• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

banden zwart

Ik heb niet veel ervaring met verschillende producten, alleen een op siliconen basis van sonax, de slickrims en tuf shine kit. De tuf shine heb ik er net opzitten op een set nieuwe banden, drie keer schoonmaken en twee keer coating erop kostte me een uurtje ofzo inclusief drogen voor twee banden. Lijkt me een rotklus als je al ooit eens iets op siliconen basis op je band hebt gesmeerd.

Verder volledig eens met tembaco, de zijdeglans van de slickrims blijft niet heel lang zitten, de hoogglans nog minder, maar het aanbrengen kost je nog geen minuut per band dus een touch up is zo gedaan.

Vind wel dat met de slickrims ook nadat de glans weg is toch mooi donker blijft.

Dit is de slickrims na tien dagen en ongeveer 800 km in aardig wat regen zonder wassen:
20160612_181806.jpg
 
Als je zoals ik van matzwart houdt zeker! Alleen voor de glans liefhebbers misschien wat meer werk of even doorzoeken.

Ga zo een review topic beginnen voor standtijd van de tuf shine , maar alvast ter vergelijking, dit is twee lagen tuf shine, net aangebracht:
20160613_165640.jpg


En zo zag de slickrims eruit net na aanbrengen. 50/50 links is alleen opspuiten en laten drogen (glans) rechts is met een foam applicator opgebracht (mat).
20160602_165132.jpg
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Laatst bewerkt:
Na iedere wasbeurt, zowel de wekelijkse wasbeurt als ook de uitgebreide detailing, krijgt de wagen TyreShine van Techno.
Niet extreem duurzaam of lange standtijd, maar gemakkelijk in gebruik en niet te duur.
 
Ligt beetje aan de soort auto. Bij een sportievere auto gebruik ik de meguiars endurance. ( vind het mooi dat de banden wat glimmen )
Met bijv een oldtimer waar ik persoonlijk een wat mattere band mooier vind gebruik ik de gyeon q2 tire gel.
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon en RoyR