• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klapperende ruitenwissers Turtle Rain Kleer Clearvue: hoe op te lossen?

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Zoals de titel zegt eigenlijk.

gisteren de voorruit behandeld met Clearvue. Heel mooie beading, dat is het niet.
maar jammer genoeg ook ontzettend storende, klapperende ruitenwissers. Het stoort dus echt tijdens het regenen en verhindert het deftig vegen van het raam.:oops:

Heeft het product tijd nodig om wat in te werken? heb ik niet genoeg uitgewreven?
of moet het effectief verwijdert worden om het klapperen op te lossen, en zo ja, hoe?
 
Een (glas) polish doet wonderen ;)

Daarna goed Ontvetten met Gyeon Prep bijvoorbeeld

En vervolgens de clearvue opnieuw aanbrengen.

Voorbereiding is alles........

Mocht t dan nog niet goed zijn. Een paar nieuwe ruitenwisserbladen monteren
 
Ik heb dit ook voor gehad op een nieuwe wagen. Eerst gekleid, dan gepolijst, 2x ontvet met gyeon prep en ipa. Vervolgens clearvue aangebracht in 2 laagjes. Dus volgens mij zoals hierboven vermeld. Toch deden de nieuwe ruitenwissers net hetzelfde als bij TS.
 
Hier is al heel erg veel over besproken op dit forum. Er zijn nou eenmaal modellen die hier last van kunnen hebben. Naar de oorzaken is alleen maar te gissen omdat het nooit echt bewezen is maar het heeft waarschijnlijk te maken met zaken als hoek van het raam, hoek van de ruitenwissers, type ruitenwissers, etc, etc.

Op de Mitsubishi Colt uit '99 en de Passat uit 2015 had ik hier ook erg last van, nu gebruik ik DJ Glass Sealant op de Passat en de 'nieuwe' Panda uit '04 en nergens last van....
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Bedankt voor de antwoorden. Hopelijk heb ik ergens tegen de zomer een DAP en een glass polish in bezit en kan ik de voorruit eens volledig behandelen. Voorlopig zal ik de Turtle dan gebruiken op de zijramen en de achterruit.

Misschien dat ik het nog eens probeer op onze andere auto, waarvan de voorruit veel 'platter' ligt.
 
Klopt wat Istnogferrari zegt. Mijn vrouw heeft al 3 scenics versleten. Bij de 3e ben ik er niet eens meer aan begonnen, maar daarvoor van alles geprobeerd. (Polijsten, nieuwe wissers , nieuwe wisserveren enz)
Bij sommige auto’s werkt het gewoon niet. Gelukkig heeft ze nu een megane en werkt een ruitcoating wel gewoon zoals het hoort.
 
Op mijn Clio werkt het soms zonder problemen en soms klapperen de wissers opeens. Niet dat ik ze vaak gebruik, want daar is de ruitencoating immers voor bedoeld. Ik heb er dus ook niet echt last van als het wel gebeurd.
 
Op beide auto's geen last. Ik maak wel de wissers zelf altijd goed schoon, even met de pad waar ik clearvue mee heb aangebracht over het rubber van de wissers. Maar misschien is dat een tik van me....:p