• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K4 - Monello Lancia problemen

Daveke

Detailing rookie
17 sep 2017
11
15
38
Ik heb zojuist mijn K4 voor de eerste keer gebruikt met de Lancia.

Auto was best schoon, dus 1:10 Articio gebruikt.
Eenmaal alles aangesloten gekeken de waterleiding lekvrij is - wat zo was.
Daarna de Lancia aangesloten en waar ik op alle filmpjes een soort van horizontaal sproeipatroon zie, heeft die van juist zowel een horizontaal en verticaal, wat bijna lijkt op een 'kruis'.
Ik verknoei er daardoor een hoop schuim mee. Spelen met de +/- knop heeft geen effect op het sproeipatroon, enkel op de dikte van het schuim

Wie kan er hulp bieden..?
 
Wat vind je trouwens van de kwaliteit?
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Anglewax Blizzard en de Monello Lancia.
Iemand ervaring met beide foam cannons?
 
In combinatie met een K5.700 is een Monello een teleurstelling. De 1:10 'schuimlaag' lijkt nergens op. Lans is al een keer terug geweest voor een andere nozzle, maar dat bood ook geen aanvaardbare oplossing. 1:4 doet het redelijk, maar geeft een verdubbeling van het gebruik van de foam. Al met al weggegooit geld. Denk dat je met een 'goedkopere' van Ebay of Amazon dezelde resutaten krijgt. Pluspunt is wel dat het Carcleanteam het netjes probeerde op te lossen al zijn de (terug)verzendkosten voor een andere nozzle wel voor eigen rekening.
 
Dat herken ik niet met mijn mindere Kärcher (4-serie).
Zou als je in de gelegenheid bent spul even in de auto gooien en naar Carclean rijden.

In het begin is het vaak even spelen om juiste setting te krijgen.
 
Met een dH van 4,98 heb je nog geluk dat is vrij zacht, hier in Goes is het 11dH. Daarom heb ik ook een waterontharder.

Voor de foamlance gebruik ik een K2 en verhouding van 1 op 7, werkt perfect. Ik denk niet dat een hogere druk perse beter is voor een foamlance...
 
Warm water gebruiken in de fles.
Eerst water, daarna shampoo toevoegen.
Niet schudden met de fles, voorzichtig draaien.
Waterhardheid is heel erg bepalend.

De waterhardheid volgens een website zegt mij niet zoveel. Wil je het zeker weten dan is het even meten.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Die website zal er niet ver naast zitten, zeker doordat ze verder gaan achter de komma. Bij een testsetje tel je het aantal druppels wat de kleur doet omslaan, het aantal druppels wat je hebt gebruikt is je waterhardheid. Dus altijd afgerond op éénheden.
 
Dus als ik schrijf 12,99 dan neemt iemand het makkelijker aan voor waarheid. Terwijl als ik schrijf 13 dan zal het wel niet kloppen??
Ik vind het namelijk erg knap dat iemand voor een hele regio kan zeggen wat de waterhardheid is. Ik heb diverse testjes gedaan en die klopten allemaal niet met wat er werd beweerd.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
@Marcel1973
Volgens mij ben je nu twee dingen aan het verwisselen
Foamer bij HD is getest en verslag van gedaan

TDS (meter voor deeltjes in vloeistof) kan je ook testen, heb ik geen verslag van gezien
Ik heb er zelf ook ff geen zin in
Meten kan je ook achter de komma
 
Ik heb letterlijk nooit problemen met mijn Lancia + Nilfisk C110/C120/E145, dus was benieuwd hoe hard het water in mijn omgeving is. :D Blijkt dat dit 5,10 is op een schaal van 0 - 20. :p
 
Weinig kans. Is diverse keren getest en op dit forum verslag van gedaan.

Ben benieuwd. Buurman heeft er 1 van Ebay gehaald voor de helft van het geld, zal binnenkort eens een beetje klaarmaken en hem ermee laten testen. Foamer past helaas niet op mijn karcher.
 
@RedCat was reactie op #11 en #12. Niet op #13 en verder. Die test heb ik idd eens zitten lezen en mede daardoor gelijk daarna Monello Foam Lance besteld.
 
Ah, duidelijk. Goede keuze de Monello Lancia

Naast kwaliteit en service, ook goed te onderhouden zonder dat er iets stuk gaat
Ik gun mijzelf per definitie wat beter materiaal dan het goedkoopste.
Ik heb ook een Karcher aansluiting los liggen, zet ik zo in de plaats van de Kranzle (als het wenselijk zou zijn)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973