terug aan 5,99 nog gekocht. Dan vind ik deze doek toch wel iets te prijzig tov mijn huidige Monello Peluche Verde doeken. Deze gebruik ik zowat voor alles. Behalve voor de vieze werkjes, dan komen de Action doekjes boven.
Overigens daarnet de Action bezocht, maar gelijkwaardige doeken aan de Monellos of PBW doeken zie ik er toch niet direct liggen.

De ruitendoekjes (blauw) van de Action vind ik ook prima, deze hebben 2 verschillende kanten, eentje die gladder is en eentje die iets grover is. De grovere kant is bedoeld voor te drogen, de gladdere kant is bedoeld om op te boenen zonder strepen. Werk er liever mee als met mijn Mint Mirkin (die nu in de auto ligt om snel eens de ruiten aan de binnenkant te ontdoen van condens)

Als droogdoek de Monello Senza Aqua Piazza (45x45) vind dit formaat leuker om met te werken dan 1 grote, waarbij je moet opletten dat die niet over de grond gaat slepen bij het drogen van de onderkant van de wagen.