• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud - Lancia FoamLance

c75e6f166ec062da61f5fc6bae8cc270.jpg


@mdlange zo bedoel je of eerst ringetje erin en dan gele koppelingetje erin drukken??
 
Volgens mij is dat ringetje veel te groot.

Maar idd eerst ringetje erin. Dan koppeling.
Heb je geen kleinere ringetjes gekregen?
Sowieso eerst goed uittesten voordat je gaat lijmen.
 
Nope, deze kwam van CC HQ af, dus lijkt me dat zij weten wat toe te sturen.
Ringetje past ook eigenlijk niet, dus vandaar dat ik al dacht dat ie er niet op moest...

Met de vorst, laat ik hem ff zo liggen...
 
Nee, je moet n ringetje hebben wat qua binnendiameter ongeveer even groot is als het gat in de gele koppeling. Ik gok iets meer dan een halve centimeter.
Het ringetje wat je nu hebt gekregen lijkt mij eerder iets voor aan de andere kant van de foam Lance. De kant met de nozzle dus.
Beter bestel je gewoon die ene set die ik je stuurde, daar zit ie sowieso tussen en hoeft CC niet weer aan het werk voor jou
Of je gaat gewoon ff naar de gamma oid met de Lance en koppeling en zoek je daar een rubber ring die past.

Als je trouwens het pistool van je Karcher erbij pakt en daarin kijkt zie je binnenin zo’n zwarte smalle buis lopen. Daar moet de rubber ring omheen passen, want daardoor lekt jouw Lance.

Ik bedenk me ineens wat je ook kunt doen: pak zo’n verlengstuk of een andere accessoire die je bij je Karcher hebt. Haal daar die gele koppeling en ringetje uit en doe die in je foamlance. Dan kun je iig vooruit. (Die gele koppelingen zitten een stuk vaster dan in de monello lancia)
 
Ik begin het steeds minder te snappen @mdlange geloof ik waar het ringetje moet...
hij gaat toch in het zwart plastic ding die je daarna “afsluit” met dat gele doppie?.
Hier in dus 020DE985-7DC9-4A1D-9C2A-954B2664CAB7.jpeg

We hebben hele lekkere koffie hier hoor...:innocent:
 
Laatst bewerkt:
Hahaa! Eindelijk dit topic kunnen vinden. (Was nog een topic dat ik zelf gestart had ook. Zelfs dat wist ik niet meer) :D

De Lancia vertoonde de laatste tijd al wat kuren waarbij het leek alsof de HD gewoon zijn druk leverde, maar de Lancia het niet doorliet. Ik schudde dan even met de lans en dan ''plopte'' hij open en leverde weer mooi schuin al always. Helaas hielp dit schudden gister niet meer en bleef ik over met een halfgebakken straaltje met wat zeep. :p

Nou... Laat ik 'm eens uit elkaar halen...

Ik heb de foamlans voor een groot gedeelte uit elkaar gehaald volgens het filmpje. Sommige dele kreeg ik met geen mogelijkheid los om bijv. bij de ''jet'' te komen

Zo heb ik bij deze poging hierboven niet dat ijzergaasje kunnen vinden en kwam er vandaag weer achter waarom niet; Krijg het onderdeel waar dit gaasje in zit simpelweg wéér niet los en heb het hele staal aan stront getrokken, haha!

Zit er nog maar één ding op... Alles laten weken in ontvetter / Dreft / Cola. Er moet simpelweg iets verstop zitten wat ik niet kan zien. ;)
 
@nicknameless - WD40 heb ik geprobeerd en had van de garage één-of-ander spul om dingen los te krijgen. Inspuiten, laten weken in een laagje, enzovoorts.

Inmiddels ligt het voor de derde keer te weken in heet water en zie toch wel een hoop zwarte spikkels/vuil en vettigheid. Er is iets aan het loskomen, denk ik. :p


Thanx voor de tips!
 
Even een oud topic tot leven laaien.. ;)

Ik ervaar problemen met mijn Menello Lancia Foam. Ik krijg het filterje maar niet uit de lance gedemonteerd... Iemand de gouden tip/handleiding?
Alvast bedankt..
 
Deze had ik inderdaad ook gezien. Echter heb ik de '1ste generatie' Monello Lancia, waarbij het filtertje in de messing lance achter blijft als je de groene snoet demonteert..
 
Op de vorige pagina staan twee filmpjes. Met name bij het tweede filmpje zie je waar het ''gaasje'' hoort te zitten en hoe 'ie eruit kan. Die heb je al gekeken, neem ik aan? (Ik kan mij ongeveer hetzelfde herinneren van toen ik mijn Lancia 1.0 uit elkaar haalde)
 
Ja, deze had ik inderdaad gezien. Echter het messing deel waar het zwart kunststof dingetje opzit met die 2 ijzeren stripje is niet los te krijgen..
 
Yess! De koppeling is los. Ik moest er behoorlijk wat kracht op zetten, en dat voor messing..
20220826_221638.jpg


Ik ga het filtertje in de azijn laten weken...



Kan ik deze koppeling met teflon afdichten? Of moet deze echt van loctite worden voorzien?:
20220826_222112.jpg
 
Ik heb de mijne toentertijd gewoon met teflon gedaan. (Enige wat ik had liggen, dus...)

Bij Loctite wel het draad iets opruwen, eerste 3 windingen in het draad en dan de criss-cross zoals voorgeschreven. (En natuurlijk letten op de richting van het draad. ;) )
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok