• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grit guard en 19 liter emmer.

Dit zijn mijn 2 emmers

2x emmer
1x Gritguard blauw
1x Gritguard rood
1x Gritguard washboard zwart
1x Snappy handvat blauw
1x Snappy handvat rood
1x Dodo Juice Wash sticker
1x Dodo Juice Rinse sticker
1x Gamma seal blauw
1x Gamma seal rood

7cb37e02b9c11ce36d2ee7d7123f3d70.jpg
 
Dag allen,

misschien een stomme vraag (ben absoluut beginner), maar is het de bedoeling dat je de washmit bij het spoelen over de gritguard heen wrijft om vuil los te weken? of is het voldoende om met de andere hand door de vezels te wrijven tijdens het spoelen?
 
Ja, dat idd 1 van de insteken waarvoor de grittguard op dr markt is gebracht. Dat, om om het vuil op de bodem van de emmer te houden.

Omdat veel mensen last hadden van natte mouwen hebben ze de washboard op de markt gebracht.

Ik die het zelf beide, ik maak de mitt schoon met mijn andere hand, maar haal de mitt ook over de washboard.
 
Ik gebruik mijn vrije hand (links) om het vuil uit de mitt te wrijven. Lijkt me niet handig om dat tegen de grit guard op de bodem te doen want dan moet je hele arm in de emmer, maar het kan wel lijkt me. Grit guard heeft wel een speciale wash board die schuin in de emmer staat waar je makkelijker de mitt mee schoon kan maken, maar die lijkt mij nog steeds niet zo fijn als je eigen hand
 
lijkt mij nog steeds niet zo fijn als je eigen hand
+1 :p

Ik doe mijn hand eigenlijk nooit IN de washandschoen. :) Dus wanneer ik hem wil spoelen, leg ik hem in de spoelemmer en masseer met mijn vingers, a la kietelen, het eventuele vuil uit de handschoen.

Ik heb ook een washboard, maar die heb ik al snel aan de kant gelegd. :)
 
Ik vind het washboard ideaal.
Mitt ertegenaan drukken, omdraaien en de andere kant.
Heel makkelijk eigenlijk. Ga nooit met twee handen de emmer in.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Zluytr
Ik spuit de mitt altijd even proper met de tuinslang alvorens ik de spoelemmer opzoek. Daarna spoelen en met de hand eventueel wat vuil wegplukken alvorens de mitt weer het sop ingaat. Misschien wat "overkill" of een zieke geest maar hé... het werkt wel.
 
Als sop emmer gebruik ik een emmer waar bij een vorige werkkring de Atjar in binnenkwam: gewoon zo'n grijzig transparante emmer van een liter of 10-12 met daarin een rooster dat je er uit kunt halen, maar dat ik bij gebruik naar beneden druk zodat ie 7-8 cm boven de bodem zit. Dat is genoeg om eventueel vuil te laten bezinken, en niet op te pakken als je de washmitt in doopt voor vers sop. Om te spoelen gebruik ik een soortgelijke emmer maar dan met meer gebruikelijk gritt en daar 'schraap' ik het vuil van de washmitt door de mitt over het gritt te trekken, de mitt om te draaien en te herhalen, en dan handmatig controleren en eventueel nog achtergebleven vuil van de mitt te plukken (vooral allerlei plantaardige troep, zoals gras, stukjes van bomen en struiken en zaden moeten vaak handmatig uit de mitt geplukt worden).
 
@m@rio dat ligt er ook niet op, maar zit onder de dorpels en aan onderzijde achterbumper geplakt (opgegooid door de wielen), en terwijl ik bezig ben dwarrelt er wel eens wat uit de bomen in de buurt. Met vooraf afspuiten kom je er niet goed bij, en zie je het ook niet goed (tenzij je plat onder de auto gaat liggen). Dit geldt eigenlijk alleen voor mijn laatste rondje om de auto, om het alleronderste deel te wassen, wat je eigenlijk al niet meer ziet als je normaal om de auto loopt.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
bedankt voor de tips heren, ga ik zeker gebruiken.

nog een echte beginner vraag:nemen jullie ook de ruiten mee bij het wassen met shampoo van de wagen, of doen jullie dit apart met een glass cleaner en doek?
 
Gewoon meewassen inderdaad. Ik was ze altijd voordat ik de mitt uitspoel in de emmer, omdat glas niet zo gevoelig is voor krassen. Dus stel ik heb de mitt net omgespoeld en sop gepakt, dan was ik daarmee eerst een deel van het plaatwerk en als beide kanten van de mitt 'vies' zijn, dan neem ik nog de ruiten mee en daarna spoel ik hem uit. Bijvoorbeeld: ik doe een kwart van de motorkap met 1 kant van de mitt, nog een kwart met de andere kant en daarna doe ik bijvoorbeelde helft van de voorruit.

In de omgekeerde volgorde zou dat niet lekker werken, want dan zou je de viezigheid van de voorruit over de motorkap trekken.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
mijn was emmers. dus niet de velgen.

rinse : 19liter cone durt trapt. grittguard. washboard

wash: 19liter grittguard. washboard