• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spraywax gebruik jij voor onderhoud waxlaag?

Welke spraywax

  • DDJ Red Mist

    Stemmen: 14 31,8%
  • Gyeon Cure

    Stemmen: 27 61,4%
  • DDJ Supernatural Carnauba Glaze

    Stemmen: 1 2,3%
  • Mothers wax Speed spray

    Stemmen: 2 4,5%
  • Barrier Reef spraywax

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Even inbreken op dit interessante draadje omdat het over die doeken en wax onderhoud gaat.

Afgelopen weekend de Twingo een exterior detail gegeven, Ibrido als LSP en daarna naar de wasbox auto nog even gewassen. Daarna gedroogd en rondje PB Spray&Wipe.

Ik zoek ook een goede wax onderhouder en neig nu naar Cure.

Maar nu komt t: ik heb toch alweer een paar swirls gespot. Nu snap ik dat die altijd komen maar wil die zo veel mogelijk uitsluiten.

Dus mijn vraag wat is nu het grootste gevaar geweest volgens jullie om krasjes te trekken?
-Aanbrengen S&W met een Monello Peluche Bianco (die inderdaad pluisjes afgeeft), trekt die door het plakken van de S&W ook sneller krasjes?.
-Gyeon Prep na het polijsten gebruikt (schrale lak), en daarna wax opgebracht met een disco rosso, hoorde die af en toe piepen.
-afnemen wax met Peluche Bianco.

Hoor graag jullie mening.

Zelf verdenk ik de doeken namelijk, maar misschien is een MF Disco Duo ipv foam applicator ook een aanrader?
Ik heb een Monello Edgeless doek liggen, is die ook goed voor Cure?
 
@Dreier-Reihe elk contact met de lak kan swirls veroorzaken. Is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Als er 1 zandkorrel op de lak waait/valt en je wrijft daarover heb je swirls hangen. De vraag is ook of de auto echt 100% vrij van swirls was na het detailen. Ik kan nog zo grondig werken, 100% corrigeren lukt mij in ieder geval nooit...
 
Tja, de auto is inmiddels al gewoon gebruikt. :D Defecten kun je door van alles krijgen. Daarbij is elk contact inderdaad een moment waarop het kan gebeuren. ;)

Voor de Cure heb ik op aanraden van @Zluytr ook de Senza Bordi's gebruikt, maar ik geloof dat hij zelf liever doeken van Gyeon gebruikt. (Vergeet de naam steeds, maar ik dacht Soft Wipes?)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@EJ2NH503P ja snap ik. En fouten zijn ook snel gemaakt, ff iets te hard duwen met doek of pad ofzo. Maar mochten er doeken/pads zijn die goed bevallen qua krasvrij preppen/wax aanbrengen dan zijn die tips welkom!

Haha @Quantoxx
Dan ga ik mijn Senza Bordi in ieder geval als Cure doek gebruiken, die is daar dus ook prima geschikt voor begrijp ik?

Met wat voor pad brengen jullie wax aan dan? MF pad of foam pad? Ibrido lijkt gewoon wat minder 'vettig' ofzo bij aanbrengen met foam waardoor de wrijving hoger lijkt te liggen dan wat ik gewend was met bijvoorbeeld Meguiars M16, en wrijving willen we natuurlijk voorkomen... ( :eyes: naar Wax Addict, misschien is die ook wat vettiger). Iemand die snapt wat ik bedoel?
 
Laatst bewerkt:
Vettigheid van de wax zorgt enkel dat je hem wat makkelijker verdeelt. Weerstand bij het aanbrengen is normal een teken dat de wax op je pad op is en dat je een nieuw likje uit de pot moet pakken. ik bring wax altijd aan met een foampad. MF neemt teveel product op wat mij betreft.

Ik zweer bij Microfiber madness Crazy Pile's of Summit's voor waxen uitwrijven. Dingen zijn zo zacht dat ik iedere keer de drang moet weerstaan om ze te knuffelen...
 
Normaal gebruikt men te veel wax. Zou ik dan serieus te weinig gebruiken? :worried:

@Istnogferarie Deels eens, het op gevoelige lakken verwerken van Gyeon Prep maakt de lak redelijk stroef = meer frictie en dus meer kans op marring van je doeken.
 
Idd wat Arie zegt.

