• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Frituurvet uitgelopen in auto

Dosscientist

Detailing rookie
21 aug 2018
9
2
Hey,

Onderweg naar het recyclagepark, bruusk moeten uitwijken en daar lag mijn doos op de kant.
Heb zelf een golf 3 met lederen zetels dus al een geluk veel kunnen weg krijgen...
Alleen is het ook wat in de spleetjes gekropen waar je de gordel in vast maak en wat ik ook erin spuit, ik blijf het gewoon rieken.
Iemand aub tips and tricks om dit toch weg te krijgen?
Alvast bedankt!!


Mvg,
Steve
 
Welkom op het forum! :)

Tja, vet moet je aanpakken met iets wat vet verwijderd. Dus... Heb je al ontvetters geprobeerd?

Ik neem even aan dat je het kastje bedoeld waar je de gordel in vast klikt. In een Golf 3 zullen daar geen sensoren of andere fratsen in zitten wat je eventueel kan slopen met product. (En zo wel, je hebt er zelf al dingen in gespoten ) Dit zal een kwestie worden van herhalen, met ontvetter.

Als je ook met warm water en/of heul veul ontvetter aan de gang wilt, dan zal je een stofzuiger (nat-zuiger) erbij moeten hebben om dit op te vangen.

Maar, misschien kan je de gordel-dingus ook uit de auto halen en schoonmaken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Dosscientist
Welkom op het forum! :)

Tja, vet moet je aanpakken met iets wat vet verwijderd. Dus... Heb je al ontvetters geprobeerd? :p

Ik neem even aan dat je het kastje bedoeld waar je de gordel in vast klikt. In een Golf 3 zullen daar geen sensoren of andere fratsen in zitten wat je eventueel kan slopen met product. (En zo wel, je hebt er zelf al dingen in gespoten ;) ) Dit zal een kwestie worden van herhalen, met ontvetter.

Als je ook met warm water en/of heul veul ontvetter aan de gang wilt, dan zal je een stofzuiger (nat-zuiger) erbij moeten hebben om dit op te vangen.

Maar, misschien kan je de gordel-dingus ook uit de auto halen en schoonmaken?
Tnx!! Ik weet niet dat ik dat ding eruit krijg, alsook zijn er geen zaken die eraan vasthangen die storingen kunnen geven ;*)
 
Als je 'm gaat huren, zorg dan wel dat je ook het kleine mondstuk erbij hebt: de meeste exemplaren hebben een grote zuigmond en sproeier voor binnenshuis, maar in de auto kun je met zo'n brede zuigmond meestal niet uit de voeten, en heb je dus echt de kleinere zuigmond nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Dosscientist
Als je 'm gaat huren, zorg dan wel dat je ook het kleine mondstuk erbij hebt: de meeste exemplaren hebben een grote zuigmond en sproeier voor binnenshuis, maar in de auto kun je met zo'n brede zuigmond meestal niet uit de voeten, en heb je dus echt de kleinere zuigmond nodig.
Deze info neem ik zeker mee!! Tnx!!
 
In het vaste deel waar de gordel in klikt, zit ook de schakelaar voor lichtje / airbag etc ....
Dus niet zomaar een hoeveelheid vocht in knikkeren, eerst de spanning eraf en dan lang genoeg laten drogen voordat de spanning er weer op kan
 
  • Leuk
Reactions: Dosscientist
Toen ik ging rondneuzen op de interwebs, kwam ik de afbeeldingen en forums tegen van Golf 3 - veiligheidsgordels. Daaruit lijkt het dat je gordelspanners niet op je klik-dingen zitten en je dus de klik-dingen (waar je de gordel in vastklikt) zou kunnen demonteren. (???)

+1 voor RedCat - Maar ik geloof dat er inmiddels al vanalles ingespoten is. :D
 
In het vaste deel waar de gordel in klikt, zit ook de schakelaar voor lichtje / airbag etc ....
Dus niet zomaar een hoeveelheid vocht in knikkeren, eerst de spanning eraf en dan lang genoeg laten drogen voordat de spanning er weer op kan
Ok, ik leer alsmaar bij! Tnx!
 
Toen ik ging rondneuzen op de interwebs, kwam ik de afbeeldingen en forums tegen van Golf 3 - veiligheidsgordels. Daaruit lijkt het dat je gordelspanners niet op je klik-dingen zitten en je dus de klik-dingen (waar je de gordel in vastklikt) zou kunnen demonteren. (???)

+1 voor RedCat - Maar ik geloof dat er inmiddels al vanalles ingespoten is. :D
Met vanalles, bedoel ik specifieker zo spuitbussen voor zetels/tapijt voor vlekken en geuren maar tot op heden geen resultaat. Nu zei er iemand mij ook misschien zetel uiteen halen??
 
Jup, die website vond ik ook al snel. Ziet er eigenlijk wel heul simpel uit, haha! :p

Vergeet ook niet om je leer goed schoon te maken. Niet alleen oppervlakkig, maar ook goed IN het leder. (Kieren/naden/sticksels/etc)
 
Ik dacht ook aan de hand van eerdere reacties dat het om meer dan alleen de gordelvanger ging. Bij een Golf 3 zul je alleen frontairbags tegenkomen, en misschien dat er ook met stoelairbags zijn, maar de airbags én de gordelspanners worden geactiveerd door de crashsensor. Volgens mij zitten er zelfs geen gordelverklikkers in deze generatie.

Als het alleen om de gordelvangers gaat, kijken of je deze bij jouw stoelen makkelijk los kan halen (of zitten ze op de middentunnel geschroefd?). En dan misschien proberen of je ze op zijn kop kunt hangen en dan met stoom het vet weer zacht/vloeibaar maken, en kijken wat er uitkomt. Eventueel met een oude theedoek of iets dergelijks in de gordelvanger om te zien wat die aan (vloeibaar) vet op kan zuigen.