• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bescherming voor de winter

Waxaddict Quartz heeft mij al eens goed door de winter geholpen en zich daar bewezen met een flinke standtijd. Moet ik wel vermelden dat de lagere delen door vermoedelijk pekel al flink aangetast/weg was op een gegeven moment maar goed ik denk dat geen enkele wax dat trekt.
Angelwax enigma heb ik al eens op de Prius gehad en die had ook een flinke standtijd. Sterke verhouding Trf daar had ie helemaal niks van ogenschijnlijk dus ik denk dat ik die maar eens doe dit jaar.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
@Marcel1973 : 250ml zou echt voldoende moeten zijn. Het produkt is echt zéér zuinig, je hebt er weinig van nodig. Nu al 2x mijn wagen ermee gedaan en flesje voelt nog steeds vol. Ik begin met 3 dotjes en pas als je merkt dat er minder begint af te geven of geen egale laag meer op de lak is doe ik wat produkt bij.

@Jordyboy1992 :
De gedachte erachter is dat de Powerlock (sealant) de lak beschermd. De Collinite 845 is een soort van tweede laag (wax) die eerst "opgeofferd" wordt vooral de sealant zijn werk moet doen (beschermen van de lak). Zo krijg je een lange standtijd door de combo van beide produkten te gebruiken.
Ook werken beide produkten enorm goed te samen. Je krijgt er een iets diepere glans mee (voor zover glans uit een potje komt) en de verwerking moet je echt ervaren om te begrijpen.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Bedankt @M3fan weer wat geleerd! Misschien dat ik dit in een later stadium eens ga proberen! Even de sealant in mijn verlanglijstje zetten. Ik ben ondertussen een heel eind met de “winterprep” heb het gewoon uitgesmeerd over meerdere dagen.
Iedere keer als ik een paar uurtjes tijd had heb ik een deel gedaan. Steeds volgens het stappenplan wat ik eerder vermeld heb.
Dit werkt dus echt top. Hierdoor had ik ook de tijd om de plaatsen waar echt krasjes zaten, 3 staps te polijsten. :heart_eyes:

Moet nu alleen de voorste bumper nog, de achterkant en de rechter zijkant! Zo vind ik het ook veel leuker, omdat je niet anderhalve dag aan een stuk bezig bent. :D Dit kan ik echt aanraden aan andere!
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
In 845 zitten best wat oplosmiddelen om de wax vloeibaar te houden gok ik ,kijk ik ben fan van het merk maar persoonlijk zou ik em als standalone wax gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan