• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polyester boot polijsten

Gabrielz

Detailing rookie
29 jun 2018
1
2
Hallo,

Ik wil volgende week gaan beginnen een polyester boot te polijsten.

Welke pad raden jullie me aan om de verweerde lak weer mooi shiny te krijgen?

Ik dacht zelf iets van de monello 5.5 inch foamed wool cutting pad of de Monello Ultra Thin Foamed Wool Pad ?
of is zoiets beter ? Raffini 5,5" Foam Heavy Polishing Pad - Green

Ik ga aan de slag met een dap900

Vriendelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Zoals @RedCat aangeeft, inderdaad even de zoekfunctie gebruiken. Afgelopen voorjaar heb ik met m'n vader ons zeiljacht gedaan, na de ervaring op mijn RIB met MF pads. We hebben nu wool pads gebruikt, veel meer correctie in korte tijd. Met de DAP is dat dus echt een aanrader, aangezien ze in de jachtenwereld voor de grote stappen op grote vlakken rotary's gebruiken met een enorme steunplaat/pad. Wel je temperatuur in de gaten houden.
Wat vooraf aan alles een verschil maakt is of je een geschilderde polyester boot aanpakt, of een boot die in een (gekleurde) gelcoat is afgewerkt. Ik heb mijn ervaring vooral met gelcoat.
 
Ik weet niet hoe de gelcoat er aan toe is, maar als het echt hetftig verweerd is kun je het met een dap wel vergeten.
Dan heb je of een rotary met wol of een doos mateer schijven nodig. anders ga je er nooit doorheen komen is mijn ervaring.
Ook zou ik scholl s3 erbij pakken. Vind dat echt een van de fijnste compounds voor op gelcoat.