• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Momentsleutel aanschaffen

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.744
193
26
Zwolle
Beste leden,

Ik ben van plan om een momentsleutel aan te schaffen.
Iemand die me kan advies hierover kan geven? Dat ding word totaal 4 a 6x per jaar gebruikt.
En hij moet een beetje betaalbaar zijn...

Graag jullie meningen!
 
Wat is betaalbaar is de 1e vraag die bij me opkomt ( ja sorry maar ieders portemonnee is zo verschillend )
Lidl is op zich niet verkeerd, maar de kalibratie bij nr1 en nr2 kunnen zooooo verschillend zijn ( been there, done that )
Is het puur voor je eigen auto, mwah dan kan je het gerust kopen. Ga je er mee aan de haal bij een ander ... sla over s.v.p.
 
De goedkopere zijn prima voor als je wielbouten, wielophanging, etc. op moment wilt zetten. De "betere" garanderen een kleinere afwijking, dus meer geschikt voor bijvoorbeeld een cilinderkop aanzetten.
 
Ik denk dat ik bij Datona.nl er binnenkort eentje zal bestellen. Een degelijke momentsleutel kost daar rond de 50-100€ en uit de reviews af te leiden zijn ze kwalitatief erg goed. Verder geven ze erg regelmatig dikke kortingen! ik wacht nu het goede moment af (waarschijnlijk op Black Friday) om er één met een mooie korting te kunnen bemachtigen, i.c.m. met een garagekrik.
 
Voor wielbouten zou ik niet moeilijk doen, neem een eenvoudige merkloze
Voor zuiverheid alleen merkspul, bespaart je de ellende
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Zelf heb ik een Tengtools momentsleutel, bereik 30~160 Newton. Voor de meeste velgen genoeg. Kost rond de 8 tientjes.

20150927_110604.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de lokale automaterialen zaak hebben ze hem ook wel liggen voor je. En als je toch geld aan het uitgeven bent, koop dan meteen kunststof opzet stukken.

btw, Conrad heeft momenteel een leuke aanbieding.
 
Voor de velgen gebruik ik eentje van de Lidl, ook meermalen als zeer goed getest dus dat vertrouw ik wel voor de velgen. Heb wel een set teflon doppen van Hazet erbij gekocht (voor spotprijs gevonden destijds). Ik heb ook een Hazet momentsleutel voor het fijnere werk, zo uit m'n hoofd 10 - 60 nm.
 
Ik mijne van HBM (of was het HMB?) anyway.... prima ding.

Koste geloof ik ook een 10tje of 5.

Ik gebruik hem toch nog best regelmatig.
 
Ik heb de grote broer van de TengTools die nicknameless gebruikt. Range is 40nm - 210nm en heeft me iets van 80 euro gekost. Erg tevreden mee!