• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Si3D Paint Coating op velgen

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
De afgelopen dagen mij bezig gehouden met mijn 2 sets wintervelgen.
Na de velgen onder het stof uitgehaald te hebben heb ik ze eens zuiver gespoten met de hogedrukreiniger om ze vervolgens in te spuiten met Monello Non Ferro maar dat had weinig resultaat aangezien dat ook al was gebeurd in het voorjaar bij de wissel met de zomervelgen.

Een sopje gemaakt van "goedkope" shampoo en lauw water en ze allemaal goed gereinigd. Vervolgens gekleit met Monello klei en DJ glijmiddel. Vervolgens ze gepolierd met S3 Scholl. Ik wilde de DAP900 gebruiken maar met de hand leek me een beter optie aangezien ik niet beschik over een cone. Daarna ontvet met Prep en dan voorzien van een laagje Nanolex Si3D Paint Coating. De applicator met de gepaste suède doekjes gebruikt. Bij de Cayman-velgen ging dat perfect omdat ik ik in elk hoekje kon geraken met de applicator. De Cayenne-velgen waren moeilijker en daar heb ik make-up watjes van het Kruidvat voor gebruikt. Een echte aanrader aangezien ze bijna niet pluizen.
Als de wintervelgen in de nabije toekomst op de wagens worden geplaatst zijn de zomervelgen aan de beurt maar da's iets meer werk !
Dit alles heeft wel wat uren werk gekost maar ik ben tevreden met het resultaat. De Gyeon-fans gaan natuurlijk Gyeon Rim gebruiken en ze hebben groot gelijk maar de Nano Si3D stond thuis nog in de kast ! ! !

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
@tembaco : het aanbrengen ging gemakkelijk. De velgen van de Cayman met applicator en suéde-doekjes. Tussen de spaken van de velgen van de Cayenne heb ik make-up doekjes gebruikt. Inwrijven en na ongeveer 2 tot 4 minuten afgenomen met een microvezeldoek doek en meteen nog eens nagewreven met een andere microvezeldoek. Nu wachten de zomervelgen :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco