• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wel of niet polijsten?

MAXZOR

Detailing addict
18 aug 2018
15
55
Op mijn lak zijn wat hologrammen te zien, veel swirls en wat steenslag.

Ik kan mijn auto via mijn schoonbroer mooi laten maken in de volgende stappen. 1 steenslag reparatie, 2 wassen en polijsten, 3 nano coating.

Nu zit ik zelf te denken om stap 2 te laten vervallen en een dap900 aan te schaffen. Nu is mijn vraag of dit wel zin heeft?

Ik bedoel als in stap 2 alle hologrammen en swirls worden verwijderd en daarna de coating er over gaat, moet je dan nog wel eens polijsten of doe je dit eigenlijk niet meer?
 
Een coating blijft +/- 9 maanden goed, daarna is het beste voorbij. Alles hangt af van verschillende factoren (aantal km's, regen wind & vorst, garage of niet etc,...) Pas dan is polijsten weer aan de orde. Dus zolang de coating z'n ding doet mag er niet gepolijst worden. Dan haal je de coating weg nl.
 
Degene die jouw auto gaat doen moet het je uit kunnen leggen
Iemand die dat niet kan, kan je beter bij je auto weghouden.

Stap 3 is alleen zinvol als je stap 2 optimaal afrondt
En zoals Brad aangeeft, een coating heeft een levensduur dus onderhoud heb je altijd
 
Thanks!

Misschien dan toch de dap900 dan blijf ik er later ook nog lol aan hebben.

Gaat wel goed gebeuren daar ben ik van overtuigd gezien de zaak
 
Je kan stap 2 zelf doen, maar zorg er wel voor dat je deze stap goed uitvoert alvorens naar stap 3 over te gaan.
Als je zelf niet alles kan verwijderen (of je maakt in het slechtst mogelijke geval nog defecten bij) en je zet er een nano - of glascoating op, blijven de defecten zichtbaar onder de coating en dan is het zonde van je tijd en je geld.
Verder wil ik je helemaal niet ontmoedigen hoor! ;)
Succes en post zeker foto's van de vooruitgang.
 
Thanks!

Heb alle spullen net besteld en ga er rustig mee aan de slag. Moet vast goed komen!