• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat raden jullie aan voor een lakstift met de kleurcode lhk?

Geerten

Detailing rookie
18 okt 2018
3
15
Beste allen,
Ik ben op zoek naar een lakstift en een spuitbus met de kleurcode LHK. Dit is van een Jaguar. Ik ben op zoek gegaan naar een lakstift en spuitbus van motip, maar ik heb deze niet kunnen vinden. Wat raden jullie aan? Bij een verfwinkel laten aanmeten? Of van een ander merk dan motip bestellen?
 
Kun je de stift niet meer bij Jaguar zelf bestellen? Dat is meestal wel makkelijker, omdat die stiften op oplosbasis zijn. Laak je het mengen bij de spuiter, dan krijg je op waterbasis en dat is voor het bijtippen van kleine dingen niet handig.
 
  • Leuk
Reactions: morphf
Inderdaad gewoon naar de Jaguar dealer gaan. Als het goed is staat de juiste kleurcodering in je deur of onder de motorkap. Ik heb in het verleden een Honda 2 zitten gehad van toen 13 jaar oud en bij de dealer konden ze deze nogsteeds bestellen.
 
Bij een beetje knappe dealer heb je geen kleur nummer nodig hoor... dan is je kenteken genoeg ;)
 
Bij een micalak zijn de metallicdeeltjes anders (dan bij metalliclak) en de manier waarop er gespoten wordt. Zo heb je dus het parelmoereffect. (Lichtinval/reflectie verschikt per kijkhoek)

Als je al een parelmoer-lakstift gebruikt, dan zal je naar mijn mening altijd verschil zien. Uiteraard is een opvallend defect meer zichtbaar dan een kleur/effectverschil, maar toch blijft het vaak lastig op bepaalde kleuren/panelen.
 
Ik zou het erg knap vinden als je de spuitrichting van een af fabriek metallic lak kunt bepalen. Dit wordt bijna altijd met disc techniek gespoten welke niet in lijnen spuiten maar in extreme mist. Tevens als je strijk richting, ofwel spuit richting ziet in metallic zou je allerlei banen zoals op een voetbal veld krijgen. Metallic en parelmoer wordt gespoten door er juist geen standaard of gelijkheid in te creëren.

Wel een erg goede tip van de blanke lak.
De verf die in een bijwerkpotje zit is meestaal maar een 1K deel van de 2K (geen verharder) en door de kleur en blanke lak bij elkaar te doen maak je de kleurlak sterker.