• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio III RS

Qdos

Detailing chief
19 aug 2018
31
93
Groningen
Ook maar eens met mijn eerste show off topic begonnen.

Vandaag de Clio eens goed onder handen genomen.
Dit werd voor mij de eerste keer dat ik machinaal ging polijsten.

Aangezien ik in een appartement woon en bij huis geen plek heb om de auto te wassen/poetsen.
Heb ik al mijn spulletjes mee genomen naar het huis van m’n ouders om daar aan de slag te gaan.
Als je dan een hele auto vol met spullen hebt, dan besef je je eigenlijk pas hoeveel spullen je wel niet hebt.

P1000740.JPG


P1000741.JPG


Ik was al mooi op tijd begonnen. Want ik had al het idee dat de tijd om zou vliegen.
Als je eens rustig op je gemak met het polijsten wilt beginnen.

Mijn Stappenplan van de dag was als volgt:
  • Pre-wash met Chemical Guys Honeydew Snowfoam
  • De muggenlijkjes inspayen met PBW Bug Sqaush
  • Rondje met een Iron remover (van een niet nader te noemen merk, had deze nog staan)
  • Wassen met Waxaddict Pure Shampoo
  • Kleien met Dodo Juice Born Slippy & Supernatural klei
  • Trims en rubbers afgeplakt
  • Polijsten met gele Rupes pad’s en bijbehorend polijstmiddel.
  • Afgenomen met Gyeon Prep
  • En als laatste een laagje Waxaddict Vitreo
  • Trims behandeld met Smartwax dressing
  • Uitlaat sierstukken opgepoetst met Meguairs All Metal Polish icm staalwol.
  • Ruiten schoongemaakt en een laagje Rain-X erop gedaan.

De staat van de auto vooraf:

P1000742.JPG


P1000746.JPG
P1000743.JPG


Ik heb geprobeerd de swirls en krassen vast te leggen op de foto. Maar die kreeg ik niet goed zichtbaar met het maken van de foto's.
Dit is een poging om het vast te leggen:

P1000763.JPG


De auto was niet echt heel vies, er word niet zoveel met de auto gereden.
En omdat ik de Clio zelf netjes af en toe was, vielen het aantal krassen swirls ook wel mee.
Ik heb daarom gekozen om het bij "één staps polijsten" te laten.
Ook i.v.m. de benodigde tijd van alles de eerste keer uitproberen.
Ik zag gedurende de dag al, dat als ik meerdere stappen zou gaan polijsten. Ik het kwa tijd niet zou gaan redden.
Volgende keer als ik een auto tref die meer aandacht vereist, nog maar meer tijd ervoor inplannen.
Of hulp inroepen, zodat we meer op een dag kunnen doen. :D

Het gebruik van de beide Rupes machines beviel me erg goed.
Zeker i.c.m. met het gemak van tussentijds de pads uitwassen met de padwasher.
Toch best wel even spannend als je de eerste keer met de machine aan de slag gaat.
Vooral de mini vond ik erg lekker in de hand liggen, om de wat moeilijk bereikbare plekken te doen.

Ik was nu ongeveer van 8:30 tot 17:30 bezig geweest.
Geen tijd en zin meer om het interieur ook nog aan te pakken.
Al hoewel deze ook niet echt vies was. Maar een rondje met de stofzuiger had nog wel gemogen. ;)

Nog een foto verslag van de dag:

Pre-wash:

P1000749.JPG


De roosters en moeilijk bereikbare plekjes met een kwast ingewerkt:

P1000752.JPG


Aangezien ik vlakbij een treinspoor woon. Was een rondje iron-remover geen overbodige luxe.
De gehele auto sloeg paars uit:

P1000759.JPG


P1000757.JPG


En dan ben je nog druk bezig en je hebt de auto nog niet eens af, dan tref je dit al aan:

P1000766.JPG


Alle trims en rubbers afgeplakt, klaar om te beginnen met polijsten:

IMG_3152.JPG


Na het polijsten werd mijn werk kort onderbroken door een klein regenbuitje.
Ik had net de motorkap in de wax gezet. Dus kon ik hier direct het resultaat en de beading van een vers laagje Waxaddict Vitreo zien:

P1000769.JPG


De uitlaat sierstukken hadden de laatste tijd ook niet echt TLC gezien:

Voor:
P1000746.JPG


Na:

P1000774.JPG


Trims weer mooi zwart gemaakt:
P1000780.JPG


Nog enkele na-foto's:

IMG_3159.JPG


Ik dacht laat ik deze foto ook maar eens nemen. Die kom je wel vaker tegen hier op het forum :yum:

P1000777.JPG
P1000784.JPG
P1000779.JPG
 
Ik heb geprobeerd de swirls en krassen vast te leggen op de foto. Maar die kreeg ik niet goed zichtbaar met het maken van de foto's.
Dit is een poging om het vast te leggen:

Tip :idea:

Plak een stukje tape zodat de focus daarop ligt. Hierdoor stelt de camera scherp op de lak.

042c3977-8251-4ddb-99f2-63e2ed0928fd_zpsmd9mgxdv.jpg



Ik dacht laat ik deze foto ook maar eens nemen. Die kom je wel vaker tegen hier op het forum
Wereldberoemd in Nederland: Het 'nicknamelessje' :cool:

Fraai resultaat op een fraaie kleur. Thumbs up.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@nicknameless

Bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer eens proberen of ik het dan wel op de foto krijg.

Dus jij bent de bedenker van dat shot. Ik vind het er altijd wel leuk uitzien. :cool:
Kan je mooi zien wat diegene voor wax heeft gebruikt.
En tegelijker tijd kan je soms ook mooi de reflectie in de lak zien.

@RoyR

Ja inderdaad, het ziet er altijd direct een stuk beter uit. Als je die trims weer mooi in kleur op hebt weten te kunnen brengen.
Alhoewel die roosters/grille aan de voorzijde best een gepriegel is om mooi te krijgen.
Om alles tussen die lamellen te kunnen aanbrengen/voeden.
 
Lekker bezig geweest!

Ik vind die voorschermen erg dik!

Is de auto nog een beetje gekieteld? Of lenen deze modellen zich daar niet voor?
 
@nicknameless

Wow, dat is een mooi resultaat op die foto.
Daar zijn vast heel wat uurtjes aan arbeid aan vooraf gegaan.
Het lijkt wel een spiegel. :)

@Zluytr

Ik heb hier wel naar gekeken, maar deze motoren van dit type zitten al redelijk aan hun max.
Standaard hebben ze 200pk en de Clio Cup versie die op het circuit rijden, hebben dacht ik rond de 220pk.
Maar daar hebben ze wel het e.e.a. aangepast.
Voor mij is dat kosten technisch niet interessant , kwa wat het allemaal kost en wat dan het vermogenswinst is.
Het is ook een ongeblazen motor, daar valt veel minder uit te halen als bijv. de motor die in jouw GTI ligt. ;)
Het is trouwens in vergelijking met die GTI van jouw ook meer "werken" om snel te rijden.
Je moet hem hoog in toeren houden. Onderin is hij vrij tam. Het vermogen komt pas echt los na de 4000 toeren.
De wegligging is wel geweldig. Een rijvaardigheidstraining op het circuit kan ik wel aanbevelen.
Misschien heb jij die ervaring ook al, maar dan leer je je auto pas echt goed kennen.
 
Mooi resultaat en toffe kleur. Je hebt een boel spullen voor iemand die voor het eerst machinaal gaat en thuis niet kan poetsen.