• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Toyota Starlet uit 1996

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
Er komt een moment en dan wil je als detailer wat stapjes verder. Ik liep al een tijdje met de gedachte om een rotary aan te schaffen.
En toen ik de mogelijkheid kreeg om een goede tweedehands Flex PE14-2-150 te kopen heb ik dat gelijk gedaan.
Ook wetsanden stond nog op mijn te-ontdekken-lijstje. Wat mistte ik nog? Ach, plaatdelen om op te oefenen.
Gelijk maar goed aangepakt, oftwel plaatdelen inclusief motor, onderstel en een interieur ;) .
115288


Technisch is de Toyota Starlet prima, maar optisch genoeg te doen. Behalve de nodige deukjes ook een aantal van deze.
115289


Eerst schuren om de randen van de kras wat af te vlakken en als de kras te diep was, daarna opvullen, soms in meerdere stappen. Schuren ging met 2000 en 2500.
Een resultaat zoals hier maakte mij in ieder geval blij. Een licht kleurverschil, maar daarvoor moet je er wel met je neus op gaan liggen.
115290


De verdere staat van de lak is niet voor tere zieltjes. Een verzameling van 22 jaar ziet er dus zo uit.
115291


Ik stroopte de mouwen op en pakte de Rotary. Daarop een gele monellopad en Scholl S3. En daar kwamen de eerste meters met de Flex.
De verrassing was zeer aangenaam :cool: en je stelt jezelf de vraag:"Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?"
115292


Het corrigeert echt veel sneller, zeker op deze Toyotalak, maar je moet het koppie er wel bijhouden.
Zowat de hele auto zo gedaan als oefening en afgeschaald met de Flex VRG en oranje Lake Countrypad met Scholl S30.
Voordeel van deze toegetakelde lak: je kon prima zien waar je gebleven was met polijsten ;)
115293


De vaalgrijze bumpers werden grondig schoongemaakt. Zoals jullie zien gingen deze vlekken er niet af, maar de Gyeon Trim haalde de kleur aardig terug.
115294


Deze laag heb ik nog iets dikker opgezet en op de eindplaatjes zie je het eindresultaat.
Daarover gesproken: dit was de verwaarloosde motorkap.
115295


115296


En de rest.
115297


115298


115299


Toen ik een paar weken later langs de dealer reed waar ik deze heb gekocht,
kon hij alleen maar zeggen:"Jahoor, wat heb jij gedaan? Daar moet je wat mee gaan doen man!"

Bedankt voor het lezen, groeten Martin.
 
Qua lak denk ik wel, al gaat ze elk kwartaal wel door de wasstraat :yum

Rechterachterscherm zit een deuk in tussen deur en wielkast, bij linkerachterraam op de rand van het metaal bij het glas lijkt het alsof er de achterkant van een schroevendraaier is ingedrukt en 10 jaar geleden heeft een schroevendraaier klem gezeten tussen linkerzijscherm en motorkap, oh en klein roestplekje op rand rechterwielkast.

Bordeauxrood, zelfde wieldoppen, bumpers en mijn interieur is nog heel, en er is nog nooit in gerookt :p
 
  • Leuk
Reactions: Martind8b
Leuke starlet. Die willen wij er ook nog bij hebben als boodschappenauto met automaatje.

Motorkap, wauw!
 
Mooie starlet zeg. Ik heb een rode uit 1992, p8, die kan ik met een dap al niet meer doen, de lak is zo dun.....
 
@bros Mijn Starlet werd waarschijnlijk voor het eerst in zijn bestaan gepolijst.
En de lakdiktemeter gaf waardes van 100 tot 130 um dus één keer de Rotary er over ( met verstand ;) ) was te doen.
Metingen daarna gaven trouwens slechts kleine verschillen aan van ongeveer 2 à 3 um.
 
  • Leuk
Reactions: bros