• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

5,5 of 6 inch pads

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Voor het moment gebruik ik 6inch pads, maar dacht ergens gelezen te hebben dat 5,5 beter is (de reden die erachter zit ben ik echter vergeten)

Welke diameter van pads gebruiken jullie meestal ?
 
Voor het moment gebruik ik 6inch pads, maar dacht ergens gelezen te hebben dat 5,5 beter is

Deze term komt steeds vaker voor. Beter, verkeerd, slecht.
Auto Detailing gaat nooit echt verkeerd. Het grootste probleem is dat je de spullen verkeerd gebruikt. 5,5" is een veel gebruikte maat, 6" is een stukje groter waardoor je meer raak oppervlak hebt en dus sneller kan werken, het is wel weer moeilijker met kleinere stukken....
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
heb al verschillende wagens (VW Tiguan, Renault Clio, Seat Leon en een VW Polo) gedaan met 6 inch pads en geen echte problemen met ondervonden, kan het dan gewoon hierbij houden.

in ieder geval bedankt