• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe ruwe lak op Camaro RS SS 1967

Beste @Scream85,

Ik heb ooit in het verleden eens mogen werken aan een Porsche, waarvan de lak (net als de auto waar jij aan mag werken), totaal verweerd was.
Hier met je cursor drukken voor het verhaal

Overigens lijkt het wel alsof de schitterende auto waaraan jij mag werken getroffen is door een wolk van nucleaire fallout, afkomstig uit het buurland van Zuid Korea. Ik noem verder niet graag namen, want ik wil geen verrader zijn… Ik laat het erbij dat dit buurland een groot charismatisch en alleswetende leider heeft.

Ik had het geluk dat de lak waarmee ik moest werken NIET voorzien was van een blanke laklaag. Iets waarvan volgens mij de auto waar jij mee moet werken zeker wel is voorzien. Lijkt me ook logisch bij een metallic lak.

Ik zou eerst enige ervaring opdoen met de lak van deze auto door te beginnen met de nog goede zijkanten van de auto te bewerken. Ik zou met die goede delen dan kunnen leren hoe de lak hoort te reageren op mijn werk.
Uiteindelijk zou ik zo een zwaar beschadigd liggend deel aanvallen, maar dat heb je dus al gedaan.

Ik vermoed dat je dit niet meer hersteld krijgt (ook al zou ik het dolgraag bij het verkeerde eind hebben).
Het lijkt wel of de auto jarenlang in de zon en het zand heeft gestaan, waardoor niet alleen de blanke lak zwaar is aangetast, maar ook door de blanke lak heen de kleurlak is verkleurd.

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen en ik hoop dat ik het verkeerd heb.

Aficior
 
Bedankt @Aficior

Alvast bedankt voor de mooie reactie. Dit weekend neem ik nog een poging :).

Uw verhaal lijkt me ook te kloppen. Blanke lak is er zeker aanwezig alleen weet ik niet hoe dik.

Ik hou je op de hoogte.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte.

De behandeling zit erop en de eigenaar heeft wijselijk besloten om de wagen te laten schuren en herspuiten. De lak was veel te hard aangetast dat het veel tijd en geld zou kosten om deze te laten wetsanden en polijsten. Daarmee waren de kleine roestvlekken ook niet opgelost vandaar de beslissing.

Iedereen bedankt voor de vele reacties.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Dankjewel voor de terugkoppeling. Lijkt mij inderdaad ook de enige oplossing voor deze lak.

Ik hoop dat je na het spuitwerk de lak mag polijsten en daarna goed beschermen. Dan wordt die auto nog mooier.
 
  • Leuk
Reactions: Scream85