• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo Carclean leden

Dutchstyler

Detailing trainee
4 feb 2018
22
45
33
Hallo Carclean leden,

Na een tijd rond te hebben gekeken, naar polijstfilmpjes op youtube. Heb ik enige tijd geleden de Dap900 aangeschaft. Alleen heb hem nog geen seconden aangehad.

Waarom schaf je zo'n ding aan dan denk je. Wel ben nogal van het schoonmaken van de auto. Geurig wassen met 2 emmers en zo. Met de hand waxen en helaas door mijn mede wijk bewoners ook veel krasjes proberen te verwijderen uit me deuren. Maar ja daar zit een max aan.

Nu ben ik nogal zenuwachtig om meteen de rotery op me auto te zetten, stel dat ik het verpest
Nu heb ik via via wel een test stuk gekregen van een andere auto, dus ik kan gaan testen.

Ook hoop ik hier nog iets te vinden of me motorkap nog te redden valt. Heb hier een tijd een hoodbra op gehad. Tegen de steenslag. Ja alleen nu heb ik dus een compleet verkleurd/ aangetaste lak. En vraag me af of ik dat nog wel goed ga krijgen.
 

Bijlagen

  • 20170929_145454-1.jpg
    20170929_145454-1.jpg
    337,6 KB · Weergaven: 218
Welkom op het forum! :)

Je hebt dus een rotary en een DAP?

De lak is onder de bra verkleurd? Dat lijkt mij juist niet te kunnen aangezien de lak dan eerder beschermd. Minder tot geen UV-straling, heen krassen en steenslag. :)
 
Welkom op het forum! :)

Je hebt dus een rotary en een DAP?

De lak is onder de bra verkleurd? Dat lijkt mij juist niet te kunnen aangezien de lak dan eerder beschermd. Minder tot geen UV-straling, heen krassen en steenslag. :)
Ja sorry Dap is geen rotary heb alleen een DAP.
Ja het lijkt toch echt verkleurd. Zie de foto in de eerste post. Zelf denk ik door hevige warmte. Motorkap en zwartleer.
 
Welkom op het forum.
De verkleuring heb ik niet eerder gezien. Of dat met polijsten te corrigeren is, kan je op een tespaneel niet proberen. Het gebruik van de DAP in het algemeen kan je daar wel fijn op oefenen en daarna is het proberen of het effect heeft op de verkleuring op je auto.
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Een steenslag hoes gaat blijkbaar schuren naar verloop van tijd door opeenhoping van vuil onder de hoes, dus de lak zal wellicht dof geschuurd zijn.
Edit: Welkom op het forum.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Welkom hier, veel plezier met de DAP. Is een "hufter-proof" machine dus je hoeft geen angst te hebben!
Onduidelijk echter welke polijstmiddelen en pads je erbij hebt om te gebruiken.
Benieuwd of je die verkleuring nog weg krijgt.
De was-basis is in ieder geval goed: 2 emmers!
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Bedankt allemaal voor de reacties.

Heb de DAP900 V3 met het Raffini starterskit.

De verkleuring of misschien hele kleien krasjes. Hoop ik ook nog weg te krijgen. We gaan het mee maken. Maar eerst die vrieskou maar even weg. Anders wordt het nog niks.
 
Geen idee waar ik dit bericht neer moet zetten. het is een beetje algemeen. Eindelijk even een beetje tijd in de schaduw zonder heet weer om moeders te helpen. Het is me 2e poging met de DA en 1ste keer op deze auto met zo`n kras.
Het gaat om mijn moeder haar auto. Daar zat 1 echt lelijke kras en ook diep. Zelfs zo diep dat ik het met een oranje Monello pad en dan de zwaarste 5/5, is dacht ik Veloce, er na 3 damborden nog geen verschil zag. Heb op advies van me broertje het met nat schuren korrel 3000 er redelijk uitgekregen. Vervolgens met de DA het glad gemaakt.
Ben zelf best tevreden er zaten achterop ook nog 2 krassen, die zijn volledig weg (waren ook lichte niet diep). En de achterdeur ook nog een rare beschadiging. Ook die is er nog redelijk uit(was ook diep een echte nagel hanger).
Vervolgens de boel met Auto Finesse Glaze de lichte krassen opgevuld (dat staat op de verpakking haha) Diepe kleur en glans is er wel. Vervolgens hele zijkant afgewerkt met Soft99 Fusso Coat.
Op de foto lijken de krassen echt weg, maar als je weet waar ze zitten zie je ze realtime wel.

Nu is alleen wel mijn vraag hoe meten/weten jullie hoe ver je kan gaan. Stel je hebt een auto al 10 keer gedaan hoe weet je dan dat je niet op de lak zit?
En je hoeft toch ook niet te eindigen met finale? Zie althans geen swirls of lichte krassen met licht erop.

Nu me eigen motorkap nog, maar daar heb ik een hardhoofd in. Het aangeboden aanbod onthou ik nog steeds. En hoop ook daar nog even tijd voor te vinden. Meeting seizoen is bijna over haha.

Hieronder dan nog even de foto`s. 2 met krassen en 2 zonder krassen (op foto dan)
 

Bijlagen

  • 20180819_141759.jpg
    20180819_141759.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 108
  • 20180819_141823.jpg
    20180819_141823.jpg
    97 KB · Weergaven: 107
  • 20180819_174953.jpg
    20180819_174953.jpg
    153,4 KB · Weergaven: 99
  • 20180819_175018.jpg
    20180819_175018.jpg
    202,3 KB · Weergaven: 106
  • Leuk
Reactions: teertsniam
In het hele verhaal lees ik twee vragen.

Lakdiktemeter geeft een indicatie (en niet meer dan dat).
Er wordt hier op ‘t forum veel gebruik gemaakt van de Trotec BB20 en Paint Detective.
CC heeft met de SSS een actie voor een metertje (waar best al wat animo voor is).

Niet eindigen met finale? Nee dat hoeft niet, je mag ook wat anders kiezen (Scholl of Menzerna bijv), maar niets doen is niet zo handig. De laatste stap zorgt voor verdwijnen laatste krassen en glans. Daar is veel over te vinden hier op het forum.

En doe je over de gehele auto een laatste stap met finishing polijstronde, kun je de glaze ook achterwege laten, want dat voegt niets meer toe dan. Verkort alleen mogelijk je standtijd vd wax.

Veel succes
 
Super bedankt @Marcel1973 voor de reactie. Heb gekeken naar de SSS actie ziet er nog goed uit ook.
De glaze heb ik nu dus juist verkeerd gebruikt. Heb het juist gebruikt op de plek wat ik heb gepolijst, maar ik begrijp dat het daar juist niet voor is.

Nogmaals bedankt hier kan ik weer wat mee
 
Zelfs zo diep dat ik het met een oranje Monello pad en dan de zwaarste 5/5, is dacht ik Veloce, er na 3 damborden nog geen verschil zag.
De Oranje pad is een medium-pad. De Gele pad is de grofste gradatie zoals Veloce inderdaad ook de grofste gradatie is. (Je had dus nog een stap grover kunnen gaan)

n je hoeft toch ook niet te eindigen met finale? Zie althans geen swirls of lichte krassen met licht erop.
Eindigen met een fijn polijstmiddel doe je ook niet perse om je lak te corrigeren van defecten zoals swirls en krasjes, maar om aan je hoogglans te werken.
Zie het als het mooi glad schuren van een houten bezemsteel; Met korrel 360 is hij al lekker glad en mooi, maar daarna met korrel 500 nog even schuren en
Hetty de Heks kan écht zonder splinters rondvliegen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler