• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(lichte) krassen interieur trim

TheMachine

Detailing rookie
3 dec 2017
2
2
Net de auto terug van de garage, defect differentieel dus de spaarpot is weer leeg. Nu viel mij op dat het middenconsole lichte krasjes heeft opgelopen, blijkbaar is het bij BMW vanzelfsprekend dat de auto van binnen en buiten wordt gewassen (terwijl ik dit dus eigenlijk liever niet heb). Ik gok dat ze met de stofzuigslang lekker langs het hoogglans middenstuk hebben geschuurd, maar bewijzen kan ik natuurlijk niet. Hoewel ze waarschijnlijk niet heel erg moeilijk gaan doen als ik erop sta dat ze het in orde maken, wou ik me de ongemakkelijk situatie besparen en het zelf doen. Omdat het hoogglans is en ik gok hard plastic, kom ik met alleen een dressing niet erg ver. Iemand tips? (wil het liefst niet gaan polijsten...heb overigens wel het materiaal dáárvoor)

Bedankt alvast!
24651102_1536955633066130_434362812_o.jpg
 
Ik denk dat het idd polijsten gaat worden. Plak die knop wel goed af want anders zit er residu tussen al die randjes en dat wil je niet.
 
Dat is balen!
Inderdaad een lichte polijstmiddel proberen. Bijvoorbeeld Monello Finale.
Inderdaad oppassen met die zwarte knop, daar wil je geen polijstmiddel op hebben :D
 
Bedankt voor de tips! Dus toch het polijsten. Zouden jullie dan gaan voor een DAP met witte pad of handmatig met witte foam pad? Of zelfs met een pad zonder cutting factor (zwart) omdat de finale al een cutting factor heeft?
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat deze trims erg hard zijn. Het is echt hout, verlijmd op een stuk aluminium of soms kunststof en afgelakt in meerdere lagen en daarna gepolijst.

Ik zou het paneel eruit halen en dan polijsten maar ik begrijp dat niet iedereen dat zomaar doet.
Ik zou in dit geval de dap erop zetten en de rest afplakken. De kleine hoekjes zou met een handpad kunnen.
 
@TheMachine: je zou het ook eerst nog met Professional Polish van PoorBoys met witte of zwarte handpad kunnen proberen. Daarmee heb ik vorig jaar het toen 19 jarig oude borrelnotenhout van mijn S70 weer behoorlijk netjes kunnen krijgen. Mocht dat onvoldoende zijn, dan kun je altijd nog polijsten.