• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke polish vw?

Bjornbaars

Detailing trainee
15 mrt 2016
7
32
33
Beste leden,

Heb een nieuwe vw caddy aangeschaft (grijs) en ben door mn huidige poetsmiddelen heen.
Had de Monello lijn. Iemand ervaring met nieuwere vw lakken. Welk merk/lijn past er het beste bij?

Groet Bjorn
 
Hey Bjorn,

Als de Monello-lijn je beviel, dan kan je deze wederom gebruiken. Wel is de kans hoog dat de lak flink hard zal zijn, dus vaak is een compound (Veloce) nodig op een grovere pad dan bijv. een foampad. Denk aan Spiderpads / MF-pads / etc.

In mijn ervaring heeft Scholl Concepts - S3 nét iets meer bite dan Veloce, maar een testspot zal moeten uitwijzen wat je uberhaupt nodig zal hebben. :D
 
Is soms lastig te zeggen.
Ik heb de afgelopen weken Harley Davidson originele lak gepolijst.
Correctie, eerste stap: Scholl S3 deed hier weinig op (met een rotary, cutting pad en wol)) in vergelijk met Rupes blauw, deze deed het fantastisch, super mooie en snelle correctie en bleef lang genoeg verwerkbaar.
Een stap later: Scholl S30 werkte wel weer mooier af dan Rupes geel.
Finishing stap: Rupes wit en Scholl S40 waren nagenoeg hetzelfde alleen bleef de S40 wat vettiger.
Op VAG lak en BMW lak heb ik weer hele andere ervaringen en is Scholl of Monello soms weer beter verwerkbaar dan Rupes...wie gaat het zeggen wat er fijn werkt.
Ook Sonax polijstmiddelen vind ik heerlijk werken maar lees je veel minder over.

Monello is sowieso een mooie allround lijn en "fout" is eigenlijk geen van bovengenoemde producten.
 
Was al bang dat de lak hard zal zijn.
Vind Monello teveel stoffen en op bijv. Bmw zag ik weinig resultaat met betrekking tot swirls. Wilde een ander merk proberen en mischien moet ik het zoeken in de pads. Zag nieuwe auto's in de showroom staan met swirls dus ben bang dat ik direct aan de gang kan. :')
 
Onlangs zag ik bij de dealer, ook de nieuwe wagens in de showroom met (rechte) lichte krasjes op de motorkap staan?!
Diezelfde lichte rechte krasjes heb ik ook, blijkbaar toch niet te vermijden?
Goed mogelijk na een rondje polijsten, dat ze vrij snel terug zijn?
 
Het zou niet mogen een nieuwe auto verkopen waar al swirls opzitten maar goed das mijn mening...
Even los van de verplichte testspot op de lak hieronder wat ikzelf fijn vind werken op hardere lak:
-Scholl spiderpad icm S3
-Lake country hdo pad blauw icm S17 of Nanolex medium
-Scholl Paars icm S17 of Nanolex medium
-Lake country hdo oranje icm Rupes geel (finish)

Als kers op de taart een optionele finish met Rupes witte pad icm Rupes wit polijstmiddel.
Dit is min of meer wat ik als favo assortiment hanteer.
Het is dus niet zo dat ik standaard gelijk start met een S3 combo ,zelf doe ik vaak testspotten met een medium combo
 
Voor mij is de beste combi op harde lak tot nog toe: paarse wolletje van Monello metRaffini Veloce van Monello. De hardste lak die ik ooit gepolijst heb was een 2006 BMW E60. S3 met paarse Scholl pad of Veloce op de Scholl pad of S3 op het paarse wolletje werken minder vlot en met minder reslutaat dan Veloce op het paarse wolletje. De Scholl pad is trouwens na twee panelen geïmplodeerd dus sindsdien heb ik geen Scholl pads meer gekocht. Ik ben nu van plan om de Flexipad microfibre cutting disc eens te proberen de volgende keer dat ik een harde lak onder mijn DAP krijg. Om één of andere reden verwacht ik daar wel wat van.
 
  • Leuk
Reactions: Bjornbaars