• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes MF cutting pad nu al kapot

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Hallo swirl hunters

Ik ben lekker mn ei aan het kwijt raken op een e90 335i heel donkerblauw

Daar deze lak best hard te noemen is en veel defecten op zitten en na een testspot de rupes mf cutting pad met Scholl s3 een goede combi is deze dus ook gekozen.
Nu vloog deze pad na 3/4 motorkap al weg doordat de lijm laag los liet velcro en pad.

Wat heb ik er fout mee gedaan want met mn foampads heb ik dat nooit.
Heb de pad eerst licht ingesmeerd met s3 om de microvezels te primeren.
Daarna 3 a 4 druppels ter grootte van erwt erop en dan het gebruikelijke dambord patroon volgen tot de s3 transparant geworden is.
Vond de pad vrij stroef over de lak gaan.
Na dus de helft Vd motorkap gedaan te hebben, verdeel een motorkap in 4 stukken om het oppervlak niet te groot te maken, vloog dus tijdens de 3e kwart na ineens hevig schudden van mn rupes machine de pad door de lucht.
Velcro zat nog op mn backingplate en de pad lag dus op de grond.
Velcro was ook erg warm.
Nu snap ik niet helemaal wat ik hier fout gedaan heb.
Heb de pad niet uitgewassen of uitgeblazen na de halve motorkap.

Kunnen jullie me helpen wat ik hier fout doe want moet weer nieuwe pads bestellen maar wil dit niet telkens hebben want besteed mn geld liever ergens anders aan dan nieuwe pads per paneel
 
Heb de pad niet uitgewassen of uitgeblazen na de halve motorkap.
Velcro was ook erg warm

Je geeft zelf al het antwoord.

Door de frictie creëer je warmte. Dit i.c.m. teveel polijstpasta en vervuiling van de lak gaat je pad dicht slibben waardoor de pad niet meer kan luchten en dus je pad erg warm wordt. Hierdoor smelt de lijm en maak je van je pad een UFO.

Advies is om ná 1 of 2 passes de pad uit te spoelen.
Tevens kan minder druk ook helpen om minder warmte te krijgen. Je noet de pad het werk laten doen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Misschien een domme vraag maar na het uitwassen van de pad laat je die dan drogen of mag die nog vochtig zijn om mee verder te werken?
 
Ik had een beetje hetzelfde idee als nicknameless, maar ik zou in jouw geval ook even contact opnemen met CC. Mogelijk is het een combinatie van de manier van gebruiken met een iets mindere verlijming. Als CC meerdere klachten krijgt over pads uit een bepaalde batch, dan weet CC snel genoeg dat er iets met het product aan de hand is, als niemand iets meldt, weet CC ook van niets.
 
Pad heb ik pas 2 passes gebruikt.
Ben gisteren bij CC HQ geweest want moest toch wat hebben en had geen zin om een dag te wachten.
Werk er gelukkig 20 min rijden vandaan dus kan ik mooi eens kijken of ze wat nieuws in de showroom hebben.

Heb het verhaal daar ook voorgelegd en precies verteld hoe ik gewerkt hebt.
Daar wisten hun ook niet echt een oorzaak dan alleen dat de pad niet helemaal in orde zou kunnen zijn.

Heb de pad bewaard dus als ik recent er in de buurt ben zal ik die eens afgeven.
Denk wat wel een oorzaak zou kunnen zijn wat @nickenameless is de vervuiinging van de lak.
Was niet helemaal tevreden met het resultaat van de motorkap en gisteren nog een cutting pass gegeven.
Merkte dat de spiderpad wit van Scholl en groene LC cutting pad ook erg stroef over de lak gaan en de rupes BF 15 ook moeite heeft om de beide pads roterend te krijgen, terwijl op het dak daar dit niet is.
 
De pad na het wassen zoveel mogelijk droog knijpen/persen en daarna op een machine in een lege emmer verder droog draaien.
Begin op een laag toerental en voer deze langzaam op.

zo doe ik het ook.

als een pad erg stroef gaat dan is er al een indicatie dat er wat geks aan de hand is, extreme vervuiling die er niet af is gegaan of erg aangetaste blanke lak oid
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Jup, ikzelf heb meestal maar 1 pad in een bepaalde slijpgraad. Dus ik zorg dan dat ik een emmer heb halfvol met water en een klein beetje afwasmiddel. Na elk paneel even de pad omspoelen, beetje uitdrukken tussen 2 handen. Dan op de machine, machine in de emmer boven het water en even laten draaien op 1->4 snelheid en je kan weer beginnen.
Soms halverwege een auto even de emmer schoonmaken en je zit meestal wel goed.
 
  • Leuk
Reactions: Timm