• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's Non-Acid Wheel Cleaner

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Nieuw in het gamma van poorboy's World: Non-Acid Wheel Cleaner.
Sinds een hele tijd, en na het uittesten van verschillende velgreinigers, is het product van mijn keuze om mijn velgen te onderhouden Spray & Rinse van Poorboy's. Nu hebben ze dus een nieuwe velgreiniger, eentje die biologisch afbreekbaar is en dus ecologisch verantwoord.
DSC02401.JPG


Dit klinkt wel interessant (ja, ik ben een groene jongen) dus wilde ik dit wel eens uitproberen.

De velgen op deze auto genieten geen enkele bescherming. Geen wheelwax, geen coating. Ze waren redelijk vuil, vooral straatvuil, minder remstof.
DSC02395.JPG


Ik heb beide voorwielen verschillend aangepakt. Beide beneveld met aan de linkerkant Spray & Rinse 1:1, aan de rechterkant Non-Acid Wheel Cleaner onverdund.
DSC02403.JPG


Op het ene wiel heb ik beide producten enkele minuten laten "trekken" en dan heb ik het wiel afgespoten met de HD.
DSC02408.JPG


Je ziet een klein verschil, de rechterkant (Spray & Rinse) ziet er toch net wat schoner uit dan de linker kant.

Op de andere velg ben ik aan de slag gegaan met mijn velgborstels, tussendoor telkens uitgespoeld om de producten niet te mengen.
DSC02405.JPG


Hier is het verschil kleiner. De vlekken in het velgbed onderaan zijn resten van het plakproduct van balansgewichtjes. De auto staat nu enkele weken op winterbanden dus de velgen zijn geherbalanceerd.

Conclusie:
Non-Acid Wheel Cleaner heeft minder reinigende kracht dan Spray & Rinse 1:1 verdund. Niet echt een verassing. Daartegen staat dat de Non-Acid milieuvriendelijk(er) is en ook veel minder (bijna niet) (onaangenaam) ruikt. Het is een meer gel-achtig product dan Spray & Rinse en blijft zo langer op de velg "plakken" en als je het met een borstel agiteert vormt zich een dik schuim. Daardoor spat de Non-Acid veel minder dan de Spray & Rinse en dat is wel erg aangenaam. En als je met velgborstels werkt heb je nauwelijks meer werk dan je hebt met Spray & Rinse 1:1. Gezien ik het niet zou verdunnen is het wel een stuk duurder: bijna 25 EUR/l terwijl Sray & Rinse 1:1 minder dan 9 EUR/l kost.
Ik vind het wel een meerwaarde in het gamma: aangenamer in gebruik en beter voor het milieu. Wegens de prijs twijfel ik wel of ik Spray & Rinse ermee ga vervangen.
 
Thx voor de review! Ik had ook al verwacht dat het minder zou reinigen dan de normale versie, gezien vrijwel alles wat biologisch is minder goed werkt :p . Ik zelf ga het product (voorlopig) nog niet kopen, gezien de prijs. Is Spray & Rinse puur wel wat meer gel achtig of is het nog steeds vrij dun?
 
@BrunoV Je hebt behalve een mooie vergelijkingstest, ook een prijsvergelijking gemaakt, maar daar ontbreekt nog 1 ding: gebruik je evenveel verdunde Spray & Rinse als onverdunde Non-Acid? Dat heb je niet duidelijk in je test staan, dus ik gok dat de gebruikte hoeveelheid vloeistof/gel gelijk is.
 
Spray & Rinse is veel meer vloeibaar puur dan Non Acid Wheel Cleaner. De laatste heeft iets gel-achtigs, de eerste totaal niet.
Omdat in de gebruiksaanwijzing van Non Acid Wheel Cleaner niet staat dat het verdund kan worden heb ik dat niet gedaan. En gezien de 1/1 verdunde Spray & Rinse nog steeds krachtiger reinigt is de conclusie dan ook: gemakkelijk reinigen voor de laagste prijs: Spray & Rinse! Geef je graag wat meer uit en doe je met plezier wat meer moeite als je weet dat daardoor het milieu beter af is, Non Acid Wheel Cleaner is dan een uitstekende keuze!
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske