• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doffe plek ter hoogte van vouw in de carrosserie

Brightness

Detailing trainee
21 jul 2013
9
47
Ik ben vanmiddag bezig geweest met polijsten. Ik gebruikte mijn DAP900 i.c.m. een Scholl sandwich spider foam pad en S3 als polijstmiddel. Ter hoogte van een vouw in de carrosserie is nu een dof plekje zichtbaar van ongeveer 1 cm lang. Zie de foto. Ik heb het geprobeerd te verwijderen met een Monello Finale op een handpad, maar dat is niet gelukt. Ik weet dat de laklaag ter hoogte van de vouw wat dunner is en ben bang dat ik op het specifieke plekje door de blanke laklaag ben heen gegaan. Is dit nog te herstellen?
 

Bijlagen

  • IMG_1266 2.jpeg
    IMG_1266 2.jpeg
    221,2 KB · Weergaven: 308
  • IMG_1267 2.jpeg
    IMG_1267 2.jpeg
    305 KB · Weergaven: 249
Laatst bewerkt:
Een dusdanig grove combi op een vouw... Hoe lastig het ook is om van een foto te beoordelen, denk ik ook dat je de blanke lak flink dun hebt gemaakt. Je bent er nog niet doorheen, zo lijkt het, maar flinterdun is het nu waarschijnlijk wel.

Hier kan je niks meer aan doen. Zou je bijvoorbeeld geen budget hebben om het te laten spuiten o.i.d, dan zou je moeten gaan beunhazen; Wachten tot de blanke lak daar door is of zelf lokaal schuren tot hij door is, dan met een lakstift gaan ouwehoeren of met alleen blanke lak stunten. :S Zoals je al kunt vermoeden is spuitwerk natuurlijk het mooiste.

Niks aan doen, dat kan ook. Dan op z'n minst vet houden met wax. Maja, ook dit is uitstellen. :D
 
@Quantoxx: de combi was vooral gekozen voor de glooiing tussen het zijpaneel en de achterklep. Daar bevonden zich een aantal krasjes die ik er met een lichtere combi niet uit kreeg. Door onoplettendheid denk ik dat de zijkant van de pad te lang contact heeft gehad met de vouw en dat dit deze schade heeft veroorzaakt.

Voor zover ikzelf kan beoordelen ben ik inderdaad niet volledig door de blanke lak heen gegaan, maar is het nu wel zodanig dun dat het zichtbaar is.
Beunhazen ga ik niet doen. De keuze wordt dan spuitwerk of het laten zoals het nu is en vet houden met wax. Waarschijnlijk wordt het spuiten, want mezelf kennende blijf ik me eraan storen.
Enig idee of dit op te lossen is met een spotrepair? Of zou hiervoor het gehele zijpaneel moeten worden gespoten?
 
Langs de spuiter is inderdaad het beste natuurlijk. De auto wordt echter pas in het voorjaar op kenteken gezet. Met het oog op een wat betere nachtrust is een eerder antwoord wel prettig...
 
Een goede spotrepairder kan dat echt wel oplossen
Zeker omdat de auto nog niet zo oud is en de lak nog niet verkleurd.
 
Spotrepair is makkelijk te doen efkes mat zetten en uitnevelen. Daarna terug licht polijsten om eventuele nevel weg te werken