• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opgeknapte Velgen coaten met gyeon

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
493
153
49
Den Hoorn zh
Ik heb mijn zomerwielen laten opknappen en ze zijn gepoedercoat.

Kan ik de velgen gelijk met prep behandelen en in de coat zetten of eerst nog een voorbehandeling doen met menzerna?
8c3bcb51149fcc383e6aa074dcd37516.jpg
d60dbdbd6aebb60a53372e775a009f93.jpg
 
+1 wat Altos zegt. Je hebt de velgen nu toch niet gemonteerd dus relatief makkelijker te behandelen met een finishing polish.
Wel eerst de banden (laten) monteren voordat je gaat coaten, plaklood hecht zeer slecht op coating.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik pik even in.. ik heb mijn zomervelgen gewisseld voor wintervelgen en de zomervelgen, vooraleer ze te stockeren, goed gewassen en nadien in de wax gezet met het oog om ze in het voorjaar terug netjes en proper te monteren ... nu heb ik tijdens de letitrain19 - actie een Gyeon Q2 Rim quartz coating gekocht...
Nu mijn vraag: ik heb de velgen vandaag terug gepoetst met Gyeon Tar en Gyeon Prep.. is dat voldoende om nadien de Q2 Rim aan te brengen of moet ik nog meerdere stappen ondernemen..? De velgen hebben geen krassen of beschadigingen...
 

Bijlagen

  • IMG_1042.JPG
    IMG_1042.JPG
    254 KB · Weergaven: 146
Als je de velgen in een coating gaat zetten, dan kies je dus voor een lange standtijd. Om deze lange standtijd te behalen moet de voorbereiding goed zijn en dus de velg zo schoon als maar kan. ;)

Ik zou dus op zijn minst:

  • Handwassen
  • IJzerverwijderaar (Non-Ferro bijv)
  • Kleien
  • Paint Cleaner of Fijn polijstmiddel
  • Ontvetten
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
+1 voor Q.

Doe ff linkje posten van de polish @PA27506. De eerste die ik nl. tegenkwam was een glaze en dat gaat niet werken.
PB Prof Polish is daar goed geschikt voor, maar er zijn meer alternatieven.
 
Bij ''Meguiars'' en ''polish'' moet ik meteen denken aan een flesje met wonderspul erin dat alles tegelijk doet. :p En whattaya know... @Marcel1973

De Ultimate Polish bevat iets van glaze (X)
De Ultimate Compound lijkt mij te grof voor een velg (X)
De M105 lijkt mij ook te grof voor een velg (X)
De 205 bevat iets van een glaze (X)

Ik zou je adviseren om een fijn polijstmiddel (Monello - Finale / Scholl Concepts - S30 / etc etc) of een Paint Cleaner (Poorboys World - Pro Polish) te gebruiken. In jouw geval zou ik dus kiezen voor een fijn polijstmiddel omdat deze door de korrels die het bevat meer voor je kan doen.
(Monello - handpadje erbij of machinaal met bijv. een Cone/Ball)

Beide opties zijn altijd goed om in huis te hebben, dus je koopt niets om maar één keer te gebruiken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@PA27506

Dit is een beetje het probleem van de moderne velgen.. een hoop zijn mar met hoogglans.. heel mooi als je er van houd, alleen je kan er niet zo veel mee als met gewone glanzende velgen.

Als je mat gaat polijsten, gaat het glansen. Op zich niet zo’n probleem, maar dan word het nog de kunst om het mooi egaal te krijgen.

Je heb tegenwoordig een hoop producten die de wax laag strippen, zo heb je deze of deze, en zo zal je vast nog meer producten hebben.

Dat zal in dit geval mijn advies zijn.

Daarna uiteraard nog prep als voorbereiding op de coating.