• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg vuil niet uit de lak

Uiteraard geen schuurspons ;) Maar zo voelt het materiaal wel alsof je het er zo vanaf zou kunnen halen.

WD40? Op een doekje en dan inweken?
 
What about voorzichtig met een lichte combinatie beginnen met polijsten en eventueel indien geen resultaat opschalen?
 
  • Leuk
Reactions: bros
FF opspuiten (klein beetje) en dan een WC papiertje erover (nat van WD 40)
Blijft als het goed is gewoon hangen
Even wachten en dan met papier rondje draaien en kijken wat het doet
 
Als ik het zo even opzoek is de SSR 1 een finishing polish, en de 2.5 nog geen compound (maar geen ervaring met Poorboys polijstmiddelen). Ik zou denken dat compound met stevige pad dit er wel afkrijgt als het met de nagel ook lukt?
 
Als je met de nagel iets kan bereiken dan moet het met polish ook lukken
Als je geen machine hebt, doe je wat polish op een doek
Vooral goed kijken wat er gebeurt

En dan ons laten weten wat je ziet ...
 
  • Leuk
Reactions: bros en expor
Ik zou proberen naar iemand toe te gaan die wat ervaring heeft. Maar idd wat @RedCat zegt, met wd40 heb ik ook al eens vlekken uit lak gehaald, was wel een unilak. Succes!
 
Als ik het zo even opzoek is de SSR 1 een finishing polish, en de 2.5 nog geen compound (maar geen ervaring met Poorboys polijstmiddelen). Ik zou denken dat compound met stevige pad dit er wel afkrijgt als het met de nagel ook lukt?

Ik zou eerst met een licht polijstmiddel beginnen en daarna zwaarder als er geen resultaat is.
 
Gewoon polijsten, lijkt mij een slechte spot repair die loslaat, lak op lak hecht vaak gewoon niet goed, DA erop en vol gas erop. Is géén vervuiling, maar daar is iets gedaan wat niet 100% is.

Of je poetst de repair eraf en komt opgegeven moment tot originele schade
Óf de auto is daar al door de blanke lak en dan moet er sowieso iets gebeuren.
Wordt de vlek idd groter dan zit die plek door de blanke lak, wordt die kleiner dan krab je een lelijke spot repair weg.