• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher foamer getest

Ik heb gisteren nog even lekker verder gespeeld met 60ml magifoam en 540ml warm water. Dat gaf een wel wat schuim, maar niet echt overtuigend het liep er ook vrij snel weer af.
Moet nog maar even verder spelen de komende weken.
 
Vandaag ook een beetje aan het spelen geweest met de foamer van karcher. Resultaat blijft niet lekker, zelfs niet met puur foam zonder aanlenging.

Dit is pure SSF zonder aanlenging:

insignia018_zpsbdd75541.jpg


Opmerking: Deze auto staat hier momenteel voor een full detail,puur foamen kon dus geen kwaad.
 
Jeroen Merlijn;324167 zei:
Vandaag ook een beetje aan het spelen geweest met de foamer van karcher. Dit is pure SSF zonder aanlenging:

Ik vind die foamlaag zeker niet slecht :weetniet , hoe minder lopend de foam is , hoe minder hij inwerkt in het vuil......

Hoe dikker de schuim , hoe langer die blijft liggen ......op de grond .
 
Wat Jeroen post kreeg ik er ook uit, met mijn 1:10 mengverhouding. Het loopt er heel snel af, binnen twee minuten is er weinig meer van over.
 
Zoals al eerder gepost gebruik ik 1:1 Magifoam en water in het reservoir. De schuimlaag is vergelijkbaar met die op de afbeelding van de Opel Insignia, ietsje dunner natuurlijk door de verdunning. Zoals GSM al benoemd, de foam moet er ook wel aflopen. Daarvoor is het bedoeld, inkapselen van vuil en dit veilig afvoeren.
 
Hey ik gebruik nerta carnet jumbo in het foam potje onverdund,zet de stand van het foam op 5,halfverwege en de waterdruk op m karcher k7 gewoon maximum en ik kan jullie garanderen dat je een hele dikke schuimlaag hebt die min 5min niet verminderd, en als er 25 procent uit het potje product is zal het veel zijn
Grtjs
 
@Spookje77 - Welkom op het forum! :)

Die shampoo is ook zeer sterk geconcentreerd. Wanneer je een sopje maakt is 1:100 al voldoende. ;) Een K7 op maximale druk met pure shampoo in de foamfles... tja, dat zal wel een pak sneeuw geven dat na 5 minuten nog steeds op z'n plek ligt. :p

(Heeft het foamen als voorwas ook geen zin meer omdat het vuil niet wordt afgevoerd en de pH-waarde zal ook niet al te vriendelijk zijn voor een eventuele LSP. Maja, dat zie je toch niet want het laat ook een vorm van LSP achter ;))
 
  • Leuk
Reactions: Spookje77

Dit is de standaard foamer vn Nilfisk. (Op een E145) Ik weet alleen even niet meer welk product ik erin heb gedaan, maar ik dacht Dreft. :)

Viel niet tegen, had slechter verwacht, maar het is zeker geen foam. ;) (zoals van een echte foamlans)
 
@Spookje77 - Welkom op het forum! :)

Die shampoo is ook zeer sterk geconcentreerd. Wanneer je een sopje maakt is 1:100 al voldoende. ;) Een K7 op maximale druk met pure shampoo in de foamfles... tja, dat zal wel een pak sneeuw geven dat na 5 minuten nog steeds op z'n plek ligt. :p

(Heeft het foamen als voorwas ook geen zin meer omdat het vuil niet wordt afgevoerd en de pH-waarde zal ook niet al te vriendelijk zijn voor een eventuele LSP. Maja, dat zie je toch niet want het laat ook een vorm van LSP achter ;))

Hey dank u en aangenaam kennis te maken,deze site en forum zijn meer dan prachtig
En lol,ja is bij mijn bmw x3 tje,da steekt zo nauw niet , mijn truck daar integen die staat verzorgd tot in de puntjes