Ik vind de groene Monello doeken ook fijn, maar bij deze producten gewoon even minder.

Als je 1x de genoemde doeken gebruikt, snap je het helemaal.

Vooral voor het afnemen/ uitbuffen heeft het de grootste meer waarde. Ik ken er zat die het aanbrengen met een disco duo en dat gaat ook prima. Ik gebruik graag voor beide de zelfde doek.

Ik heb de mm doek binnen en een Gyeon softwipe. Ik begrijp denk wat je bedoeld :)andere koek dan een monello doek.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik zou niet te bang zijn voor swirls. De vraag is niet of ze komen, eerder wanneer ze komen.

Als je alles volgens het boekje met de juiste producten doet, stel je het bij zorgvuldig werken wel lang uit, maar 100% voorkomen... helaas. Al was het maar dat iemand met de boodschappentas je deurpaneel raakt...
 
De Carnauba Glaze geeft in de ervaring van Emi meer glans dan Red Mist. (vraagt blijkbaar om iets meer moeite bij de applicatie, maar is te verwaarlozen) De vraag die daarop volgde was of de Carnabua Glaze dan ook beter én langer beschermde dan de Red Mist.

Mijn antwoord hierop was dat wanneer een product meer glans toevoegt, dan dan de bescherming meestal minder is. Dat gaat op voor veel producten. Maja, ook dit is weer een persoonlijk dingetje, zoals veel situaties. Mijn rule of thumb is dat wanneer je looks wilt, je vaak inlevert op standtijd/bescherming.
Toevallig heb ik de Carnauba Glaze (testflesje gehad van @Emi ) mogen vergelijken met Red mist en de resultaten lagen zeer dicht bij elkaar. Red mist is iets gebruiksvriendelijker maar Carnauba glaze is ook prettig te verwerken hoor . Wat betreft looks zijn ze ook aan elkaar gewaagd (Scholl Sw30 is ook een vb wat zich met de Ddj varianten kan meten).
 
Ik heb de Cure besteld, maar ik ben ook benieuwd naar de Carauba Glaze, dus deze blijft ook op de verlanglijst staan, evenals de Red Mist.
 
Ik weet niet of het karma is.... maar na dagen reclame te maken voor de softwipes, breng ik van middag even een laagje Cure aan... en begint mijn softwipe te pluizen :scream:

Schiet mij maar lek :dizzy:
42C216CD-85A2-41DD-B3F2-EE8B424BFC0C.jpeg
 
Geintje ;) Trouwens mooi kleurtje, die lak ziet er netjes uit @Zluytr. Helaas die van mij niet. Er zitten wel wat swirls in. Zelf zie ik het niet zitten om te polijsten. Maargoed, goed onderhouden, wax er op ect is ook glimmen. ;)

Wellicht kan ik hem een keer laten polijsten en daarna goed beschermd houden.
 
Laatst bewerkt:
Van de week de Microfiber madness Crazy Pile gebruikt, heerlijke doek inderdaad om Cure mee af te nemen. Echt een aanrader.
 
Geintje ;) Trouwens mooi kleurtje, die lak ziet er netjes uit @Zluytr. Helaas die van mij niet. Er zitten wel wat swirls in. Zelf zie ik het niet zitten om te polijsten. Maargoed, goed onderhouden, wax er op ect is ook glimmen. ;)

Wellicht kan ik hem een keer laten polijsten en daarna goed beschermd houden.
Nog eventjes wat inlezen, dingetjes uitproberen en dan komt de zin om te polijsten wel. In ieder geval kun je het beter zelf doen dan dat je het uitbesteedt vind ik persoonlijk. Een machine, pads en polijstmiddel is een investering maar wel nog goedkoper dan dat je het laat doen met de kans dat het snel snel gedaan is.
 
Nog eventjes wat inlezen, dingetjes uitproberen en dan komt de zin om te polijsten wel. In ieder geval kun je het beter zelf doen dan dat je het uitbesteedt vind ik persoonlijk. Een machine, pads en polijstmiddel is een investering maar wel nog goedkoper dan dat je het laat doen met de kans dat het snel snel gedaan is.

Mijn auto is een beetje groot, duurt lang ;) Ik snap wel dat als een machine ect aanschaffen goedkoper is dat je het dan beter zelf kan doen. Maar ik vind het toch wel veel werk en daar heb ik niet echt tijd voor.