• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating op een wrap

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Ik ben &aan het twijfelen om mijn volgende nieuwe auto te laten wrappen. Waarom? Omdat het aanbod van kleuren dat de fabrikant aanbiedt bijzonder klein is en de twee kleuren die ik zou overwegen toch behoorlijk duur zijn. Dus dacht ik, met een wrap kan ik misschien met een kleine meerprijs tov één van de twee kleuren die ik zou overwegen, een vrij unieke auto kunnen hebben. Nu weet ik dat ik een wrap niet kan polijsten, maar de man die de wrap zou aanbrengen heeft wel gezegd dat er ook swirls op een hoogglans wrap komen op de lange duur. Om dat te voorkomen biedt die man aan om bovenop de wrap een coating aan te brengen. Maar gezien ikzelf al verschillende auto's gecoat heb met Gyeon MOHS en Synchro denk ik dat ik zelf die gewrapte auto wel kan coaten.
Maar kàn dat met dezelfde producten als die die werken op gewone autolak? MOHS, SiShield van Nanolex of nog iets anders? De man van het wrap-bedrijf spreekt van X-pel, maar dat is volgens mij een film die dan nog bovenop de wrap geplakt wordt. Dat gaat het écht wel opvallen dat het geen lak is wat je ziet.
Wat denken/weten jullie over wraps en "keramische" coatings op wraps?
 
Ik ben er uiteraard geen expert in, maar een (harde) keramische coating over een wrap die, denk ik, wel wat beweegt? (Self healing) Is de hechting wel goed op vinyl? Is ene wrap niet veel poreuzer als een lak? Hoe etc etc.

Dus effe Googlen... :p (Coating on car wrap)
 
X-pel is een glanzende doorzichtige self healing folie die niet opvalt als beschermlaag.
Maar hou rekening met het prijskaartje, een wrap en X-pel er bovenop.
De folie is idd self healing maar je kunt er wel een coating opzetten maar dan verlies je wel de elasticiteit van de folie.
Een kwaliteit folie gaat maximum 4 jaar mee mits goed onderhoud, matte folie zal minder lang meegaan.
Je zal wel dieper in je portemonnee moeten tasten dan opleg van een metaalkleurtje.
 
Het gaat hier toch niet over xpell? Al gaat een coating prima over xpell.

Ik denk niet dat je als detailer echt fan zal zijn van een wrap. Mijn ervaring met wraps is dat het vooral mooi van een afstandje is.

Swirls heb je vrijwel direct, op een hoogglans wrap. En zo strak als echte lak zou het nooit worden.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik gok dat er een model 3 aankomt... :D
Ben zelf ook aan het sparen...
Ik ga voor een witte :heart:

1545251972385.png
 
Ik ben &aan het twijfelen om mijn volgende nieuwe auto te laten wrappen. Waarom? Omdat het aanbod van kleuren dat de fabrikant aanbiedt bijzonder klein is en de twee kleuren die ik zou overwegen toch behoorlijk duur zijn. Dus dacht ik, met een wrap kan ik misschien met een kleine meerprijs tov één van de twee kleuren die ik zou overwegen, een vrij unieke auto kunnen hebben. Nu weet ik dat ik een wrap niet kan polijsten, maar de man die de wrap zou aanbrengen heeft wel gezegd dat er ook swirls op een hoogglans wrap komen op de lange duur. Om dat te voorkomen biedt die man aan om bovenop de wrap een coating aan te brengen. Maar gezien ikzelf al verschillende auto's gecoat heb met Gyeon MOHS en Synchro denk ik dat ik zelf die gewrapte auto wel kan coaten.
Maar kàn dat met dezelfde producten als die die werken op gewone autolak? MOHS, SiShield van Nanolex of nog iets anders? De man van het wrap-bedrijf spreekt van X-pel, maar dat is volgens mij een film die dan nog bovenop de wrap geplakt wordt. Dat gaat het écht wel opvallen dat het geen lak is wat je ziet.
Wat denken/weten jullie over wraps en "keramische" coatings op wraps?

Ik ken een auto (en volgens mij kennen meer mensen hier op het forum die auto) met xpel folie waar inderdaad ook een coating op gezet is. In dit geval gaat het wel om een matte wrap, die wel de glinstering van metallic/mica deeltjes in de onderliggende lag nog laat zien. Xpel is een folie die door een warmtebehandeling met een fohn vanzelf weer krassen kwijt raakt (zelfherstellende wrap). Ik zal even kijken of ik een linkje naar een ander forum kan vinden met foto's van de auto.

full.jpg


Linkje naar topic over deze auto, daar kun je ook het verhaal over de xpel en de coating terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik gok dat er een model 3 aankomt... :D
Ben zelf ook aan het sparen...
Ik ga voor een witte :heart:

Bekijk bijlage 113246
Hier midnicht gray of zwart met een wrap (kan ik zelf en daarom enkel de materiaalkosten van de folie, de rest heb ik liggen)
Heb een reservatie staan van het eerste uur en kan sinds een week bestellen maar wacht op de MR of SR met PUP, EAP, sportwheels en wit vegan interieur.
 
Ik heb op het dak van de BMW een zwarte hoogglans wrap zitten. Deze heb ik licht gepolijst met een finishing polish en de glans kwam er echt wel terug door. De swirls zijn er niet uit en meer passes durfde ik niet aan. Ik heb er de syncro op aangebracht en lijkt me allemaal goed mee te vallen. Ik heb echter nog geen lange duurtijd test gedaan. Ik wil dit op termijn wel melden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben &aan het twijfelen om mijn volgende nieuwe auto te laten wrappen. Waarom? Omdat het aanbod van kleuren dat de fabrikant aanbiedt bijzonder klein is en de twee kleuren die ik zou overwegen toch behoorlijk duur zijn. Dus dacht ik, met een wrap kan ik misschien met een kleine meerprijs tov één van de twee kleuren die ik zou overwegen, een vrij unieke auto kunnen hebben. Nu weet ik dat ik een wrap niet kan polijsten, maar de man die de wrap zou aanbrengen heeft wel gezegd dat er ook swirls op een hoogglans wrap komen op de lange duur. Om dat te voorkomen biedt die man aan om bovenop de wrap een coating aan te brengen. Maar gezien ikzelf al verschillende auto's gecoat heb met Gyeon MOHS en Synchro denk ik dat ik zelf die gewrapte auto wel kan coaten.
Maar kàn dat met dezelfde producten als die die werken op gewone autolak? MOHS, SiShield van Nanolex of nog iets anders? De man van het wrap-bedrijf spreekt van X-pel, maar dat is volgens mij een film die dan nog bovenop de wrap geplakt wordt. Dat gaat het écht wel opvallen dat het geen lak is wat je ziet.
Wat denken/weten jullie over wraps en "keramische" coatings op wraps?
Nooit coatings op wraps plaatsen hooguit een nano thats it.je gaat er namelijk spijt van krijgen de coating moet continue werken op de zachtere folie.folie heeft nooit de hardheid van een topcoat.en dit gaat nadeel opleveren.de keramische coating en glascoating zou ik absoluut niet voor kiezen. Mvg chris
 
De neus van mijn auto staat in de PPF, deze zou naast de steenslag bescherming hydrofobische kwaliteiten moeten hebben.
Dit viel zwaar tegen, dus heb ik de PPF en de zwart gewrapte spiegels in de Gyeon Cancoat gezet. Dit werkt top!
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean