• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan en productcheck motorfiets

Mooie spullen allemaal hoor. Gefeliciteerd met al deze mooie aanwinsten.
Ik ben benieuwd naar je topic waarin je jouw motor gaat onderhouden.
 
Alles is besteld en komt vandaag binnen o_O
Schiet maar raak op mijn stappenplan! Mede mogelijk gemaakt door @Quantoxx

Stappenplan
(VOOR)WASSEN -->


  1. Sterkere prewash HD spuit met Artico Magico.
  2. Voorwas laten inwerken.
  3. Afspoelen.
  4. ...(Insect Remover gebruiken indien nodig - Eveneens in laten werken en afspoelen)...
  5. Non-Ferro sprayen op merendeels van de motor. (IJzerdeeltjes lossen op, maar is ook een goede extra voorwas)
  6. Non-Ferro laten inwerken. (Kleurt paars bij aanraking met roestende ijzerdeeltjes)
  7. Non-Ferro inborstelen met natte kwast, gaat nu flink schuimen c.q. her activeren.
  8. Non-Ferro opnieuw laten inwerken.
  9. Afspoelen.
  10. ...(Indien nodig herhalen)...
  11. Handwas. (Handschoen/kwast/borstel)
  12. Afspoelen.
  13. Kleien (Voldoende glijmiddel gebruiken. De klei mag niet drooglopen!)
  14. Afspoelen.

REINIGEN -->


Met de APC+D van Poorboys World (APC's meng je aan met water, bijv. 1:10)

POLIJSTEN -->

Met een fijn polijstmiddel Monello - Finale is al voldoende. Dit polijstmiddel verwerken met een witte handpad van Monello. Afnemen met Peluche Verde's. Uitlaat behandelen met Great Lion extreme metal polish.

ONTVETTEN -->

Ontvetten met Gyeon - Prep. Deze bevatten een alcohol en ontvetter zonder het materiaal aan te tasten. Een brandschoon oppervlak zal de hechting/werking van je producten verbeteren. (Met name bij coating erg belangrijk)
Eén MF-doek spray je wat ontvetter op, neemt de materialen af en neemt met een andere schone/drogen doek het residu weer af c.q. na wrijven. Nu is alles brandschoon en klaar voor verdere stappen.


Wax/Dressing/Coating -->

De Collinite - 845 is een goede hufterproof wax. Gebruik dit op je lakwerk, ruitje, uitlaat, velgen, etc. Gebruik een wax niet op ongelakt kunststof en rubbers want dit zal gaan vlekken en daarbij ook de hechting van je andere producten tegenwerken.

Wetcoat

Als laatste stap wetcoat sprayen op de gehele motor en afspoelen met de Kärcher.

TIPS -->
Welke pad en doek voor wat?
Heb mijn stappenplan bijgewerkt met de laatste aangeschafte producten. Gebruik ik de Blaster sidekick na elke keer afspoelen?
 
Waarom niet?
Oja, probeer de metal polish zo lang mogelijk te laten liggen. Als je de motor beschermd hebt en goed wast en droogt dan zullen de waskrasjes niet zo veel zijn. Het nadeel van metal polishes op nieuw metaal is dat het nooit meer zo wordt als nieuw.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ja dat was ook mijn vraag, ik dacht zelf van wel. Lekker elke keer alles schoon en droog blazen :innocent:

Ik wil de metal polish puur en alleen voor mijn uitlaat gaan gebruiken, thanks voor de tip @Altos
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Bedoel je dat je de blazer gebruikt na élke keer afspuiten? Dat lijkt me niet handig. Ik zou hem alleen gebruiken nadat je de motor voor een laatste keer afspuit. Dus zoiets als: foamen, afspuiten, wassen, afspuiten, droogblazen
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Draaien jullie overal de doppen weer op of laten jullie in sommige flessen de sprayer zitten?

Vandaag de motor in de trim gezet, daarom doe ik morgen pas de wetcoat correct?
 
Ik laat de sprayer erin zitten.
Ik spoel de spraykop bij sommigen wel door (om verstopping tegen te gaan) en bij een enkele (Monello Crystalino, Acquafobia en non-ferro draai ik de spraykop vervolgens dicht.