• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg vuil niet uit de lak

Xhermes

Detailing rookie
2 jan 2019
14
5
Lieve mensen!

Ik heb 2 weken geleden een blauwe Mini Cooper S gekocht met het volgende probleem. Op het linker achterscherm is de lak super dof. Je kan er vuiligheid vanaf halen met je nagel maar een claybar, paint cleaner en polijstpad doen allemaal niks. Het is een 2e auto geweest en ik verdenk hem ervan een lange tijd onder iets van bomen gestaan te hebben.

Iemand enig idee? Ik zal van de week eens foto's maken.
 
Welkom

Warm water ?, liefst met gewone shampoo erin. Mag je een beetje meer van nemen
Met gewone spullen beginnen en pas als het niet werkt wat sterkers nemen
Op zich zijn alcohol en afwasmiddel ook bruikbaar, mits met beleid.

En foto's kunnen helpen
Plak iets op de lak zodat je goed kunt scherpstellen
 
Bedankt voor de tip! Ik zie dat ik nog nooit heb voorgesteld! Beetje schandalig als je al 5 jaar mee loert :)

Uiteraard al wel gewoon gewassen met Poorboys shampoo, maar dat mocht ook niet echt baten helaas. Normale shampoo zou beter werken?
 
Vergis je niet in het verschil dat warm water maakt
Shampoo iets hoger doseren dan gebruikelijk
Vervolgens overstappen op wat sterkers (kneepje afwasmiddel?)
Je kunt ook een plekje afdekken met nat keukenpapier en dat even laten weken
 
Kan altijd! Zal eerst eens fatsoenlijke fotos maken! Dit is een begin haha
5ec56da75c4d25d5a53590f75fc18d1d.jpg
 
I know! Maar ik kan er dus iets vanaf pulken waardoor de kleur terug komt zoals de rest van de lak. Misschien blanke lak probleem?
 
Ben bang dat je blanke lak weg is op dat stuk...de metallic lak zie je nog zitten maar de blanke lak laat los.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Vind het alleen raar dat die kleur precies de goede kleur is en de rest verkleurd zeg maar. Maar kan wel verklaren waarom ik de rest kan wegkrabben.

Ideeën? Behalve spuiten?
 
Als het de blanke lak is die loslaat, zou het daaronder grover van structuur moeten zijn (dus niet glad)
Ik denk toch echt aan vervuiling. Advies is lastig want ik zou zelf willen zien wat het doet
Omgeving Utrecht ben je welkom
 
Er blijft iets achter mijn nagel hangen ja. Structuur is glad :) Je bent bijna geneigd om een schuurspons te pakken....

Super bedankt voor de reacties trouwens!