• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Rim met foam brush

Mielles

Detailing chief
21 apr 2017
46
78
45
afgelopen week mijn zomervelgen onderhanden genomen. na het gebruikelijke wassen, iron en tar remover de velgen hier en bijgetipt en op een stukje een nieuwe 2k blanke lak gespoten. vervolgens ben ik gaan gaan polijsten om de velgen zo voor te bereiden op gyeon rim.

dit was mijn eerste keer dat ik gyeon rim heb gebruikt en ondanks dat ik nog niets kan zeggen over de standtijd moet ik zeggen dat het eindresultaat echt super is. tevens zag ik een beetje op tegen het aanbrengen, ik dacht dat je snel teveel zou gebruiken of dat het lastig aan te brengen was op velgen met dit soort spaken.

dat is ook meteen de reden van deze post, iedereen kent het product wel, maar het aanbrengen in mijn geval met een foam brush was echt een uitkomst. ik was aan het proberen om dat suede doekje om een borsteltje te krijgen om zo goed tussen de spaken te komen, maar dat was geen succes. vervolgens heb ik een foam borstel gebruikt en daar heb ik vervolgens de hele velg mee gedaan, het aanbrengen is super makkelijk en gaat heel snel en goed gedoseerd. tevens kun je uiterst precies werken door de punt aan deze brush, dat zorgt er ook voor dat je relatief snel je velgt hebt gedaan.

wellicht hebben sommige forum members opmerkingen op het gebruik van een foam brush maar ik heb nog geen nadeel kunnen bedenken.

hieronder enkele foto’s

polijsten flex (velgbed) en proxxon (spaken):
IMG_20180218_130339.jpg


de gyeon rim kit en foam brush:
IMG_20180225_135823.jpg


do foam brush:
IMG_20180225_135923.jpg

IMG_20180225_135958.jpg


het eind resultaat:
IMG_20180226_101131.jpg

IMG_20180226_101252.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing! Zijn die ook te koop bij CC? Ik gebruik ook wel eens een in vieren geknipte disco rosso, maar die is nog niet zo precies en dun als dit mooie stokje.
 
Zoiets heb ik ook vaker gebruikt, maar ging veelal terug naar make-up padjes. :)

Ik weet niet eens meer waar ik ze gekocht had, maar er staat mij iets van bij dat dit "AirVent tools" waren, of iets in die trant. Bij de Action of andere knakenshop. ;)
 
ze hebben bij CC de foam stick van lake country, echter past die ook niet goed tussen mijn spaken. Maar als je zoekt op de welbekenden online marktplaatsen naar foam brush ga je ze zeker vinden :).
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb ook zo'n setje foam brushes in diverse maten. Komen inderdaad van een of andere knakenshop. Moeten eigenlijk doorgaan voor een soort alternatieve verfkwasten. o_O Ik heb er alleen nog maar eentje gebruikt om een kunststof dressing aan te brengen en dat ging wel aardig, al had ik wel last van dat je geen (zijwaartse) druk kan zetten met de punt omdat de foam dan knikt - het stokje stopt halverwege de foam. Je gaat dan toch weer de foam vast houden en niet het stokje. Voor kunststof trims voegde het stokje niet veel toe tegenover een gewone foam applicator maar er zijn vast betere toepassingen voor - zoals deze! :)
De foam on a stick heb ik al in mijn arsenaal maar nog nooit gebruikt :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Mielles
Nou bij deze zit op het stokje een kunstof plat elementje dat bijna tot aan de punt doorloopt, ik heb het net even getest ik kan behoorlijk zijwaartse druk zetten. Dat had ik ook nodig tussen mijn spaken. ik heb de grotere variant ook gebruikt om trim revive aan te brengen op kunstof delen.
 
Die van mij waren een soort Rubber on a Stick, met om het rubbers een foamlaag. :p Ik vond alleen de dichtheid van het foam iets te laag en had het idee dat het niet ideaal smeerde.
 
@Mielles : heb je die cones gekocht via CC ? kan je even precies aangeven dewelke ? Hoe zet je dat op die elektrische schroevendraaier ? Ik heb dezelfde velgen als jou en heb ook net Gyeon trim aangekocht. Ik heb de velgen voorbehandeld met Gyeon tar en toen had ik ook van die witte vlekken. Met veel hard werk (2u bezig geweest op 2 velgen. Te lang de Tar laten indrogen denk ik) en kleien bijna weg gekregen; ik wil nu zo snel mogelijk Trim aanbrengen (vandaar ook de vraag naar de cones en de schroevendraaier) opdat het werk wat vlotter zou gaan.
 
@diezelke ,ik hoop dat jij gyeon rim hebt gekocht voor je velgen ipv trim (das voor kunststof).
die cones komen gok ik van ali express af, ik heb ze ook verwacht geen super kwaliteit maar afdoende om een keer je velgen te doen ze kosten ook heel weinig daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Handige tip, mooi resultaat:)!

Die foam brushes worden volgens mij voor diverse doeleinden gebruikt.
Moeders heeft ze ook wel gebruikt voor het knutselen, dus zullen ook wel te krijgen zijn bij creashops etc:p.

Die cone komt inderdaad via Ali express @Ric325i , heb ze hier ook liggen.
Ze werken prima al is de levensduur niet super lang, maar voor die 2 dollar ofzo hoef je dat ook niet te verwachten lijkt mij.

Hoe bevalt de Proxxon @Mielles ? Ik heb 'm ook en ben erg tevreden:innocent:.
 
handige tip, mooi resultaat:)!

die foam brushes worden volgens mij voor diverse doeleinden gebruikt.
moeders heeft ze ook wel gebruikt voor het knutselen, dus zullen ook wel te krijgen zijn bij creashops etc:p.

die cone komt inderdaad via ali express @ric325i , heb ze hier ook liggen.
ze werken prima al is de levensduur niet super lang, maar voor die 2 dollar ofzo hoef je dat ook niet te verwachten lijkt mij.

hoe bevalt de proxxon @mielles ? ik heb 'm ook en ben erg tevreden:innocent:.
jdb. heb je een linkje voor die cone ?