• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Nieuw in het assortiment: Monello - Colpo Duro

Wil u na het liefkozend wassen en strelen van uw bolide het gemak van touchless drogen? Wilt u geen last meer hebben van druipers en vlekken? Wilt u ook die lastig bereikbare plekken kunnen bereiken?

Dan is er nu de Colpo Duro! Deze handzame blower bezit een krachtige motor (V6 in-line, 201pk), hoogwaardige air-efficiënt (composiet) ventilatorbladen en een behuizing van (lichtgewicht) gietijzer.

Plaats de Colpo Duro minimaal 15m van uw voertuig bij de buren op de stoep, richt de voorkant van de machine op de bolide, plaats de bijgeleverde betonankers en schakel de machine in. Binnen luttele seconden is uw bolide droog! (Houdt (huis)dieren en kleine personen verwijderd van de voorzijde van de Culpo Duro tijdens gebruik)
 
Ego zijn toch bladblazers?
Precies. No way, dat ik iedere keer met een snoer rond en over m'n auto ga slepen. Gebruik 'm nog al even. Veel fijner dat zo'n apparaat op wieltjes dat je als n stofzuiger achter je aan trekt (en de Sidekick is veel zwakker). Snap niet dat Metrovac geen draadloos alternatief heeft. Beetje uit de tijd wat mij betreft. Voor de korte periode dat je 'm nodig hebt, is werken op een accu ideaal.
Lucht hoeft overigens helemaal niet gefilterd te zijn als dat apparaat niet op de grond staat. Op de snelweg krijg je ook fijne deeltjes ed tegen je lak geslingerd. je staat toch niet in een zandwolk als je staat te drogen. Dat is zo'n kul-argument.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
@dutch79 je komt op mij wel een beetje minder “detail” gerelateerd over de laatste paar topics waarop je reageerd. Voor een auto wasser/poetser meer dan voldoende maar op een forum waarover het om details gaat skip je nog al snel over een ander zijn voorzorgmaatregelen heen vind ik.

Bladblazers zijn op blad te blazen, air dryers om voertuigen te drogen...best simpel.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Quantoxx
Ik snap je punt dat een bladblazer gewoon lucht blaast maar een blazer (welk soort dan ook) wil met hoge kracht blazen wat betekend dat die ook met hoge kracht moet aanzuigen. Hierdoor ben je veel gevoeliger om vuil mee te nemen in de blazer die het vervolgens met hoge druk tegen je lak aanblaast. Nogmaals, ik snap dat het voldoet in jouw geval maar dat een filter 'kul' is valt ook wel mee. Zoals velen beamen en vertellen, gebruik wat je bevalt en stop met producten die niet bevallen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Behalve dat je er “bijzonder” uitziet als je met een bladblazer boven je auto staat te hannesen, is het veel minder effectief om het lucht uit zo’n grote koker te blazen.

Bij een blower is dat veel gebundelder.

En dat “kul-argument” van die fijne deeltjes die je tegen de lak spuit, lijkt mij een heet goed argument. Je legt toch altijd nog de kerst op de taart met een doek. Drie fijne deeltjes hensgst je dan lekker in de lak
 
Lakdiktemeter, Rupes Bigfoot LHR21 (misschien moet ik maar beginnen met een PAW900), extractor en een blower. Ik weet alleen niet wat ik als eerste aan zou schaffen.

De LHR21 is er nooit gekomen, maar in de bijna 4 jaar sinds deze post toch aardig wat verzameld (hoorde gisteren op de radio dat 5-7% van de mensen een soort verzameldrang hebben en volgens mij zitten die allemaal hier op het forum).

De extractor is er al een tijdje, en na de Sidekick afgelopen jaar aangeschaft te hebbenn, heb ik nu ook zijn allergrootste broer gekocht!
 
Gebruik je hem elke keer @Jansen ? Ik heb hem tot nu toe 1 keer gebruikt terwijl ik al vier keer de auto heb gewassen. (sinds aankoop Masterblaster) :p Vind het te lang duren om eerlijk te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je ‘m om heel de auto te drogen? Dat duurt vrij lang ja. Ik gebruik ‘m voornamelijk voor de moeilijk berijkbare plekken, voor de grotere plaatwerk delen gebruik in een droogdoek.

ja, wilde kijken of touchless drogen wat was. Maar denk inderdaad dat het beter is om hem te gebruiken voor de moeilijk bereikbare plekken.
 
Nog maar 1 keer de kans gehad om een auto te wassen (door al dat mooie weer sta ik vaker op de golfbaan dan dat ik een auto was). Ik verwacht niet dat ik hem altijd voor de hele auto ga gebruiken. Als ik de auto daarna toch ga polijsten, dan heeft het geen zin bijvoorbeeld. Vooralsnog heb ik hem alleen getest op de Saab, toch geen kleine auto, en het viel me niet tegen hoe lang dat duurde. Nu moet ik wel zeggen dat ik gewend ben om bijna de hele auto te drogen met de Sidekick, dus mijn referentiekader is wat anders.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Als de auto goed beschermd is, droog ik 90% met de blaster. En dat gaat toch rete rap. Het laatste beetje loop ik na met een doek.

Wanneer de sheeting minder is, duurt het idd te lang.
 
Helemaal mee eens @Altos

Wanneer kunnen we een Monello Blower verwachten @Tim
115988
 
De verwachting is in de zomer. We komen met een aantrekkelijke pre-orderactie! Verkoopprijs niet geheel bekend, afhankelijk van koersen, shipping enzovoorts. Maar naar verwachting wordt de prijs ongeveer € 150. Het rolkarretje wordt optioneel.

Pre-orderactie proberen we met 25% korting op de verkoopprijs te gaan realiseren. Maar we zijn nog aan het rekenen.