• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite no. 845 boosten

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hey!

Ik heb een maand of 2-3 geleden de Collinite 845 op mijn auto gesmeerd, maar merk dat de beading, voornamelijk op het dak, toch steeds meer op een grote plas met water begint te lijken.

Ik wil daarom de wax graag op de een of andere manier boosten. Omdat ik momenteel geen mogelijkheid heb om uitgebreid te wassen, omdat de tuinslang veilig ligt opgeborgen op een warme plek om eventueel bevriezen van het water in de slangen tegen te gaan, ben ik eigenlijk op zoek naar een spraywax.

Wat is aan te raden? Of is boosten niet de oplossing en kan ik hem beter opnieuw in de Collinite zetten?
Hoe pakken jullie dit aan in de winterperiode?

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis.
 
Boosten kan met een spray wax/sealant zoals Sonax BSD. Of je pakt een product als wet coat of aquafobia.

Ik vind het wel merkwaardig dat de wax op het dak minder wordt. Dat zou juist op de lage carrosserie delen moeten zijn, die worden het meest vervuild.

Bij mij zit collinite 476 er nu 3 maanden op en dat werkt nog als een tiet. Waterafstotendheid en beading blijven top.

Aankomend weekeinde en volgende week is het droog en prima weer. Dus je kunt ervoor kiezen een nieuwe laag 845 aan te brengen.
 
De lage carrosserie vielen me inderdaad ook wel op dat ze tov de hogere delen minder nat waren.
Auto is al een tijdje niet meer gewassen en enkel afgespoten. Kan vuil ook zorgen voor een beading/sheeting vermindering?

Het is inderdaad wel prima weer komend weekend, maar vaderlief heeft de tuinslang praktisch achter slot en grendel dus wassen zonder water met best wel wat vervuiling op de lak gaat 'm niet worden, ben ik bang.
 
Dat verklaart een boel. Vuil beïnvloed de beading en sheeting.
Ga de auto eerst maar eens grondig reinigen.

Neem je was gerei mee naar de plaatselijke wasaangelegenheid nu je vader de boel opgeborgen heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Giltix
+1@Timm,
Wagen moet wel goed gewassen zijn alvorens je met spraywax aan de gang gaat daar je spraywax met een doek erop zet.
Ik vind Ddj red mist altijd een winnaar.
Wanneer het kouder weer is vind ik Gyeon Cure (zelf gebruik ik dan toevallig Reload) en dat vind ik ook erg goed werken.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Wetcoat-producten. :p Flesje effe mee naar de wasbox, de auto wassen zoals het hoort, vervolgens een wetcoat aanbrengen.

Stiekem droog ik de auto vaak niet ALS IK BIJ DE WAXBOX BEN GEWEEST. Goed de wetcoat afspuiten, vervolgens afstand nemen van de auto en alles lekker zeiknat spuiten. Vervolgens wegrijden en het vele water zichzelf van de auto laten trekken. (Je sheeting is immers top nu, dus trekt mooi droog) :p
 
  • Leuk
Reactions: bros
Hmm, interessant. Tasten wet-coat producten de waxlaag aan? Is normaliter een waxlaag vereist onder een wetcoat? Ik heb er niet zo veel ervaring mee.

Ik ga 'm sws eerst eens wassen. Kijken hoe het er dan voorstaat de beading.
 
Heb vandaag de Sonax spray & Seal Meegenomen bij CC, ben benieuwd hoe deze het gaat doen. Heb in het verleden Wetcoat en Auquafobia gebruikt dus kan mooi vergelijken.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z, RoyR en Timm
Houdend rekening mee dat de beading niet direct terug hoeft te komen na het wassen. Schijnt te maken te hebben met oppervlakte spanning en de shampoo.

Dag erna in een buitje komt hij dan plots veel beter tot zijn recht weer :D
 
  • Leuk
Reactions: bros
Wat je ook wilt doen als je bij de wasbox bent geweest is als allerlaatste een keer met het 'vlekvrije' water naspoelen, daar zit geen kalk in.
 
Thanks iedereen voor de tip. Ben even naar de washbox gereden en de beading viel me, na 2 dagen, alsnog flink tegen. Toch maar een nieuw laagje erop, binnenkort.