• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Tire cleaner van Gyeon

detailing time

Detailing addict
13 nov 2017
93
53
28
Rotselaar
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe Tire Cleaner van Gyeon kunnen testen.
Nu heb ik deze aangekocht in de 1L versie.
Heb hem getest op een natte band deze helemaal ingespoten en dan gereinigd met een borstel.
Nu heb ik dit gedaan op toch wel vuile winterbanden die al een hele tijd niet meer waren proper gemaakt en nu moet ik zeggen dat het product goed zijn werk doet.
Na de eerste keer was de band zo goed als helemaal proper. Om zeker te zijn had ik hem nog een tweede maal ingespoten, maar dit bleek dan uiteindelijk niet nodig te zijn.
Normaal zou ik het ook geen tweede x doen, maar in dit geval was het om te testen.
Nu moet ik zeggen dat het een goed product is om banden te reinigen en makkelijk in gebruik.
Voor de mensen die graag de resultaten zouden bekijken:
 
Ze zijn natuurlijk niet zo heel heel vuil, maar wel voor mijn doen.. hebben ook wel wat km's afgelegd.
Hing ook nog vet aan van het monteren van de banden welke er ook mooi mee afkwam.
Nu normaal zou ik niet zo veel product gebruiken, maar nu was het ook om te tonen dat het wel echt proper is.
Ze bevelen wel aan om genoeg product te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx voor de review. :D

Zou je het ook met soortgelijke producten kunnen vergelijken? Zo gebruik ik ook naar volle tevredenheid Tuf Shine - Tire Cleaner, maar wanneer een band flink wat vuil en met name oude dressing en dergelijke in zich heeft, moet je zeker wel 2-3x het product gebruiken. (Tot het schuim wit is) (En met vers water de borstel spoelen)

Komen er nog testen met echt vieze banden? :p
 
Haha normaal gebruik ik voor banden altijd super degreaser waar ik zeker ook tevreden van ben.
Nu de test met de echt heel vieze banden moet nog komen, maar voor mij zijn ze nu ook al zeer vuil.
Op camera is het ook altijd moeilijk te tonen hoe het echt is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet wel toegeven dat ik lang de mening van @dutch79 deelde, maar sinds ik Tuf Shine - Tire Cleaner een keer gebruikte, vind ik dit zeker wel beter dan een APC. (In mijn geval zelfs +ontvetter)

Wanneer ik APC gebruikte reinigde dat op zich wel goed, maar als ik na meerdere malen schrobben ook nog eens Tuf Shine gebruikte kwam er nog meer troep uit. En zelfs wanneer ik de APC-resten uit de band spoot met de HD of met schoon water schrobte, bleef er nog residu achter. (Enigszins zichtbaar of merkbaar aan de standtijd en/of werking van de bandendressing. :D
 
  • Leuk
Reactions: BrunoV en Jansen
Ik heb dezelfde ervaring als @Quantox. Banden met APC+D onverdund verschillende keren ingeborsteld tot het schuim wit bleef. Daarna Tuf Shine Tire Cleaner en er kwam nog vuil uit! Ik was bedroefd dat deze bandenreiniger uit het gamma van CC gevallen was, maar bij deze is er dus een alternatief van Gyeon. Volgende bestelling mee in het mandje!
 
Ik heb van een goede kameraad een tip gekregen om de Tire Cleaner eens te proberen van Adams... CC verkoopt dit merk niet. Maar hij is er erg tevreden over! Ook een hoge PH Waarde, dus niet veilig voor een sealant of coating...

Maar eens kijken welke ik ga aanschaffen!
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
@RoyR de Adam's producten kan ik zeker aanraden! Misschien niet de goedkoopste of zuinigste in gebruik, maar wel topkwaliteit! Vooral de Tire Shine en de shampoo ben ik erg te spreken over.
(Hun APC werkt overigens ook erg goed voor de banden)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Toffe review. Deze gaat volgende keer ook het mandje in bij mij. Ik doe nu ook de APC methode maar een dedicated Tire and Rubber Cleaner lijkt mij toch net iets efficiënter.

Ik veronderstel dat de Gyeon Tire Cleaner veilig is voor coatings en waxen?
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
Ik heb van een goede kameraad een tip gekregen om de Tire Cleaner eens te proberen van Adams... CC verkoopt dit merk niet. Maar hij is er erg tevreden over! Ook een hoge PH Waarde, dus niet veilig voor een sealant of coating...

Maar eens kijken welke ik ga aanschaffen!
Ja die van Adam's zou ik zeker en vast ook graag een keer willen proberen! :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR