• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Wilk 545 ( caravan ) onderhanden genomen

Ben benieuwd wat er voor terug komt. De caravan bedoel ik dan.

Nou Joost, de opvolger is er hoor. Daar ga ik geen apart topic aan wijden maar wel dit korte bericht.

Wederom hebben we voor een Wilk gekozen al is deze 1,85 mtr korter als de vorige. Afgelopen week heb ik deze Wilk ook verwend met het in dit topic beschreven recept met als verschil dat ik niet gewassen heb met APC. Voor de rest is het plaatwerk wederom gecleaned met Meguiars nr 50, zijn de ramen gepolijst met PlastX en dit alles met de DAP500 en witte pad. Als wax heb ik Collinite 476s gebruikt.
Ok, nog een verschil is dat alle kunststof (bumper, spatschermen en plastic randen) en ook de ramen als laatste behandeld zijn met Gyeon Trim. Ik ben er, na een uurtje of 20 inspanning, heel content mee. :cool:
IMG_20180712_074642.jpg
 
@Kees-sw: Dank je, gaat zeker lukken. :cool:
@Joost91: Deze opbouw is inderdaad 4,5 meter. De totale lengte is 6,5 meter. Ja, het is geen kleine caravan, maar toch ook weer wel (voor ons). :joy: Als je een dwars geplaatst bed afstreept als optie, dan blijven het Franse bed en de aparte bedden over als keuzemogelijkheid. En daarmee zit je gelijk aan een lengte langer dan 6,3 meter. En er moeten natuurlijk voldoende meters in zitten om te kunnen detailen. Paar raampjes erbij, Heki luik in het dak etc. Genoeg om van alles uit te proberen en te testen. :p
 
Vraagje. Hoe kun je controleren hoeveel er nog op kenteken staan? Ik ben wel benieuwd naar mijn originele KIP uit 1977.
Zou dat best eens willen uitvinden.
Ik heb sinds kort een Kip Greyline uit 1988. Hij staat nog op een seizoensplek maar ik kan niet wachten om deze onder handen te nemen.....
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Veel plezier Bros. De Kip is van een bouwjaar waarvan je bijna zeker weet dat het resultaat heel mooi gaat worden. :cool:
 
  • Leuk
Reactions: bros
Erg leuk om te lezen :) ik ben inmiddels ook een aantal uur verder op onze Eriba Nova 490, man man man, wat een plaatwerk.
Net nog kleinere pads besteld voor de dap, vergeet ik de plastx :(
Vanmiddag al met PB Professional Polish geprobeerd op de witte pad, krasje gaan er niet echt af. De lak knapt er wel mega van op en het werkt ook zeer prettig met deze buitentemperaturen.

Hoeveel hits heb jij op de ramen gedaan met plastx?
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Veel plezier Bros. De Kip is van een bouwjaar waarvan je bijna zeker weet dat het resultaat heel mooi gaat worden. :cool:

Dankje, dat gaat wel goed komen. Als het zo ver is zal ik eens wat foto's plaatsen voor en na.
 
  • Leuk
Reactions: CvW
@AppieHeijn heb je geen ander polijstmiddel in huis?
Professional polish zal vooral reinigen. Voor krasjes heb je een polijstmiddel met korrel nodig.
PlastX is echt niet het enige polijstmiddel dat werkt op kunststof. Heb je de monello polijstmiddelen ook?
 
Hoeveel hits heb jij op de ramen gedaan met plastx?

Het kunststof van caravanramen is geen harde kunststof zoals van, bijvoorbeeld, verlichting of zo. Een keer goed langs struiken rijden levert al krassen op. PlastX haalt die krasjes perfect uit die kunststoframen, reinigt en zorgt dat de glans weer terugkomt. En nee, diepe of dikke krassen krijg je er niet "zomaar" mee weg.

Met 1 of 2 hits heb je de ramen weer netjes in orde. Krassen die je kunt voelen ben je dan niet kwijt, daarvoor zul je "zwaarder" aan het werk moeten als je dat wilt (en aandurft). Ik ben nooit met zwaardere polijstmiddelen aan het werk gegaan op de ramen. Vervangen van die dingen kost een aardige stuiver en een raam om lekker op te testen heb ik niet tot mijn beschikking.

Succes met de resterende meters. ;):cool:
 
  • Leuk
Reactions: AppieHeijn
Ik zou zelf gewoon monello finale proberen. Opschalen kan altijd nog. Ik kan me niet voorstellen dat het daar dof van wordt.

Als je zo’n setje van meguiars koopt om koplampen te herstellen, (iets van headlight restauration kit) zitten daar een paar stukjes schuurpapier en een klein flesje plastX in.

Op koplampen gebruik ik, en de meesten op dit forum, ook gewoon normale polijstmiddelen.

Dus een beetje boerenverstand, voorzichtigheid en niet teveel blindstaren op de marketing van meguiars
 
Hi Allemaal!
Sinds eergisteren trotse eigenaar van een Home-car racer 45 spirit. Uit 2003, dus die kan ook een fijne opknapbeurt krijgen. Nu snap ik welke producten ik nodig heb, heeel fijn dit topic. Maar zou ik het ook kunnen doen met een andere polijstmachine?
Bijv een geleende? Of een van action? Gebruik het verder nooit namelijk..
ben benieuwd!
 
  • Leuk
Reactions: schaef, bros en CvW
Die van de Action is geen optie. Kies altijd voor een Dual Action (ook bekend als DAP)
Als je er eenmaal een hebt, heb je grote kans dat je m meer gaat gebruiken
Soms worden de DAP's 2e hands aangeboden, dat kan ook
 
Laatst bewerkt:
Hi Allemaal!
Sinds eergisteren trotse eigenaar van een Home-car racer 45 spirit. Uit 2003, dus die kan ook een fijne opknapbeurt krijgen. Nu snap ik welke producten ik nodig heb, heeel fijn dit topic. Maar zou ik het ook kunnen doen met een andere polijstmachine?
Bijv een geleende? Of een van action? Gebruik het verder nooit namelijk..
ben benieuwd!
Hela! Ik heb onze Kip met een Dap gedaan, niet te hoog toerental en zachte pads. Zo'n Action ding niet aan beginnen. Misschien kan je een Dap lenen van iemand in de buurt? Met de hand kan natuurlijk ook, spierballen kweken.
 
De aanschaf van een DAP moet je zien als diepte-investering. Nu kost het geld, maar bij verkoop van de caravan verdien je de aanschaf van de DAP dubbel en dwars terug door de waardevermeerdering die je met dat apparaat behaald hebt. :cool: Alle jaren voor dat moment heb je zelf plezier gehad van die goed verzorgde en nette caravan.
 
  • Leuk
Reactions: bros