• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke middeltje en doek voor streeploze ruitjes?

wsnbm

Detailing addict
22 aug 2017
20
60
47
Natuurlijk heb ik de bg vraag even door het forum laten gaan, maar kreeg geen toereikend antwoord en spullen ontwikkelen zich.
Dus wat is op dit moment het beste goed om de ruiten schoon te maken / streeploos met welke doek?
Monello, Gyeon, Dodo Juice?

Ben benieuwd alvast bedankt!

Gr
John
 
@wsnbm Gyeon Prep is een ontvetter op basis van IPA die je normaal gesproken eerder gebruikt om polijstresidu van lakwerk te verwijderen na het polijsten
 
  • Leuk
Reactions: wsnbm
Ik gebruik normaal Gyeon Glass met de Waxing Moon Deluxe van Microfiber Madness. Vervolgens wrijf ik na met de Supernatural Window Waffle van Dodo Juice. Ik blijf echter een vettige waas (wrijfstrepen) merken in de volle zon. Zal eens een foto nemen als ik er aan denk.

Heb ook al geprobeerd met Prep, maar zelfde resultaat. Wrijf ik niet hard of lang genoeg na misschien?
 
Soms heb je meerdere pogingen nodig om een mooi resultaat te krijgen. Met name de binnenkant van de voorruit blijft in mijn ogen altijd tricky.

- Weet je zeker dat je doeken schoon zijn?
- Heb je geprobeerd om de ruiten meerdere malen schoon te maken?
 
Ja, doeken komen uit de wasmachine :) Maar ik heb het nog niet geprobeerd om het proces 2 keer na elkaar te doen. Dat probeer ik nog eens uit, bedankt!

Edit: hierbij een foto. Lijken hologrammen van vettigheid :)

IMG_0869.JPG
 
Voorruit doe ik altijd aan beide zijden met Poorboys World Professional Polish.
Zijramen en achterruit doe ik altijd aan beide zijden met Poorboys World EX Sealant met Carnauba.
Ramen zijn dan altijd PERFECT schoon en voelen ook nog eens zacht aan (echt waar). Heel wonderlijk gevoel.
 
Qua doek, ik gebruik daar een dedicated doek voor , die never nooit in de was gaat met doeken die (spray)wax of polijstmiddel hebben gezien.
 
Het gaat over de binnenkant, lijkt me nogal moeilijk om daar te kleien / polijsten?
Doek is proper, komt rechtstreeks uit de was ...
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Probeer het eens met papier :p Oude kranten of keukenrol kunnen zelfs al voldoen. Welk merk reiniger je gebruikt is niet zo belangrijk omdat de meeste gewoon goed zijn. ;)

Reinigen met glasreiniger + mf-doek of pad. (vuil losschrobben)
Nawrijven met papier.

Ik heb het ook vaker gehad dat je vettigheid blijft rondvegen, zoals op jouw foto. Er zal dan iets in mijn doeken zitten of wat dan ook, dus ik pak dan papier en dat werkt altijd.
 
+1 voor @Quantoxx !!

Toen ik een 'paar' jaar terug voor het eerst ging varen, kreeg ik van een hele oude kapitein verschrikkelijk op m'n donder toen ik de ramen op de brug van binnen droogde en dacht klaar te zijn met lappen... Op zo'n kustvaarder had je nogal eens een zaterdag krant, in kleur. Daarmee je ruiten nawrijven en je bent een tijdje van het beslaan af, plus een mooi streep en vetloos resultaat!

Sindsdien krijgen aan boord alle vakantiewerkers en stagiaires een ouwe krant bij het zaterdagse ramen lappen, en hebben ze geen idee wat ze er mee moeten :joy::joy::joy:
 
  • Leuk
Reactions: Dany en Quantoxx
Het gaat over de binnenkant, lijkt me nogal moeilijk om daar te kleien / polijsten?

Polijsten hoeft niet machinaal!!! Je kunt ook met de hand polijsten met een handpad. Hoeft ook maar heel licht te gebeuren.
Met behulp van het polijstmiddel haal je alle vervuiling los en gaat in polijstmiddel zitten. Daarna polijstmiddel afnemen met schone mf-doek. Dan ben je er vanaf.