• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Premium anti-vorst doek/anti-vries doek

Een auto laten draaien is heel slecht. Zijn ze niet voor gemaakt.
In mijn beleving zal een stationaire auto beter warm worden dan hoe ik er meestal mee wegrij na start ;)

s'Ochtends lekker de auto aan, op slot en bakkie doen. Daarna wegrijden in een lekker warm wagentje
 
  • Leuk
Reactions: mdlange en Zluytr
Precies wat @Zluytr zegt. M'n meisje, die iedere ochtend vroeg naar het werk moet, heeft een standkachel en die gaat 10 minuutjes of een kwartiertje voor vertrek aan, maar dan nog start ze de diesel eventjes voor ze gaat rijden. In de winter vind het blok dat toch echt prettig, wat de milieu-maffia ook zegt. Tuurlijk is onbelast draaien minder goed voor een motor dan juist belast, maar dat is een technisch verhaal.
Zelf verrek ik het ook om te krabben, maar heb dan ook de luxe dat ik m'n auto voor het werk niet nodig heb;)

Zoals iedereen aan geeft, lekker de-icer spuiten, van een goede kwaliteit. Ik bewaar hem dan wel in huis zodat ik niet een eventueel dichtgevroren kofferbak open hoef te maken.
Wat hebben die mensen met een (verwarmde)garage toch een mazzel!:joy:
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Zluytr
Als ik me druk moet maken op krasjes op de A-stijl van een ijsfolie.....
Gebruik het al jaren en nog nooit ergens last van gehad! En ja, ik vouw hem lekker tussen de deur. En mocht dat wel zo zijn, polijsten we die toch weg in het voorjaar. Steentjes, zand en zout van het strooien in wintertijd dat tegen je auto komt, levert je echt wel meer schade op dan een simpele folie van een paar honderd gram. I.m.o. appels met peren vergelijken.
Maar goed. Goed zicht is het allerbelangrijkste, zeker in de donkere winterperiode. Of je het nou voorkomt met een folie of schoon krijgt met de de-icer van AutoGlym (erg goed overigens!!!), doe waar jij het prettigst bij voelt.
 
Het starten van een koude(- temperaturen) (diesel)motor zou net zoveel slijtage toebrengen als 100km rijden.

Wij prijzen ons gelukkig met een standkachel en carport waardoor de ruiten sowieso schoon blijven. En standaard de-icer in de auto en in huis.
 
Ik denk nu ook niet dat je met een ijsfolie veel schade kan aanbrengen.
Ik heb een verwarmde garage maar als hij eens ergens lang op verplaatsing buiten gestaan heeft gebruik ik ook gewoon de-icer.
 
Omdat je niet rijdt zuigt de auto minder lucht aan waardoor de verbranding niet optimaal is. Maar dit word wel een beetje overdreven...

Er zijn een dingen die echt slecht voor de auto zijn zoals volgas wegrijden met een koude motor, of een turbo motor plots uit te zetten. Daar valt dit niet mee te vergelijken, dus valt het te verwaarlozen.
 
Wat ik zo vreemd vind aan sommige reacties is dat er weet ik veel hoeveel geld uitgegeven wordt aan detail arsenaal om de zo mooi mogelijke, krasvrije ondergronden te verkrijgen, een wax of coating te smeren waar men uren mee bezig is en soms een klein kapitaal kost en het dan "overdreven" vinden dat er gezegd wordt dat er krasjes komen van een plastic doek welke je meerdere malen per week over de vuile lak schuift...schiet mij maar lek maar dit is voor mij onbegrijpelijk op een "detail" forum.
 
+1 voor de Autoglym de-icer

Vele geprobeerd, niets werkt zo effectief als deze en dat zonder zeperig gedoe.
Je hebt ook niet veel nodig, inspuiten aan de bovenkant van de ruit en het loopt bijna vanzelf van je ruiten af
 
Voor zover een de-icer veilig kan zijn wel ja, ik heb deze vorig jaar rond deze tijd veel gebruikt en de raamcoating leek dit niets te doen.
 
Ik heb laatst ook zo'n anti vorst doek gekocht. 2x gebruikt. En moet zeggen dat het goed werkt. Natuurlijk kijk ik eerst wel of er geen grove vuiligheid op de A stijlen zit. En anders gewoon even afnemen met spray en wipe.

De volgende morgen was ik in ieder geval zo weg

En, mochten er wat krasjes op de A stijl komen, die neem ik dan maar voor lief. :)
 
Zuiden van het land, altijd drie graden warmer dan Zwollywood en omgeving.
Dus hier geen antivorstdoek gekocht, maar zonnebrand, gelet op de berichten voor komende periode... :joy::joy:
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RoyR
Ik heb laatst ook zo'n anti vorst doek gekocht. 2x gebruikt. En moet zeggen dat het goed werkt. Natuurlijk kijk ik eerst wel of er geen grove vuiligheid op de A stijlen zit. En anders gewoon even afnemen met spray en wipe.

De volgende morgen was ik in ieder geval zo weg

En, mochten er wat krasjes op de A stijl komen, die neem ik dan maar voor lief. :)
Wat voor soort anti vorst doek? Tips waarvandaan? Gr Leonie
 
Ik heb voor voorruit van de auto van mijn vrouw 2 antivorstdoeken van de Action gekocht en die aan elkaar geplakt. 1 is namelijk te smal. Met 2 aan elkaar kun je ruitenwissers er ook onder doen, vriezen die ook niet vast.
Dit werkt top (ook bij -6 graden) en kost geen drol. Zitten elastieken aan met haakjes die je aan binnenkant van auto in elkaar kan haken.

Doek goed vlak strijken zodat die strak om ruit zit en er dus niet door wind kan verschuiven/kan gaan klapperen.
Evt a-stijlen schoonmaken als deze vuil zijn.

20231122_105121.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Brad